2022-02-11, 02:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Fy f*n. Mord är illa, men styckmord är obeskrivligt. Om båda männen faktiskt är inblandade så har vi alltså två styckmördare som jobbar ihop? Det kan inte vara särskilt vanligt?

Jag förstår inte motivet heller. Varför inte bara dumpa kroppen hel? Dödas hon i bilen eller i ett hus är det väl knappast en transportstyckning. Och två lustdrivna styckmördare känns som något ur en dålig film.

Stackars tjej.

Det finns ju flera anledningar till att mördare väljer att stycka en kropp. Oftast är det av praktiska skäl. Undanröja bevis/dölja kroppen, transportskäl(sk defensiv styckning) etc.
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-11 kl. 02:34.
Citera
2022-02-11, 03:50
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Det ska ha varit ca 3 grader på morgonen (2022/02/06) med lätt regn?
https://www.timeanddate.com/weather/denmark/aalborg/historic
https://www.vackertvader.se/v%C3%A4derstation/aalborg

Ålborg är också hårt drabbat av invandring.
En otrygg stad påverkad av medeltida kvinnosyn.
Citera
2022-02-11, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det finns ju flera anledningar till att mördare väljer att stycka en kropp. Oftast är det av praktiska skäl. Undanröja bevis/dölja kroppen, transportskäl(sk defensiv styckning) etc.

Ja, men i detta fall tycks det saknas tidigare koppling mellan GM och offer. Då är det ju betydligt smidigare att bara dumpa kroppen än att göra sig åbäket med att stycka och förvandla stället till ett slakthus. Tala om att skapa teknisk bevisning. Jag tänker mig att det bör vara lättare att osedd transportera iväg en kropp från ett fristående hus än om man bor i en lägenhet på femte våningen, men GM tycks ha resonerat annorlunda.

Men - då ska han/de alltså fått med sig BO hem? Varför skulle hon godta det? Fylledäckade hon i bilen och vaknade hemma hos GM?
Citera
2022-02-11, 06:06
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Varför är hon klädd som om det vore sommar? Dessutom ger hon ett tärt intryck á la narkotikabruk. Magkänslan är att det här inte kommer att ha ett lyckligt slut.

Normala kläder. Tröja, byxor, förnuftiga gympaskor. Ser naturligt söt och ordentlig ut. Ytterst osannolikt att detta är knarkrelaterat.
Citera
2022-02-11, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Normala kläder. Tröja, byxor, förnuftiga gympaskor. Ser naturligt söt och ordentlig ut. Ytterst osannolikt att detta är knarkrelaterat.

Nej, med tanke på händelseutvecklingen i fallet ger jag dig helt rätt. Det tycks ju snarare vara ett sexualmord.
Citera
2022-02-11, 08:00
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2022-02-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ja jag undrar vilket foto den där jeppen pratar om. Hon ser hur proper och fräsch ut som helst.
Citera
2022-02-11, 08:44
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Normala kläder. Tröja, byxor, förnuftiga gympaskor.
Ser naturligt söt och ordentlig ut. Ytterst osannolikt att detta är knarkrelaterat.

Ja, och dessutom så verkar hon hålla ett ölglas i handen. Jag tror det där övervakningsfotot var taget lite tidigare samma kväll. På grund av ölglaset tror jag att hon var en kort stund utanför och kanske tog en cigg eller följde en polare ut som skulle röka.

Innan den faktiska hemgången lär hon ha hämtat ut sin jacka också.
Citera
2022-02-11, 08:47
Moderator
OYs avatar
Finns uppgift om att Mia gick in på en nattklubb i samband med att de höll på att stänga, detta sker kort före det att hon hoppar in i de misstänktas bil.

Kan det vara så att hon sökte kunder?
Citera
2022-02-11, 08:53
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns uppgift om att Mia gick in på en nattklubb i samband med att de höll på att stänga, detta sker kort före det att hon hoppar in i de misstänktas bil.

Kan det vara så att hon sökte kunder?

Enligt vad jag har läst i tidningen så var hon ute och festade med några vänner natten mellan lördag/söndag men råkade komma ifrån varandra.
Citera
2022-02-11, 09:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Enligt vad jag har läst i tidningen så var hon ute och festade med några vänner natten mellan lördag/söndag men råkade komma ifrån varandra.

Ja, då kan det förklara varför hon gick in på en nattklubb när de höll på att stänga, letade efter sina vänner.
Citera
2022-02-11, 09:21
Medlem
Stackars tjej... Hur kan man vara så kall och göra något sådan sjuk grej? Sjuka människa Vi har o göra med en riktigt sjuk individ. Hoppas man får tag i dåren så fort som möjligt och spärrar in jäveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in