Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Vi får se hur tuff du är när du får omikron..
Jag har en bunt vältränade vänner som haft skiten senaste veckorna.
Ingen jävla ”förkylning” för de flesta. Ganska tuffa dagar och en jävla trötthet som hänger kvar.
Men du och dina polare i spelkryptan är väl övernaturligt vältränade och äter vitaminer..
Jag hade det för 2 veckor sen. Kände igen det direkt från förra gången. Mild sjukdom, mild feber, snorig och huvudvärk. Jag är känslig för influensa, brukar bli riktigt dålig av det. Men detta virus har jag inga problem med. Förkylning är värre än Omicron och Beta som jag hade förra gången, riktigt mesig infektion.
Jag har inte spelat på 20 år, tränar 6 dagar i veckan och äter mycket hälsosamt samt tar nödvändiga tillskott som d-vitamin och zink. Men det finns säkerligen genetiska aspekter som spelar in också, och korsimmunitet från andra coronavirus.
Vad jag har sett är Omicron definitivt en förkylning, och för min del mildare än så. De flesta underskattar förkylning. Många gånger när folk tror de har haft influensa så är det snarare något förkylningsvirus. De kan ge hög feber och hård sjuka.
Ta dina fyra sprutor om året nu din jävla antivaxxer.
Edit: Visst är dina ”vältränade vänner” vaxxade? Det är inte jag, och de blev sjukare. Lol.