Citat:
Ursprungligen postat av
braveh
Jag känner mig lite tveksam i det här fallet.
Det här är en person som inte klarar av att formulera korrekta meningar och säger att han är utbildad journalist. Han har tagit bort sin senaste live-stream(varför?).
Han har minst en video där han ser riktigt nedgången ut. Jag hoppas att han kan ta tag i sitt liv och hitta på något bättre än att tigga pengar på youtube.
Sverige i ett nötskal. Det regnar pengar till höger och vänster åt folk som inte lyfter ett finger, men när man försöker anstränga sig lite ... Stackars Otto! Tycker att han har kvaliteter: Han är engagerad och får saker att hända. Intervjun med ambulansföraren som körde OP var givande.
Det finns potential. Hoppas att han fortsätter med sina intervjuer, och tjänar något på det.
Den här episoden med A-kassan fick mig att tänka på en historia: En bekant gick på socialbidrag och började jobba timmar för att få in en fot. Då triggades CSN-avbetalningarna så att individen ifråga förlorade på att jobba. Dessutom tyckte CSN att den här personen tjänat mer än vad som redovisats så det blev en ytterligare spark på den som stod med ena foten nere i rännstenen. Lägg till en handfull liknande historier från "den humanitära stormakten", som drabbade samma person, och synen på samhället förändrades.