2022-02-10, 20:01
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Märker att det är svårt för folk som aldrig varit utsatta för en person med personlighetsstörning att förstå hur det är. Kanske var det så här för hennes ex? Galtsurkas berättelse:
möjligt det var därför han filmade/spelade in. För att "ha bevis" på hennes borderline utbrott
2022-02-10, 20:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men ge dig nu!
Ja Emil hade ett missbruk som han försökte få bukt med, men det FÖRVÄRRADES när Lida kom in i bilden!
Vart har du fått ifrån att Lida ägnade ÅR åt att läsa upp sig? helt horribelt och källa tack.
Hon sökte endast in på utbildning för att få CSN, sista halmstrået.
Hon klarade inte av att jobba, vilket var hennes senaste arbete du som verkar veta??
Hennes barn bor hos hennes EX för att Lida kunde bli lite "jobbig" ibland och han vill att barnen ska ha och få trygghet.
Så det är heller inget som L har ordnat, hade exet inte värnat om barnen hade dom hamnat under LVU.
Vad är det du inte vill förstå?

Men herregud! Alla beroendesjuka försöker förr eller senare "få bukt" med sitt missbruk. Vad är det för j---kla skitsnack med att skylla på EN person?? E hade ett missbruk bra mycket längre än han kände L. Det är INTE EN person som "förvärrar" missbruk, de beroendesjuka har ett inbyggt FEL som heter SOCIAL STRESS! Det är därför som de "behöver" sina "återfall", eller det är därför de hamnar i ständiga återfall, de börjar igen när de känner sig pressade/utsatta för social stress! Det låter snarare som att Es då eventuella återfall (eftersom ni verkar vara några stycken som mycket naivt trodde att E blivit "frisk") triggades igång av andra orsaker i hans omgivning än L! Det KAN ju vara att han förlorade umgänget med barnen, det KAN vara för han hade ett nytt jobb, det KAN vara för att vissa i Es omgivning tydligen inte tyckte om L och försökte påverka E att göra slut med henne.....

L gick i en s.k. grundskola där varken hon eller de andra eleverna där lärde sig någonting! Källa är bl.a. SVTs dokumentär "De utvalda Barnen"!! De flesta som gått i den skolan har fått "läsa upp" sig, grundskola och gymnasium!

Om man nu skulle söka universitetsutbildning endast för att få CSN så finns det andra linjer att söka där det inte är så svårt att komma in........typ!

Ls barn behövde inte alls hamna "under LVU", det hade snarare blivit SoL, då L verkar ha lätt att samarbeta med soc. Och de äldre 2 barnen är väl nästan så pass gamla så de faktiskt kan tala om själva vart de vill bo........Det finns väl inga andra orosanmälningar på L utom de psykvården har skickat in, något psykvården (och beroendevården för E) måste göra enligt lag, och har egentligen ingenting med föräldraförmåga att göra!

Vad är det DU inte vill förstå??
2022-02-10, 20:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
1 månad innan mordet:

21-05-07 (s12) "påbörjade studera till Landskapsingenjör i Uppsala HT 2020 men har ej klarat av studierna pga dyslexi.
Riskerar nu att ej få CSN. Pat blir tårögd när hon berättar att hennes liv är förstört och att hon har förstört det för barnen."

(s 24) "K*vin presenterar deras akuta boendelösningar i form av vandrarhem, men varnar patienten att där bor många som har missbruksproblematik. Patienten är tydlig med att hon har missbruksproblematik men att hon självständigt har svårt att söka bostad på grund av hennes betalningsanmärkningar."

Lydia blir då hänvisad till enheten för ekonomiskt bistånd, istället för vuxenenheten (socialpsykiatrin)

(s 25) S*fia (enhetschef för ekonomiskt bistånd) är tydlig med att det ekonomiskt bistånd kan bevilja i form av boende är just vandrarhem, men efter inkomna uppgifter att patienten har egna inkomster så ser S*fia inget hinder för patienten att själv leta efter ett vandrarhem/hotellrum och bekosta det självständigt. Sofia är tydlig med att de arbetar inte som bostadsförmedlare utan den akuta lösningen de har är härbärgen, något som patienten redan har tackat nej till i och med att hon anser att hon inte tillhör den målgruppen.

Du ser någon som håller på att förändra sin livssituation till det bättre.

Jag ser någon som är desperat efter ett boende och då hon inte klarar av studierna så riskerar hon att bli av med CSN och kan ej söka lägenhet på egen hand iom betalningsanmärkningar.

