2022-02-10, 22:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, vi borde ha gjort som Nya Zeeland. Men att låta resenärerna vänta i 2 år är mycket lång tid. Jag tror att det hade varit möjligt att ordna ett system för att ta emot resenärerna på avsevärt mycket kortare tid.

Fascinerande att det fortfarande finns människor som tror att stängda gränser hade haft någon som helst jävla betydelse.
Citera
2022-02-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Västvärlden.
Jag hoppas att du snart förstår det också, att det är ohållbart att vaccinera folk 4ggr/år.
Vad tror du att vi kommer uppnå? Att utrota viruset från jordens yta genom vaccination?
Den drömmen kan du släppa

Vad är det för antivaxx-snack? Sprutorna är helt ofarliga och tänk på de gamla och sjuka som kommer dö om du inte vaccinerar dig. Du är ju galen. Är du rädd för sprutor eller?
Citera
2022-02-10, 23:01
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fascinerande att det fortfarande finns människor som tror att stängda gränser hade haft någon som helst jävla betydelse.

Mest fascinerande att folk tror att en sådan åtgärd vore praktiskt genomförbar i Sverige 2020 .. folk hade ju blivit kränkta ..
Citera
2022-02-10, 23:17
Medlem
Citat:
Då får man satsa på att minska antalet anländande resenärer till en nivå som man klarar av att hantera. Till att börja med, så borde myndigheterna ha varit mycket kvickare med att avråda från resor till Italien. En sådan avrådan kom inte förrän långt in i mars 2020, och då var det sedan länge för sent.

Det gjordes inte ens några försök att stoppa smittan vid gränsen. Jag hade haft mycket större förståelse för misslyckandet, såvida det hade gjorts seriösa försök att stoppa viruset.

Det är förstås lätt att vara efterklok, men i de flesta fall är det lindrigare än vad det verkar. Skulle man stängt gränsen i april 2009, när svininfluensan först rapporterades? Eller vid SARS- utbrottet. Eller när det blir ett utbrott av Ebola? Och faktum är att de länder som haft de hårdaste restriktionerna, som Kina, är de som fortfarande måste kämpa mest för att hålla smittan borta.
Citera
2022-02-10, 23:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ja, vi borde ha gjort som Nya Zeeland. Men att låta resenärerna vänta i 2 år är mycket lång tid. Jag tror att det hade varit möjligt att ordna ett system för att ta emot resenärerna på avsevärt mycket kortare tid.
Det är enkelt att prata svepande om såna åtgärder, men att ta itu med detaljerna och genomföra det är en helt annan sak. Man visste inte i det skedet att smittan kunde spridas asymptomatiskt utan trodde det räckte att ge instruktioner för hur folk skulle bete vid symptom. Det fungerade för SARS1.
Citera
2022-02-10, 23:36
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Barn som vårdas för covid ökar 😷😷😷

Det handlar om ett fåtal barn, media ska alltid överdriva.
Citera
2022-02-10, 23:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Då får man satsa på att minska antalet anländande resenärer till en nivå som man klarar av att hantera. Till att börja med, så borde myndigheterna ha varit mycket kvickare med att avråda från resor till Italien. En sådan avrådan kom inte förrän långt in i mars 2020, och då var det sedan länge för sent.

Det gjordes inte ens några försök att stoppa smittan vid gränsen. Jag hade haft mycket större förståelse för misslyckandet, såvida det hade gjorts seriösa försök att stoppa viruset.
Första fallen i Italien upptäcktes 31 januari, det var två kinesiska turister i Rom. Samma dag upphörde flygtrafiken mellan Italien och Kina.

I och med att Italien stängt flygtrafiken från Kina sista januari verkade nog riskerna med resor i februari från Sverige till Italien minimala.

Dessutom fanns ju viruset i Sverige redan 2019.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-11 kl. 00:41.
Citera
2022-02-11, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det har med öppenhet blir lite svårare när myndighetspersoner som AT dödshotas av en aggressiv pöbel. Då kan det vara livsfarligt.
Föredrar du att bli tilltalad som en vuxen eller styrd av en elit som vet ditt bästa? Så fort politiker och tjänstemän får kritik för efterblivna beslut kallas det drev och hat.

Hönan eller ägget?
Citera
2022-02-11, 05:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Exakt, man lägger in barn för observation under kort tid. Vi snackar timmar. När smittspridningen är hög så blir fler barn smittade och fler oroliga föräldrar söker vård för sina barn. Detta är inget konstigt alls. Vad jag förstått rör det sig ofta om för tidigt födda barn som är känsliga mot infektioner.
De flesta små barn är känsliga och de flesta föräldrar oroliga för sina barn och speciellt nu med pandemin och att en del barn blir dåliga av covid. Men det är nog inte något stort problem utan snarare ifall barnen har medfödda fel t.ex. hjärtfel eller andra brister.
Men vad det verkar så är det inte MED utan FÖR covid.
Det mest otrevliga är att vissa här ständigt ska bortförklara att folk bli sjuka och en del dör och i väldigt många fall på grund AV covid som ger en svår sjukdom.
Citera
2022-02-11, 05:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
A,man blir ju inte mindre konspiratorisk efter det här.Tack för upplysning och info,,har fan missat detta helt 😳
Hur man än vrider på det så är det helt
sjukt!!
Men det måste väl brisera till slut, menar nån med lite pondus och stake med rätt info borde släppa en bomb till slut,jag hoppas!
Fauci verkar bli lite grillad i utfrågningar men tycker inte det händer ett skit där heller,mer skådespeleri känns det som!
Det finns mycket som stinker i detta.
T.ex. början av viruset spridning där kineserna medgav at det var ett utbrott av viruset och endast 5 dagar därefter hade man hela virusets uppbyggnad klar vilket presenterades. Detta skrevs om i början av den här tråden.

Alltså troligen har viruset funnits tidigare i Kina, några månader är min gissning.
Eller så forskade man på skiten och därför man visste så mycket.

Det finns även historier om att man redan i augusti 2019 såg via satellitbilder ökat antal bilar utanför sjukhus i Wuhan och man har sett ökat antal sökningar på deras motsvarighet till Google för symptom som vi sedan lärde oss tillhörde covid i tiden augusti 2019 och framåt.

Deras panikbygge av sjukhus är troligen av orsak att de misstänkt allvarliga mutationer vilka som tur är inte blivit. Alltså att viruset skulle kunna mutera till något typ gamla SARS vilket var betydligt mer allvarligt. De håller fortfarande på med lockdown av radikala typer och sådant ger mig viss oro att de vet något om coronan som de inte berättat. Har de forskat på skiten och sett sådant vi inte vill ha med egenskaper som är riktigt illa.

Nej nu släpper jag detta ett tag och ska till jobbet igen och njuta av att vi öppnat upp. För gott hoppas jag verkligen.

Ha en bra dag.
Citera
2022-02-11, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad är det för antivaxx-snack? Sprutorna är helt ofarliga och tänk på de gamla och sjuka som kommer dö om du inte vaccinerar dig. Du är ju galen. Är du rädd för sprutor eller?
Haha! Hutlöst roligt svar
Citera
2022-02-11, 07:06
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Nu när den snälla omikronvarianten dominerar, är det inte dags för en uppfräschning av trådnamnet? Ex. ”Numera ofarligt virus orsakar panik i världen”

Seasons don’t fear the covid, nor do the wind, the sun or the rain. We can be like they are! Come on baby, don’t fear the covid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in