2022-02-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Det verkar ju som om dansk polis har hittat rätt personer. Nu hoppas jag att de sjunger ut så att Mias anhöriga får svar på sina frågor.

Om man ska spekulera tror jag att det kan ha gått till ungefär såhär: Mia har druckit mycket och lyckats tappa bort sina ytterkläder. Bilen stannar och de erbjuder henne skjuts, något hon nappar på för att hon fryser. Männen börjar göra sexuella närmanden som hon avvisar, bråk uppstår och får jag gissa fritt så stryps hon. Vad gör de sen? Förmodligen dumpar de kroppen i panik i något buskage eller dylikt.

Det enda som skaver lite i mig är åldern på de anhållna. De är snäppet äldre än jag annars hade gissat på. Blir intressant att få veta hur deras eventuella tidigare brottsregister ser ut.
Så kan det vara. Folk inser inte hur farligt alkohol är. Man är anti alla droger som är olagliga men alkohol får en pass som i själva verket är en av dom värsta drogen som konsumeras. Det här när man dricker för mycket och det svartnar är läskigt. Man tappar ju kontrollen nästan helt och hållet. Har stor respekt för alkohol.

Min farbror söp ihjäl sig så man kan verkligen bli kraftigt beroende av alkohol som kan sluta riktigt illa. Vi sörjer honom fortfarande, ett sår som aldrig riktigt läker.
Senast redigerad av Babyspenat 2022-02-11 kl. 09:33.
Citera
2022-02-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns uppgift om att Mia gick in på en nattklubb i samband med att de höll på att stänga, detta sker kort före det att hon hoppar in i de misstänktas bil.

Kan det vara så att hon sökte kunder?
Kunder? Vad är det för fel på dig? Unga människor festar, det är normalt. Speciellt när nattlivet precis har öppnat upp efter att ha varit stängt i månader.
Citera
2022-02-11, 09:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Kunder? Vad är det för fel på dig? Unga människor festar, det är normalt. Speciellt när nattlivet precis har öppnat upp efter att ha varit stängt i månader.

Jag påstår inte att Mia sökte kunder, men det kan väl inte uteslutas, på vilka grunder i så fall?

Unga säljer sina kroppar, det är ingen nyhet, och när folk börjar festa igen ökar antalet potentiella kunder.
Citera
2022-02-11, 10:18
Medlem
Citat:
Finns uppgift om att Mia gick in på en nattklubb i samband med att de höll på att stänga, detta sker kort före det att hon hoppar in i de misstänktas bil.

Kan det vara så att hon sökte kunder?
Kunder? Wtf. Her er en kvinne drept og partert, og det første du begynner å skrive om er prostitusjon og kunder. Hun var sygeplejerske/ sjuksköterska.
Hon har vel snarare blivit drogat.
Fått ev erbjudande om at bli kört hem.
Citera
2022-02-11, 10:23
Medlem
Citat:
Fy f*n. Mord är illa, men styckmord är obeskrivligt. Om båda männen faktiskt är inblandade så har vi alltså två styckmördare som jobbar ihop? Det kan inte vara särskilt vanligt?

Jag förstår inte motivet heller. Varför inte bara dumpa kroppen hel? Dödas hon i bilen eller i ett hus är det väl knappast en transportstyckning. Och två lustdrivna styckmördare känns som något ur en dålig film.

Stackars tjej.
Det sista jag läste igårkväll, var att en av männen fortfarande är häktad men den andre är försatt på fri fot, men dock fortfarande inte avförd. med detta får jag känslan att den häktade kan vara förövaren och den som är släppt, endast har hjälpt till med att göra av med kroppen. Skall bli intressant att se vad det blir av det hela. Sorgligt att en ung flicka skall behöva bli mördad och styckad.
Citera
2022-02-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Kunder? Wtf. Her er en kvinne drept og partert, og det første du begynner å skrive om er prostitusjon og kunder. Hun var sygeplejerske/ sjuksköterska.
Hon har vel snarare blivit drogat.
Fått ev erbjudande om at bli kört hem.