Jag ser också någon så desperat så när hon inser att Emils hem inte kommer bli hennes hem så:

E: Åk härifrån bara
L: På riktigt?
E: yes
L: Okej bra (skottljud)
E: ah fan

hur som, tragiskt för alla inblandade och hoppas hon nu får den behandling som funkar bäst på hennes problematik OCH att hon orkar/kan ta till sig den i framtiden

Citerar du ifrån de nu sekretessbelagda psykjournalerna??
2022-02-10, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att hon skulle haft kvar behandlingsenheten i Stockholm fastän hon var bosatt i Skåne?
Om du läst fupen hade du inte frågat så dumt.
2022-02-10, 20:20
Avslutad
när ska hon in i fängelset? vilket blir det tro?
2022-02-10, 20:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hösten 2020 ja, hon pluggade max 2 månader.
Och så hemsidor åt hennes EX.
Nu menade ju jag ett riktigt arbete som hon har skaffat helt SJÄLV, och det finns inga såna tyvärr.
Och vart jag får min information ifrån har du inte med att göra.
Det är rätt underhållande dock att läsa dina inlägg ..😅

Men vad nedvärderande, precis hela tiden!

Men vaddå, så du menar att det inte var ett "riktigt" arbete? Vet du om någon annan innehar den tjänsten nu?

Om bondens fru "hjälper till" på bondgården, jobbar hon då eller är det ett låtsasjobb också?

Aha, så dina källor har vi inte med att göra, men du får kräva källor av andra?
2022-02-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Om du inte känner Lydia.,hur kan du veta allt detta om henne?
Varför försvarar du Lydia hela tiden? Det börjar bli ganska genomskinligt

Ja du vet, jag lyssnade på henne när hon berättade säker när man träffade henne. Du vet, man kan liksom göra det.
Försvarar? Jag berättar säker, och bara för det så försvarar jag henne.. Hör du inte hur sjukt det låter?
2022-02-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om du läst fupen hade du inte frågat så dumt.

Jag har läst Fup, men det är en principiell fråga. För du menar ju att L medvetet och systematiskt byter HC/sjukhus. Under pandemin är det snarast kristallklart att alla 21 regioner har egna hemsnickrade journalsystem som gör att de är inkompatibla med varandra.
2022-02-10, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har läst Fup, men det är en principiell fråga. För du menar ju att L medvetet och systematiskt byter HC/sjukhus. Under pandemin är det snarast kristallklart att alla 21 regioner har egna hemsnickrade journalsystem som gör att de är inkompatibla med varandra.
Ehh, hela Lidas Lydias vuxna liv har varit kaos.
Att sjukvårdens system är åt helvete får du ta i en annan tråd, det är på politikernivå, tacka Steffe och gänget.
Jag ser på just Lydia i detta, inte någon schablonberäkning eller principiellt, utan det som framkommit.
Det borde väl du veta som stalkar mig i olika trådar?
2022-02-10, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men vad nedvärderande, precis hela tiden!

Men vaddå, så du menar att det inte var ett "riktigt" arbete? Vet du om någon annan innehar den tjänsten nu?

Om bondens fru "hjälper till" på bondgården, jobbar hon då eller är det ett låtsasjobb också?

Aha, så dina källor har vi inte med att göra, men du får kräva källor av andra?
Spelar du dum eller?
Lydia har ingen arbetslivserfarenhet. Hon har haft sin huvudsakliga inkomst från socialen och försäkringskassan i form av mestadels sjukskrivningar. Det går att de ett mönster i hennes sommarsjukskrivningar, tex.

Hon har inte haft ett riktigt arbete, det är mer antroposofiskt, tjänster och gentjänster.
Vad tror du att en 15-årig tjej har för arbetsuppgifter på en nattklubb?
Att Lydias ex har låtit henne leka jobb, är väl mest för att slippa alla frågor om vad hon jobbar med?
2022-02-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Spelar du dum eller?
Lydia har ingen arbetslivserfarenhet. Hon har haft sin huvudsakliga inkomst från socialen och försäkringskassan i form av mestadels sjukskrivningar. Det går att de ett mönster i hennes sommarsjukskrivningar, tex.

Hon har inte haft ett riktigt arbete, det är mer antroposofiskt, tjänster och gentjänster.
Vad tror du att en 15-årig tjej har för arbetsuppgifter på en nattklubb?
Att Lydias ex har låtit henne leka jobb, är väl mest för att slippa alla frågor om vad hon jobbar med?

Men nu är det ju du som är dum Mumsbulle.
Ena sekunden ljuger Lydia, i nästa när det passar så ljuger hon inte.
Vad du tror bryr jag mig inte om, men tala inte för att du talar sanning nu.
Läs FUP, så kan du läsa att hon jobbat sen hon var 15 ungefär. Vi kan lika gärna ta det för sanning än att smutskasta hennes ex ju.
2022-02-10, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja du vet, jag lyssnade på henne när hon berättade säker när man träffade henne. Du vet, man kan liksom göra det.
Försvarar? Jag berättar säker, och bara för det så försvarar jag henne.. Hör du inte hur sjukt det låter?
Hon berättade säker?
Vem är man?
Du tjuvlyssnade ju 1 gång i april eller januari eller när det fanns två torsdagar på en vecka.
Nu har du träffat henne och gjort vad?
Hon var ju i skolan när du var där?
Dina lögner blir pinsamma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in