2022-02-11, 07:57
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det var väl ca tio år sen som Woke-eran tog över, som tur är finns det en hel ocean av filmer att njuta av som producerades dessförinnan.

En favorit är middagsscenen från "Anchorman 2" från 2013. Den hade garanterat inte filmats idag...
https://www.youtube.com/watch?v=ZLJX6CEkgto

Sorgligt dock att dokumentärgenren är så uppenbart politiserad, 99% är vänster och BLM på dom större plattformarna.
Senast redigerad av T.H.F.C. 2022-02-11 kl. 07:59.
Citera
2022-02-11, 08:07
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nja, det är kanske tolkningen man gör vid en första väldigt ytlig tolkning av filmen. Filmen har många lager ironi, som i mina ögon attackerar vänstern och exponerar deras hyckleri.

Den är en brutal attack på vänstermedia, Washington, FBI, Big Tech och hela etablissemanget, inklusive "vetenskapen" som i dagsläget bara blivit ytterligare en politisk propagandamaskin för vänstern.

Filmen handlar egentligen om hur etablissemanget ljuger och ljuger, hur media bara distraherar dig med meningslöst trams samtidigt som de undanhåller sanningen för dig, hur forskarvärlden korrumperats genom att sälja sig själva för en sekund i medias spotlight och pengar, hur FBI är fullständigt politiskt korrupt och hur Big Tech drivs av nörd-psykopater med för mycket makt.

Filmen slutar dessutom med ett budskap om att familjen är det viktigaste i livet, viktigare än din ytliga karriär, kändisskap och att knulla runt då professorn inser vad som är viktigt i livet när slutet är nära. Han ångrar sig, och sina val.

Jag skulle inte kalla det för woke, utan snarare based. Den är inte perfekt, men den är långt ifrån woke eller vänsterpropanda (även om den i några scener även angriper konservativa).

Att hjärndöda vänsterlibs tolkar allting i filmen fullständigt bokstavligt som om de vore autister och inte förstår ironin och det djupare budskapet är snarare ett bevis på deras klena intellekt än att filmen i sig skulle vara extremt woke och vänsterliberal.

Det roliga är att det är du som är lite hjärndöd som just suttit och förklarat ”det dolda budskapet” i denna helt värdelösa film. Man behöver inte tro sig ”tolka den bokstavligt” för att fatta att det här är inte bra ”ironi”. Allt det som du förklarar i ditt inlägg ovan är så totalt övertydligt för alla med ett IQ över typ 70 så bara att du tror dig ha ”sett filmens djupare budskap som bara sånna som är lika INTELLIGENTA som du förstår” och känner ett behov av att pedagogiskt förklara (lol) vad filmen EGENTLIGEN handlar om gör tyvärr att du tappar all trovärdighet.

En riktig skitfilm och blir bara förbannad när den kommer på tal.
Citera
2022-02-11, 09:40
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Problemet har funnits ända sedan 70 talet eller början av 80-talet då den obligatoriska negern infördes i all mediaproduktion, inklusive all reklam och marknadsföring.

Men det blir gradvis värre för varje år och PK-sekten har nu utvecklats till masspsykos, eftersom det inte får ifrågasättas.

Det var årtionen sedan som det blev ramaskri när någon svensk stad satte upp en skylt med budskapet "Välkommen till ..." och en bild på en svensk familj. Det skulle vara med en obligatorisk neger för att vara tillåtet.

"Obligatorisk neger" avser något som inte är svenskt, exempelvis en muslimsk hucklekärrimg, arab eller kolsvart sub-saharaneger, eller på senare tid random kanske en HBTQXN*#@NUS-transa kan räcka.

Det är en fröjd att se filmer från före negerepoken.

Kvotnegern, som vi sa på min tid.
Citera
2022-02-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det roliga är att det är du som är lite hjärndöd som just suttit och förklarat ”det dolda budskapet” i denna helt värdelösa film. Man behöver inte tro sig ”tolka den bokstavligt” för att fatta att det här är inte bra ”ironi”. Allt det som du förklarar i ditt inlägg ovan är så totalt övertydligt för alla med ett IQ över typ 70 så bara att du tror dig ha ”sett filmens djupare budskap som bara sånna som är lika INTELLIGENTA som du förstår” och känner ett behov av att pedagogiskt förklara (lol) vad filmen EGENTLIGEN handlar om gör tyvärr att du tappar all trovärdighet.

En riktig skitfilm och blir bara förbannad när den kommer på tal.

Ja, jag är garanterat mer intelligent än vad du är eftersom att du har svårt med läsförståelsen. Frågor på det?

