2022-02-10, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
GS pekade ut vart bubbelkoppen vid tiden för försvinnandet stod, under rekonstruktionen med skakryckige Steffe..som då påpekar att man ska tänka på att det inte går att öppna altandörren utifrån, varpå Johansson trött kommenterar, men det finns väl ett handtag.. jo, men om det är låst blabla
När Steffe blev extra nervös, babblade han för att rikta bort misstankarna. Synd att tvättstigefilmen är sekretessbelagd, där ser man Steffes panik, ticsen är inte nådiga och han börjar babbla om att man ska tänka på takhöjden..
Om man vill rikta uppmärksamheten från nåt så blir det ju som du nämner.

Det fick mig att fundera på hans skattkarta när de letar blod i huset samt en liten väl avgränsad rektangel vid altandörren enligt foto.
Även om han vaskat av sig i spa-badet blir det svårt att åberopa akrobatsex bland strålarna.
... Anno 2018 då brist-på-tillit-HD flyttat ut. I hennes jacuzzi. 😂

Skämt åsido, det finns väl filter och nåt pumpsystem till de där som hade varit värt att granska. Badtunnor töms ju på gräsmattan, då kan man ju låtsas ha vattnat den.

Reagerade på en annan sak jag glömt bort.
HD till JG 27 aug 2018 kl 20.36:

HD: Ja .. och jag ... tänker att som jag känner efter jag hade pratat med Ingvar så känner jag mig inte så säker på att dom har nånting annat än att dom håller på och gör om allting .. det är inte alls .. det betyder egentligen ingenting det här .. det var bara en maktdemonstration."

När SD har hämtats in på morgonen så har HD kontaktat Ingvar. Jag trodde HD menade att han var på väg hem från dagens förhör:
HD: Så är livet just nu ... (suckar) Ja men Ingvar var på väg hem."(Ab 154)

Men han är kontaktad på sin fritid - för enligt 24:8 förhör så säger SD att han har semester (och det är två andra advokater som tjänstgör i kommande förhör).
Citera
2022-02-10, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om man vill rikta uppmärksamheten från nåt så blir det ju som du nämner.

Det fick mig att fundera på hans skattkarta när de letar blod i huset samt en liten väl avgränsad rektangel vid altandörren enligt foto.
Även om han vaskat av sig i spa-badet blir det svårt att åberopa akrobatsex bland strålarna.
... Anno 2018 då brist-på-tillit-HD flyttat ut. I hennes jacuzzi. 😂

Skämt åsido, det finns väl filter och nåt pumpsystem till de där som hade varit värt att granska. Badtunnor töms ju på gräsmattan, då kan man ju låtsas ha vattnat den.

Reagerade på en annan sak jag glömt bort.
HD till JG 27 aug 2018 kl 20.36:

HD: Ja .. och jag ... tänker att som jag känner efter jag hade pratat med Ingvar så känner jag mig inte så säker på att dom har nånting annat än att dom håller på och gör om allting .. det är inte alls .. det betyder egentligen ingenting det här .. det var bara en maktdemonstration."

När SD har hämtats in på morgonen så har HD kontaktat Ingvar. Jag trodde HD menade att han var på väg hem från dagens förhör:
HD: Så är livet just nu ... (suckar) Ja men Ingvar var på väg hem."(Ab 154)

Men han är kontaktad på sin fritid - för enligt 24:8 förhör så säger SD att han har semester (och det är två andra advokater som tjänstgör i kommande förhör).
Ja, nu blir jag gråtfärdig. Det är ett garnnystan som någon trasslat ihop och klippt i, förundersönkningssekretess?! Varför behövs den? Var det verkligen Stefan som Ingvar och conehead försvarade, eller var det HD?
Hon som på nåder häktades och avfärdades, det skrevs fel i vem som tagit beslut hit och dit, Stran*li...
Citera
2022-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ja, nu blir jag gråtfärdig. Det är ett garnnystan som någon trasslat ihop och klippt i, förundersönkningssekretess?! Varför behövs den? Var det verkligen Stefan som Ingvar och conehead försvarade, eller var det HD?
Hon som på nåder häktades och avfärdades, det skrevs fel i vem som tagit beslut hit och dit, Stran*li...