Finns det något konkret som tyder på att hon blivit drogad? Jag kan mycket väl tänka mig att männen trodde att hon var prostituerad när de stannade bilen och inledde kontakten. Det är verkligen inte menat som något elakt om henne. Eller så såg de bara en frusen tjej och ville i det läget vara bussiga och skjutsa hem henne. Jag lutar mot att detta, från deras håll, hade någon sorts sexuell underton från start. Det ska bli intressant (i den mån mord nu kan beskrivas så) att följa det här.
Citera
2022-02-11, 10:54
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att Mia sökte kunder, men det kan väl inte uteslutas, på vilka grunder i så fall?

Unga säljer sina kroppar, det är ingen nyhet, och när folk börjar festa igen ökar antalet potentiella kunder.
Det finns ingenting som helst som tyder på det, så det är ett helt absurt antagande. Du kan lika gärna föreslå att hon är KGB-agent som spionerar på något ministerbarn inne på klubben. Det kan inte heller uteslutas.

Så funkar inte världen, man börjar med det som är troligt, inte extremt osannolika scenarior utan något som helst stöd, bara för att de "inte kan uteslutas". När en ung människa går ut på klubb behövs ingen annan förklaring än att hon ville festa med sina vänner. Ingenting har kommit fram som tyder på något annat.
Citera
2022-02-11, 11:00
Medlem
Citat:
Finns det något konkret som tyder på att hon blivit drogad? Jag kan mycket väl tänka mig att männen trodde att hon var prostituerad när de stannade bilen och inledde kontakten. Det är verkligen inte menat som något elakt om henne. Eller så såg de bara en frusen tjej och ville i det läget vara bussiga och skjutsa hem henne. Jag lutar mot att detta, från deras håll, hade någon sorts sexuell underton från start. Det ska bli intressant (i den mån mord nu kan beskrivas så) att följa det här.
En till dåre som yrar om prostitution. Består Flashback bara av incels? Eller är ni muslimer som inte fattar att kvinnor kan vara ute och festa?

Varför skulle de tro att hon var prostituerad? 99.99% av unga tjejer ute i nattlivet är inte prostituerade, varför skulle de ens tänka tanken? Har du sett en prostituerad någon gång?
Citera
2022-02-11, 11:03
Medlem
Citat:
En till dåre som yrar om prostitution. Består Flashback bara av incels? Eller är ni muslimer som inte fattar att kvinnor kan vara ute och festa?

Varför skulle de tro att hon var prostituerad? 99.99% av unga tjejer ute i nattlivet är inte prostituerade, varför skulle de ens tänka tanken? Har du sett en prostituerad någon gång?

Tanken har inte slagit dig att männen i fråga kanske är just incels? Vi pratar om män som mördar och styckar en kvinna här, det känns som om det kan ge en viss indikation om vilken kvinnosyn de har.
Citera
2022-02-11, 11:48
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
ganska långt steg från att vilja vara snäll och skjutsa hem till att stycka en människa så det kan nog strykas.
På filmen när hon lämnar nattklubben ser man att hon vinglar och vet inte hur vanligt det är med prostituerade som är fulla vid den tiden?
Utan det är nog att föraren/båda såg sin chans till lite kul när de såg en full lättklädd tjej.
Möjligt föraren skjutsade hem polaren först innan nått hände med tjejen men det lär väl visas.
Citera
2022-02-11, 12:10
Moderator
OYs avatar
Citat:

Du kan berätta på vilka grunder du utesluter att Mia kan ha sökt kunder eller att de misstänkta kan ha trott att Mia säljer sex.

Du vet väl inte mer än oss andra vad som har hänt?

Berätta hur det kan komma sig att Mia satte sig i bilen med de två männen. Erbjöd de gratis skjuts, vem tog första kontakten?
Citera
2022-02-11, 12:53
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Du kan berätta på vilka grunder du utesluter att Mia kan ha sökt kunder eller att de misstänkta kan ha trott att Mia säljer sex.

Du vet väl inte mer än oss andra vad som har hänt?

Berätta hur det kan komma sig att Mia satte sig i bilen med de två männen. Erbjöd de gratis skjuts, vem tog första kontakten?

Tror nog att det är större risk att det är du som har utfört dådet och att polisen helt enkelt har gripit fel. Ingen vet någonting så allting är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in