2022-02-08, 13:59
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Intressant är att både Magnus och Jonas De Geer har försvunnit från MrKoll. Båda finns emellertid kvar på Ratsit. Varför?

Det är en dokusåpa, bannemig.

Jonas finns med. Kolla på Carl de Geer.

Varför Magnus Svammelman kan hålla sig undan MrKoll är mera mystiskt. Han verkar i alla fall köpt en villa i Älgarås i november 2021.
Citera
2022-02-08, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jonas finns med. Kolla på Carl de Geer.

Varför Magnus Svammelman kan hålla sig undan MrKoll är mera mystiskt. Han verkar i alla fall köpt en villa i Älgarås i november 2021.
En och en halv miljon, alltså?

https://www.mariestadstidningen.se/2022/02/05/43-aring-ny-agare-till-hus-i-gotene-1-550-000-kronor-blev-priset/

Mycket pengar för någon som bara för några år sedan hade kronofogden i hälarna. Eller har Husfonden gått till att även finansiera Södermans Hus vid sidan av Svenskarnas Hus? För jag kan ju inte tänka mig att Magnus har kunnat spara ihop halvannan mille på några år genom att sitta på gubbdagiset och öva på sitt GW-grymtande hela dagarna? Det är som sagt ganska mycket pengar för en ensam man med Magnus bakgrund. Frågor börjar hopa sig.
Citera
2022-02-08, 16:03
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:

https://www.mariestadstidningen.se/2022/02/05/43-aring-ny-agare-till-hus-i-gotene-1-550-000-kronor-blev-priset/

Mycket pengar för någon som bara för några år sedan hade kronofogden i hälarna. Eller har Husfonden gått till att även finansiera Södermans Hus vid sidan av Svenskarnas Hus? För jag kan ju inte tänka mig att Magnus har kunnat spara ihop halvannan mille på några år genom att sitta på gubbdagiset och öva på sitt GW-grymtande hela dagarna? Det är som sagt ganska mycket pengar för en ensam man med Magnus bakgrund. Frågor börjar hopa sig.

Att folk inte fattar att detta är ett sätt för Dan & Magnus att berika sig själva på. Medlemmar skänker pengar till vad man strikt tror ska gå till "kampen", samtidigt går Svammelman å köper sig ett hus för 1-½ miljon, samma man som varit skuldsatt upp över öronen för bara ett decennium sedan om man får lita på alla historier han berättat om sin knappa ekonomi. Kan ej tänka mig att han fått skuldsanering vid bara cirka 40 års ålder, det brukar man få i 50-60 års åldern när det visat sig man ej klarar att betala av skulderna och myndigheterna är barmhärtiga den sista tiden i livet.

Visst, 1-½ miljon är ej så fasanfullt mycket pengar idag, men för en skuldsatt är det mer än vad man klarar att skrapa ihop med bara ett vanligt kontorskneg som ej ger bättre betalt än Svammelmans tid på vägarna i lastbilen. Man börjar ju undra på vad det är för kåk Dan sitter på nere i Tyskland och vad han gett för den. Arma jävlar som tror att ett skit kommer gå till dom när Dan & Magnus bestämmer sig för att packa ihop, sälja Svenskarnas Hus, och dra. Alla resurser kommer gå till Det Fria Belize i stället, och efter det så delar Dan & Magnus på cashen.
Citera
2022-02-08, 18:23
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:

Sökte du efter ett lämpligt hus i Skaraborg med ett pris som passar ditt narrativ och hoppades på att ingen skulle komma med invändningar om att ditt hus ligger i Götene, 5 mil bort? Magnus bor alltså i Älgarås i en liten villa värd halvmiljonen som sannerligen inte kan kallas för ett lyxboende.
Citera
2022-02-08, 18:48
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Denna ska det väl vara https://www.booli.se/bostad/2027365

Bild på direktör Södermans herrgård https://www.mariestadstidningen.se/2021/11/10/73-kvadratmeter-stort-hus-i-algaras-salt-till-ny-agare/
Citera
2022-02-08, 19:59
Medlem
MrRainess avatar
Hur det ser ut med hans skulder vet jag inte. Men att underhålla ett lån på en halv miljon är ju inte speciellt dyrt kontra vad det skulle kosta att hyra en bostad av liknande storlek. Är det ingen driftig själ här inne som kan kolla via sfv.se och se om bostaden är cashad eller lånad?
Citera
2022-02-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Hur det ser ut med hans skulder vet jag inte. Men att underhålla ett lån på en halv miljon är ju inte speciellt dyrt kontra vad det skulle kosta att hyra en bostad av liknande storlek. Är det ingen driftig själ här inne som kan kolla via sfv.se och se om bostaden är cashad eller lånad?
Den är betald med söndagsbiffar, eller snarare uteblivna sådana...

De håller på att köpa tillbaka Sverige för sådana.
Senast redigerad av Heja-Putin 2022-02-08 kl. 20:26.
Citera
2022-02-08, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Sökte du efter ett lämpligt hus i Skaraborg med ett pris som passar ditt narrativ och hoppades på att ingen skulle komma med invändningar om att ditt hus ligger i Götene, 5 mil bort? Magnus bor alltså i Älgarås i en liten villa värd halvmiljonen som sannerligen inte kan kallas för ett lyxboende.
Nej, faktiskt inte. Det var rent slarv. Jag såg länken till bostadsköpet när jag googlade Magnus namn och länken ledde vidare till en sida med ovanstående rubrik, ”43-åring köper villa för blablabla”. Eftersom jag inte prenumerar på Mariestadstidningen har jag heller inte tillgång till Plus-artiklarna och eftersom Magnus är 44 år gammal och därför borde ha varit 43 ifjol så antog jag det det rörde sig om samma affär. Det gjorde det alltså inte. Rent slarv.