Fetade:
Dennas föräldrar och HDs dito var goda vänner. De delade samma politiska passion och bodde tämligen nära varandra..
Citera
2022-02-10, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade:
Dennas föräldrar och HDs dito var goda vänner. De delade samma politiska passion och bodde tämligen nära varandra..
Ja, det stämmer, sen har vi simpampen gustafsson, som är tjenis med HD och SD samt grannar till Soa o Ba, om jag inte snurrat till det.
Citera
2022-02-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer, sen har vi simpampen gustafsson, som är tjenis med HD och SD samt grannar till Soa o Ba, om jag inte snurrat till det.

Ja, hon också, men det finns flera som har betydande positioner (med tanke på fallet) i samhället...

Man kan ju hoppas på att dessa personer nagelfars. Men kommer det ske? Knappast.
Senast redigerad av zilvereko 2022-02-10 kl. 18:08.
Citera
2022-02-10, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, hon också, men det finns flera som har betydande positioner (med tanke på fallet) i samhället...

Man kan ju hoppas på att dessa personer nagelfars. Men kommer det ske? Knappast.
Tiden får utvisa.
Det finns fler som vet.
Små koppar har också öron.
Insikten och jakten efter att få veta vad som egentligen hände, kommer leda fram till sanningen, förr eller senare.
Citera
2022-02-10, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Nästlar sig in via annat snack om barnen, huset och SD?
Enligt HD så säger han mer än SD själv.

FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för TB.
HD: Därför att T är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på, vad gör dom eeh alltså såhär.

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat.
Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna.
Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

"FL I: Du pratar med T också om den här, dom här raderade bilderna, i Stefans telefon dom här öö, bilderna som är överskrivna. Varför nämner du det?
HD: För att hon tar upp och frågar vad som finns och jag berättade vad som fanns
inför häktningsförhandlingarna
FLI: Mm
HD: Och dom fanns med som en del i häktningsförhandlingarna"

Sist jag reagerade på detta nämndes att det fanns snarlik uppgift i tråden, så det kollade jag upp eftersom jag inte följt tråden.
Citera
2022-02-10, 21:51
Avslutad
Citat:
Nästlar sig in via annat snack om barnen, huset och SD?
Enligt HD så säger han mer än SD själv.

FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för TB.
HD: Därför att T är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på, vad gör dom eeh alltså såhär.

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat.
Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna.
Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

"FL I: Du pratar med T också om den här, dom här raderade bilderna, i Stefans telefon dom här öö, bilderna som är överskrivna. Varför nämner du det?
HD: För att hon tar upp och frågar vad som finns och jag berättade vad som fanns
inför häktningsförhandlingarna
FLI: Mm
HD: Och dom fanns med som en del i häktningsförhandlingarna"

Sist jag reagerade på detta nämndes att det fanns snarlik uppgift i tråden, så det kollade jag upp eftersom jag inte följt tråden.
😳😲 ja, snacka om att fila på en plan. Det är en rättsskandal utan dess like.

Minns hur Ingvar sa att inte tänkte ställa upp som försvarare eller liknande gällande ifråga om Steffes död.
Han uppdrag var slutfört. Punkt.
Citera
2022-02-11, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
😳😲 ja, snacka om att fila på en plan. Det är en rättsskandal utan dess like.

Minns hur Ingvar sa att inte tänkte ställa upp som försvarare eller liknande gällande ifråga om Steffes död.
Han uppdrag var slutfört. Punkt.
Tre dar efter att den fortsatt misstänkta damen släppts ur häktet försvann de fladdrande banden runt trädgården och hennes Spa.

Tre månader senare kom det mer önskemål kring själva huset från anhöriga.