Jag påstod aldrig att budskapet är dolt eller är särskilt svårt att hitta och förstå - men faktum består fortfarande, att de flesta hjärndöda vänsterlibs tror att det handlar om klimatförändringar. Och faktum består att skribenten jag svarade var av samma uppfattning.

Att du blir arg när en film som ofta misstas för woke kommer på tal i en tråd som handlar om filmer och serier som är woke tyder på klent intellekt.
Senast redigerad av Reiwa 2022-02-11 kl. 12:21.
Citera
2022-02-11, 13:11
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ja, jag är garanterat mer intelligent än vad du är eftersom att du har svårt med läsförståelsen. Frågor på det?

Jag påstod aldrig att budskapet är dolt eller är särskilt svårt att hitta och förstå - men faktum består fortfarande, att de flesta hjärndöda vänsterlibs tror att det handlar om klimatförändringar. Och faktum består att skribenten jag svarade var av samma uppfattning.

Att du blir arg när en film som ofta misstas för woke kommer på tal i en tråd som handlar om filmer och serier som är woke tyder på klent intellekt.

Fast nej ”de flesta hjärndöda vänsterlibs” tror inte att den filmen handlar om klimatförändringar. Alla förstår det misslyckade försöket till satir här.

Om man inte har ett klent intellekt och därmed svårt att föreställa sig att andra upplever världen och tolkar den på ett annat sätt än ens eget lilla tomma fönster klarar av. Som du verkar ha.
Citera
2022-02-11, 13:27
Medlem
Citat:
Fast nej ”de flesta hjärndöda vänsterlibs” tror inte att den filmen handlar om klimatförändringar. Alla förstår det misslyckade försöket till satir här.

Men där har du fel. Att det vänsterliberala etablissemanget hyllat filmen till skyarna för att de misstolkat filmens budskap kan inte undgå någon. De tror på fullt allvar att filmen handlar om klimatförändringar och att Jennifer Lawrence karaktär är byggd på Greta Thunberg. Ett litet axplock bara:

https://www.nytimes.com/2022/01/23/arts/television/dont-look-up-climate-change.html
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/dec/29/climate-scientist-dont-look-up-madness
https://time.com/6130686/dont-look-up-climate-change/
https://theconversation.com/dont-look-up-hollywoods-primer-on-climate-denial-illustrates-5-myths-that-fuel-rejection-of-science- 174266
https://www.dn.se/kultur/jacob-lundstrom-gud-bevare-oss-for-kraven-pa-en-klimatsmart-filmkritik/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kzk376/du-har-sett-dont-look-up--men-nar-kommer-kometen

Citat:
With the hope of snapping the masses from their stupor, Jennifer Lawrence’s character, a young scientist with a Greta Thunberg-like disdain for the apathetic, screams into the camera during a live TV appearance: “You should stay up all night every night crying when we’re all, 100 percent, for sure, going to [expletive] die!”

Citat:
A film about a comet hurtling towards Earth and no one is doing anything about it? Sounds exactly like the climate crisis.

Citat:
The Netflix disaster movie, which stars Leonardo DiCaprio and Jennifer Lawrence as ignored scientists Randall Mindy and Kate Dibiasky, uses an impending comet strike as a cautionary tale for climate change.

Citat:
Netflixfilmen "Don't Look Up" om en samtid som inte förmår hantera klimatkrisen...

Citat:
Du har – om du inte är redaktör på SVT:s Morgonstudion – insett att den handlar om den hotande klimatkrisen.
Citera
2022-02-11, 13:35
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
…Jättelångt ointressant citat med länkar jag aldrig kommer öppna men tack ändå..

Att man tror sig vara intelligentare än andra människor, och dessutom inte har den mentala kapaciteten att hålla tyst om att man tror att man är det, är det första och absolut roligaste tecknet på att man TROR sig vara intelligent men egentligen inte fattat nånting om nånting.

Jag ska förklara på en nivå så att du förstår: att de människor du baserar din ytterst begränsade livsvärld på, både nära och perifert, skulle vara representativa för resten av oss STÄMMER inte. Snarare vittnar det om att du har ett ganska intellektuellt begränsat umgänge vilket ytterligare stärker min tes att du är lite smått dum i huvudet men inte begriper det själv. Att du sett kända folk på din tv som säger saker när de egentligen (liksom du) bara borde vara tysta är heller inte representativt för vad den intelligentare kvoten av befolkningen tycker. Inte heller de såkallade kulturjournalisterna och deras ständigt pågående kejsarens nya kläder-lekande stärker din tes. Det enda du bevisar är att du är ett får vilket jag visste redan från början så nu har vi båda slösat vår tid.🤷🏼‍♀️ Hejdå med dig nu.
Citera
2022-02-11, 14:03
Medlem
Citat:
Att man tror sig vara intelligentare än andra människor, och dessutom inte har den mentala kapaciteten att hålla tyst om att man tror att man är det, är det första och absolut roligaste tecknet på att man TROR sig vara intelligent men egentligen inte fattat nånting om nånting.

