Citat:
Ursprungligen postat av
MittNyaSaliv
Sökte du efter ett lämpligt hus i Skaraborg med ett pris som passar ditt narrativ och hoppades på att ingen skulle komma med invändningar om att ditt hus ligger i Götene, 5 mil bort? Magnus bor alltså i Älgarås i en liten villa värd halvmiljonen som sannerligen inte kan kallas för ett lyxboende.
Nej, faktiskt inte. Det var rent slarv. Jag såg länken till bostadsköpet när jag googlade Magnus namn och länken ledde vidare till en sida med ovanstående rubrik, ”43-åring köper villa för blablabla”. Eftersom jag inte prenumerar på Mariestadstidningen har jag heller inte tillgång till Plus-artiklarna och eftersom Magnus är 44 år gammal och därför borde ha varit 43 ifjol så antog jag det det rörde sig om samma affär. Det gjorde det alltså inte. Rent slarv.
Man ska inte anta. Nåväl, även den bäste kan fela (vilket ju uppenbart hände här).
500k var ju inte alls lika blodigt som 1,5 miljoner och kanske lite mer i linje med vad som är nåbart för en man med Magnus historia. Dock intressant hur finansieringen har gått till? Får man lån på så lösa boliner som ett engagemang i en ideell förening? För medieprojektet Svegot kan väl inte dra in några större stålar? Och de där skumma företaget Dan och Magnus har för att fakturera förenlngen, Riktig Skrivglädje eller vad det heter, är väl heller inget man går till banken med som arbetsgivare? Eller har det ”lånats” ur husfonden? För inte kan väl Magnus ha sparat ihop en halv mille på några år genom att svamla i lite poddar?
Fortfarande många frågetecken.