Man ska inte anta. Nåväl, även den bäste kan fela (vilket ju uppenbart hände här).

500k var ju inte alls lika blodigt som 1,5 miljoner och kanske lite mer i linje med vad som är nåbart för en man med Magnus historia. Dock intressant hur finansieringen har gått till? Får man lån på så lösa boliner som ett engagemang i en ideell förening? För medieprojektet Svegot kan väl inte dra in några större stålar? Och de där skumma företaget Dan och Magnus har för att fakturera förenlngen, Riktig Skrivglädje eller vad det heter, är väl heller inget man går till banken med som arbetsgivare? Eller har det ”lånats” ur husfonden? För inte kan väl Magnus ha sparat ihop en halv mille på några år genom att svamla i lite poddar?

Fortfarande många frågetecken.
Citera
2022-02-10, 18:27
Medlem
Offerviljas avatar
Jag sitter här och lyssnar på lettisk popmusik, dricker spanskt rödvin och äter rökt Scamorza från Italien. Tänker på vilka personer som Dan Eriksson, som var först med att kröna extremsionisten Ingrid Carlqvist till vice ordförande i föreningen Det fria Sverige, har bjudit in till tioårsfesten. Här är några gamla godingar som han har samarbetat med och som absolut borde bli inbjudna:

Ingrid Carlqvist
Maria Celander
Daniel Frändelöv
Patrik Larsson
Kiwi

Ibland önskar jag att jag skulle bli våldtagen, mördad och sedan begravd vid Österåkers kyrka.

Bild på Sveriges genom tidernas största tönt när han står och skriker "Snäll seger":

(FB) Daniel Friberg - Sveriges svar på Donald Trump?

Stämmer det att Daniel Frändebög är lite utav en bad boy?
Citera
2022-02-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag sitter här och lyssnar på lettisk popmusik, dricker spanskt rödvin och äter rökt Scamorza från Italien. Tänker på vilka personer som Dan Eriksson, som var först med att kröna extremsionisten Ingrid Carlqvist till vice ordförande i föreningen Det fria Sverige, har bjudit in till tioårsfesten. Här är några gamla godingar som han har samarbetat med och som absolut borde bli inbjudna:

Ingrid Carlqvist
Maria Celander
Daniel Frändelöv
Patrik Larsson
Kiwi

Ibland önskar jag att jag skulle bli våldtagen, mördad och sedan begravd vid Österåkers kyrka.

Bild på Sveriges genom tidernas största tönt när han står och skriker "Snäll seger":

(FB) Daniel Friberg - Sveriges svar på Donald Trump?

Stämmer det att Daniel Frändebög är lite utav en bad boy?

Apropå persongalleriet i bilden så kanske Dulny medverkar över länk. Det är väl inte troligt att han flyger fram och tillbaka från Sydamerika till Älgarås och sedan tillbaka igen.

Dulny är en knepig filur. Alla andra är såklart jätteglada i Conrads närvaro, inklusive Friberg. Alla utom Dulny som ser beklämd ut.
Citera
2022-02-11, 17:04
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Apropå persongalleriet i bilden så kanske Dulny medverkar över länk. Det är väl inte troligt att han flyger fram och tillbaka från Sydamerika till Älgarås och sedan tillbaka igen.

Dulny är en knepig filur. Alla andra är såklart jätteglada i Conrads närvaro, inklusive Friberg. Alla utom Dulny som ser beklämd ut.
Det ser nog bara ut så på den där bilden. Den prostituerade polacken Christoffer Dulny var på den där tiden väldigt förtjust i både Frändebögsvännen och Sionistqvist. #IngridVarFörst startade han upp först efter att sionisten Ingrid hade dissat honom.

"Ett ord, skrivet i blod, prostitution!"
- Stefan Andersson (typ)

Från och med nu är det nolltolerans mot våldtäktshotarnas sjuka Ingrid var först-elakheter som gäller.

#DanErikssonVarFörst
#ChristofferDulnyVarFörst

Allihopa sålde de sig. Pengar visade sig vara viktigare för dem än att krossa den judiska makten. Folkförrädare!
Citera
2022-02-11, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det ser nog bara ut så på den där bilden. Den prostituerade polacken Christoffer Dulny var på den där tiden väldigt förtjust i både Frändebögsvännen och Sionistqvist. #IngridVarFörst startade han upp först efter att sionisten Ingrid hade dissat honom.

"Ett ord, skrivet i blod, prostitution!"
- Stefan Andersson (typ)

Från och med nu är det nolltolerans mot våldtäktshotarnas sjuka Ingrid var först-elakheter som gäller.

#DanErikssonVarFörst
#ChristofferDulnyVarFörst

Allihopa sålde de sig. Pengar visade sig vara viktigare för dem än att krossa den judiska makten. Folkförrädare!
Det är ju det jag säger. Det Fria Belize och deras samröre med de båda homosexuella entristerna Marcus Fjollin och Dulny är en cirkus som är direkt skadlig för allting som är traditionellt och bra och sant. Tjuvar, bedragare, bögar och fetton, allt i en stor klump med en vikingahammare i äkta rollspelsplast högst upp. Det roar mig att du den här veckan håller med mig i min analys med tanke på hur arg du var på mig förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in