Citat:
Ursprungligen postat av
Alfons1122
Tesla kommer ligga på över 2k dollar inom kort. Jag har utökat mitt innehav denna vecka

Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Ja jag inbillar mig inte att jag har en aning om exakt vad som kommer ske eller när, men det känns logiskt att låta undervärderade företag rusa upp en bit innan det kommer en negativ trigger som får marknaden att tappa 5-10% på en dag. Antingen så väntar de med att höja räntan eller så höjs den mindre än vad marknaden förväntat sig. Kanske vi segar oss ner i en kontrollerad krasch. Spännande skall det bli i alla fall. Kanske skulle avslöja att jag plockat in Tesla-björnar igen i intervallet 905-945. Bara en liten hedge, försumbart.

Inflationen är 7.5% i usa. Börsen kommer ha röda tider framöver. Detta kommer med väldigt stor sannolikhet slå hårt mot börsmarknaden. Finns en anledning att många storspelare hoppade av marknade för några månader sedan.
Ifall man tror att man ska sälja om 6-12 månader för att timea dippen efter en bra rus uppåt så är man lite naiv. Köper man idag så bör man köpa för att hålla långsiktigt och kanske får se en börsmarknad som står still en längre period efter den riktiga krashen kommit.
*edit
Rob la nyss upp en video ser jag nu där han pratar om inflationen. Se om han säger något intressant.
https://youtu.be/F1Oaj2Lsd_8