2022-02-11, 16:52
Medlem
Bakarettans avatar
Ni är ju helt besatta av detta.
Är ert mål att någon åklagare ska ta upp målet igen? Vad är ert syfte med att sitta dag ut och dag in och älta detta? Har ni efter era undersökningarna nog med bevis får ni väl polisanmäla HD!?
Lycka till!
Citera
2022-02-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nästlar sig in via annat snack om barnen, huset och SD?
Enligt HD så säger han mer än SD själv.

FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för TB.
HD: Därför att T är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på, vad gör dom eeh alltså såhär.

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat.
Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna.
Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

"FL I: Du pratar med T också om den här, dom här raderade bilderna, i Stefans telefon dom här öö, bilderna som är överskrivna. Varför nämner du det?
HD: För att hon tar upp och frågar vad som finns och jag berättade vad som fanns
inför häktningsförhandlingarna
FLI: Mm
HD: Och dom fanns med som en del i häktningsförhandlingarna"

Sist jag reagerade på detta nämndes att det fanns snarlik uppgift i tråden, så det kollade jag upp eftersom jag inte följt tråden.

Måhända att T är engagerad och nyfiken. Inget konstigt med det. Hon och HD var/är ju mycket goda vänner och grannar sen många år.

Men jag tror ändå att T vill veta sanningen. Det är min uppfattning när jag hör och läser hennes vittnesmål. Tror att T förstår hur det har gått till när Lena mördades.
Min känsla ger mig den uppfattningen. T är en god vän till HD, men skulle inte ställa upp på vad som helst, eller mörka.

Sanningen får hon knappast av HD.

Undrar om de fortfarande umgås.
Senast redigerad av zilvereko 2022-02-11 kl. 18:46.
Citera
2022-02-11, 18:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ni är ju helt besatta av detta.
Är ert mål att någon åklagare ska ta upp målet igen? Vad är ert syfte med att sitta dag ut och dag in och älta detta? Har ni efter era undersökningarna nog med bevis får ni väl polisanmäla HD!?
Lycka till!
Ständigt bekymrad över diskussionen, men så här ligger landet.

Personligen intresserar det mig de delar kring en kvinna som luktar skit, i en i sig mycket dåligt skött polisiär utredning med sena direktiv från en åk.
Nu senast en udda kontakt med hans advokat - eftersom hon pratar bevisning i två olika skeden, dvs anhållan och sen häktning.
Själv misstänkt för inblandning.

Varav man dess innan kan se att hon uppenbart är manipulativ och att rent generellt har kvinnor ett mer subtilt beteende vid kriminalitet och inte sällan gäckar under en viss offerroll.
Därav intressant och detta är ett diskussionsforum och inte ett forum för att väcka åtal.
Så oavsett om du har lust att det tystnar så får du bita i den sura citronen.
Citera
2022-02-11, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Måhända att T är engagerad och nyfiken. Inget konstigt med det. Hon och HD var/är ju mycket goda vänner och grannar sen många år.

Men jag tror ändå att T vill veta sanningen. Det är min uppfattning när jag hör och läser hennes vittnesmål. Tror att T förstår hur det har gått till när Lena mördades.
Min känsla ger mig den uppfattningen. T är en god vän till HD, men skulle inte ställa upp på vad som helst, eller mörka.

Sanningen får hon knappast av HD.

Undrar om de fortfarande umgås.
T är inget problem - det HD uppger är mer suspekt relaterat till förundersökningssekretess och att det är sds advokat, inte hennes.
Citera
2022-02-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, bara det konstiga i att flytta "hem" till huset som borde vara förenat med de vidrigaste äckelkänslor om det nu var så att exmaken varit otrogen och besudlat hela huset med en kvinna han dömts för att ha mördat.
Osmakligt.
Men hon är gladare och riktigt nöjd med sitt nyvunna liv!
Inte ens döttrarna fick ärva sin avlidne far, morsan har skött allt enligt sin plan. Nu är hon herre på täppan...