"Misstänkte Hjärstamördaren vill häva avspärrningarna – anhöriga vill komma åt bostaden
10 december 2019

" Hans advokat Ingvar Backman yrkar till tingsrätten:
"Den tekniska undersökningen har varit omfattande. Förundersökningsprotokollet är för närvarande under distribution. Några behov av att alltjämt hålla bostaden avspärrad för utredningsändamål kan idag inte anses föreligga.

Skälet att det kan uppkomma behov av teknisk undersökning eller att det kan komma åberopas syn i bostaden är inte tillräckliga i nuläget för en så ingripande åtgärd som att hålla en privatbostad avspärrad".
https://www.na.se/2019-12-10/misstankte-hjarstamordaren-vill-hava-avsparrningarna--anhoriga-vill-komma-at-bostaden
Citera
2022-02-11, 10:51
Avslutad
Citat:
Tre dar efter att den fortsatt misstänkta damen släppts ur häktet försvann de fladdrande banden runt trädgården och hennes Spa.

Tre månader senare kom det mer önskemål kring själva huset från anhöriga.

"Misstänkte Hjärstamördaren vill häva avspärrningarna – anhöriga vill komma åt bostaden
10 december 2019

" Hans advokat Ingvar Backman yrkar till tingsrätten:
"Den tekniska undersökningen har varit omfattande. Förundersökningsprotokollet är för närvarande under distribution. Några behov av att alltjämt hålla bostaden avspärrad för utredningsändamål kan idag inte anses föreligga.

Skälet att det kan uppkomma behov av teknisk undersökning eller att det kan komma åberopas syn i bostaden är inte tillräckliga i nuläget för en så ingripande åtgärd som att hålla en privatbostad avspärrad".
https://www.na.se/2019-12-10/misstankte-hjarstamordaren-vill-hava-avsparrningarna--anhoriga-vill-komma-at-bostaden
Ju mer jag tänker på det, så tror jag inte Steffe dödade, domkraftskaftet hölls av en annan kvinna med ett hat som gjorde att LWs skönhet skulle utplånas. Steffe ville väl försäkra sig om att LW inte sabbade geocachesviten inför giga i USA då de skulle briljera. Då kom HD och utplånade hotet. Jag tror Stefan skyddade HD.
Citera
2022-02-11, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ju mer jag tänker på det, så tror jag inte Steffe dödade, domkraftskaftet hölls av en annan kvinna med ett hat som gjorde att LWs skönhet skulle utplånas. Steffe ville väl försäkra sig om att LW inte sabbade geocachesviten inför giga i USA då de skulle briljera. Då kom HD och utplånade hotet. Jag tror Stefan skyddade HD.
Och jag håller med dig.
Jag har påstått detta sen lång tid tillbaka.
Hanna har motivet, hatet, och en önskan om att Lena skulle "försvinna"
Bilden av detta är solklar i mitt huvud, och det retar gallfeber på mig att en mördare går fri.
Stefan lockade ner Lena bakom planket och där nere väntade Hanna.
Gemensamt och i samförstånd dödade dom henne, och den som höll i vapnet var Hanna.
Solklart.!!!!
Fan, vad detta retar mig.
Citera
2022-02-11, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och jag håller med dig.
Jag har påstått detta sen lång tid tillbaka.
Hanna har motivet, hatet, och en önskan om att Lena skulle "försvinna"
Bilden av detta är solklar i mitt huvud, och det retar gallfeber på mig att en mördare går fri.
Stefan lockade ner Lena bakom planket och där nere väntade Hanna.
Gemensamt och i samförstånd dödade dom henne, och den som höll i vapnet var Hanna.
Solklart.!!!!
Fan, vad detta retar mig.
Ja, bara det konstiga i att flytta "hem" till huset som borde vara förenat med de vidrigaste äckelkänslor om det nu var så att exmaken varit otrogen och besudlat hela huset med en kvinna han dömts för att ha mördat.
Osmakligt.
Men hon är gladare och riktigt nöjd med sitt nyvunna liv!
Inte ens döttrarna fick ärva sin avlidne far, morsan har skött allt enligt sin plan. Nu är hon herre på täppan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in