Citat:
Ursprungligen postat av
Joneskuusi
Jag tror inte det kommer bli en fullskalig invasion inom en vecka som det står i expressen men den som lever får se.
Frågan är hur usa kommer svara om invasionen blir ett faktum
Eftersom det nu är en vecka,
så väntar vi en vecka och ser vilka som postar här i tråden som får rätt.
Jag tror också att det här är BS, Eller snarare jag VET det, eftersom jag vet att Ryssland inte vill ha Ukraina. De vill bara visa att de är jävligt snea för att USA laddar upp med vapen längs deras gräns.
Skulle detta hända så skulle Östra och södra Ukraina lägga sig fort, för majoriteten där skulle inte bry sig nämnvärt om de plötsligt blev ryssar. De föddes i Sovjetunionen. Det är mest slump att de idag råkar vara "ukrainare". Deras prio är (1) att få tala ryska utan problem (2) att få bättre levnadsförhållanden. Ryssland skulle erbjuda dem bägge.
Västra Ukraina däremot skulle strida till siste man och ryska soldater vill inte strida mot sitt eget brodersfolk. Ryssland skulle aldrig gå in där. Möjligen så skulle de gå fram till Kiev för att visa att de kan, och sen gå tillbaka, eftersom de som sagt inte ens vill ha Ukraina (stackars land, ingen vill egentligen ha det! Inte EU heller!)
Men som sagt - jag är i princip säker på att Ryssland inte tänker invadera Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Ja, kontentan av pressonferensen från WH för ett par timmar sedan var ju rätt uppenbart det: man väntar sig ett krig som inleds nästa vecka. Men det kan naturligtvis lika gärna vara ett sätt att förbereda en NATO-operation med hybridkrigföring och nya starka ekonomiska sanktioner mot Ryssland, med påstådda ryska ambitioner och en false-flag-operation som ursäkt för NATO/USA. Varpå man har en ursäkt att inleda ett uppgraderat militärt krig mellan Ukraina och Ryssland.
Just det! USA kanske är "SÄKRA" för att de vet att de tänker se till att det blir ett krig! Inget skulle få med oss svenskar och finnar ii NATO snabbare, och detta har de suktat efter sen 50-talet! Tänk om hela den här blajjiga storyn som USA hållit på med i över 2 månader nu... egentligen handlar om något helt annat!
Som du sa - t.o.m. Ukrainas president, säger att krigsnarrativet är blaj.. Och vad sysslar Ryssland med när det ser ut som de förbereder? De trollar - för de är rejält förbannade över NATOs krigsförberedelser på gränsen till Ryssland.