Tror (och har hela tiden trott) att mordet inte bara handlade om otroheten. Geocachingpoäng och att vara bäst i skogsfnattandet är minst en lika stor orsak till mordet. Ett fritidsintresse som många har, men som har gått överstyr till en sjuk jävla mani hos familjen Davidsson att vara bäst.
Senast redigerad av zilvereko 2022-02-11 kl. 20:04.
Citera
2022-02-11, 20:02
Medlem
Citat:
T är inget problem - det HD uppger är mer suspekt relaterat till förundersökningssekretess och att det är sds advokat, inte hennes.

Förresten: Läs här:

https://jonehrsson.se/rattegangspodd-hjarstamordet-i-orebro/

Scrolla ner en bra bit i texten och där hittar du en massa intressanta ljudupptagningar från vittnen. Även T.

Men du har väl kanske redan läst där?
:-)
Citera
2022-02-11, 20:04
Avslutad
Citat:
Tror (och har hela tiden trott) att mordet inte bara handlade om otroheten. Geocachingpoäng och att vara bäst i skogsfnattandet har minst lika stor orsak till mordet. Ett fritidsintresse som många har, men som har gått överstyr till en mani hos familjen Davidsson.
Absolut, tyvärr insåg inte åklagarna eller polisen det.
Fast för någon som visste noll om geocaching innan detta hemska mord, så blev det ganska uppenbart hur sjukligt besatta somliga var, det blev på liv och död. Det blev maniskt, alltid redo för att åka och leta burkar på berg, i träd, på vatten, under vatten, och sen stoltsera med en historia.
Flest burkar vinner? Kungariket och prinsessan TG?
Citera
2022-02-11, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Förresten: Läs här:

https://jonehrsson.se/rattegangspodd-hjarstamordet-i-orebro/

Scrolla ner en bra bit i texten och där hittar du en massa intressanta ljudupptagningar från vittnen. Även T.

Men du har väl kanske redan läst där?
:-)
Jag har läst och hört varav jag påminner om när HD troligen började tröttna på sitt dubbelspel och tyckte de kunde väcka åtal för mord så hon slapp honom...
Citera
2022-02-11, 22:01
Medlem
Citat:
Jag har läst och hört varav jag påminner om när HD troligen började tröttna på sitt dubbelspel och tyckte de kunde väcka åtal för mord så hon slapp honom...

Typ så, ja.
Hon klarade sig hela vägen.
Makalöst!
Citera
2022-02-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ju mer jag tänker på det, så tror jag inte Steffe dödade, domkraftskaftet hölls av en annan kvinna med ett hat som gjorde att LWs skönhet skulle utplånas. Steffe ville väl försäkra sig om att LW inte sabbade geocachesviten inför giga i USA då de skulle briljera. Då kom HD och utplånade hotet. Jag tror Stefan skyddade HD.

Tror snarare att paret gjorde gemensam sak.
Citera
2022-02-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ju mer jag tänker på det, så tror jag inte Steffe dödade, domkraftskaftet hölls av en annan kvinna med ett hat som gjorde att LWs skönhet skulle utplånas. Steffe ville väl försäkra sig om att LW inte sabbade geocachesviten inför giga i USA då de skulle briljera. Då kom HD och utplånade hotet. Jag tror Stefan skyddade HD.

Tror inte för ett ögonblick att han offrade sig själv för HD. Han övertalades eller tvingades att ta sitt usla liv.
Citera
2022-02-11, 23:33
Medlem
Citat:
Tror inte för ett ögonblick att han offrade sig själv för HD. Han övertalades eller tvingades att ta sitt usla liv.
Det har jag svårt att tro. Att han skulle på något sätt blivit 'tvingad' till det alltså. Däremot tror jag inte att hans uppblåsta ego klarade att inse att alla inkl döttrarna, som sett upp till "nattens riddare" nu skulle se med vämjelse och äckel på honom. Jag tror att han övervägt detta noga, ifall han skulle bli fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in