Men nu är det som så att det var du som kom in i tråden och började raljera om vem som är mer intelligent än någon annan, och att du är mer intelligent än mig - inte jag. Ironi på hög nivå här.

Citat:
Jag ska förklara på en nivå så att du förstår: att de människor du baserar din ytterst begränsade livsvärld på, både nära och perifert, skulle vara representativa för resten av oss STÄMMER inte.

Det är här skon klämmer alltså. Du blev lite kränkt för att jag kallade dina vänsterliberala gelikar för hjärndöda.

Jobbigt för dig bara att hela det vänsterliberala etablissemanget har gjort precis den hjärndöda tolkning av filmen som jag talar om - att du försöker förneka det uppenbara som du gör nedan är bara pinsamt.

Citat:
Fast nej ”de flesta hjärndöda vänsterlibs” tror inte att den filmen handlar om klimatförändringar.
Senast redigerad av Reiwa 2022-02-11 kl. 14:14.
Citera
2022-02-11, 14:18
Medlem
Om man är filmintresserad så kan man ju botanisera i äldre film? Strunta i modern skit där det ska pressas in alla samhällsproblem man kan tänka sig!
Citera
2022-02-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du har missat hela grejen tydligen, människor stör sig på att svarta dyker upp som riddare vid hovet på 1500-talet, ren historieförfalskning och ständigt bögpar och lesbiska par som ska in på ett onaturligt sätt i tv-serier.
De behöver inte ständigt dyka upp de utgör några procent av världens befolkning.
Just att man gör politik av film och tv-serier och försöker köra ner det i halsen på tittarna stör mig något oerhört.
Skulle man ersätta svarta karaktärer med vita så blir det ett jävla liv.
Nej låt saker och ting vara man behöver inte vända allting upp och ner. Det var bättre förr helt klart.

Huvudet på spiken!

Homosexuella utgör som du säger bara ett par få % av mänskligheten. Ändå så är speciellt bögarna med i princip allt som släpps numera. Alltså ALLT, jag skulle vilja påstå att det är bögerier i ca 9 av 10 filmer och serier som släpps (extra garanterat om det är Netflix).

Är det verkligen detta "blackrock"-företag som ligger bakom all woke/en stor del av all woke?
Citera
2022-02-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Jag kan ju till viss del förstå vreden - även om jag inte kan säga att jag delar den eller mår dåligt över woke. Det är jättetrist att behöva känna så såklart och att folk mår dåligt av dagens samhällsutveckling.

Det jag har lite mindre förstå är skapandet av sådana här trådar, och därför la jag mig i en diskussion som egentligen inte är min, eftersom jag som sagt inte delar upprördheten. Jag tycker bara det är tråkigt att många har fastnat i att må dåligt över de här frågorna utan att varken kunna välja acceptans/gillande, undvikande eller att skapa förändring. För att klargöra vad jag menar; TS väljer inte att "go with the flow" och börja gilla filmerna. Han klarar heller inte av steget att sluta titta. Han tar inte heller någon fysisk aktion där han försöker förändra något. Han tar inte ens emot tips på icke-woke filmer. Utan istället skapar han en av oändligt många trådar på nätet som i grunden handlar om exakt samma sak - ogillandet av samhället vi lever i och att man vill häva ur sig sin vrede över det.

Det är ett sundhetstecken att reagera på dagens samhälle och den negativa utvecklingen som vi haft. Cancel culture och PK:ismen är extremt skadlig för alla. Trist att behöva säga det men det enda som är bättre nu än förr är teknologin som förenklar som internet och smartphones, bättre bildkvalité och mycket bättre ljud m.m. Mer avancerade sportprylar men resten av samhället är tyvär sämre.
Jag är knappast ensam om att känna så, vi är
kidnappade av media och politiker i Stockholm och de går i rejäl otakt med många i detta land.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-02-11 kl. 15:19.
Citera
2022-02-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Jag tror verkligen du skulle behöva resa till nutiden först. Woke är en ny religion i USA.
Så här ger det sig uttryck tex. Det kallas för Ras-Marxism
https://www.youtube.com/watch?v=r7fTBA2H5JY

Varför ska jag hålla mig till nutiden när det är den jag är trött på. Förstod du ens vad jag menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in