2022-02-10, 12:28
Bannlyst
Väldigt dåligt, men blir man förvånad?

Folk verkar tro att VPN är något slags skydd mot polisen. De VPN ni laddar ner gratis, eller NordVPN skyddar inte mot polisverksamhet eller försvaret. Dessa VPN är typ som divison 99, skit dåliga. Proffsen använder egengjorda VPNs.
Citera
2022-02-10, 12:39
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Att citera en konspiratoriskt nazisttidning i tekniksammanhang, verkar inte så värst verklighetsanpassat.

Naturligtvis ska även kontantkort registreras, liksom abonnemang och apparater som sänder trådlöst.

Så riksdagen är också nassar? Otoligt okunnigt att kalla Fria Tider för nazistisk. se länk och läs:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/forbud-mot-oregistrerade-kontantkort_H8111230
Citera
2022-02-10, 12:44
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellcat
Anonymt kontantkort är rätt bra att ha för att slippa alla jävla telefonförsäljare.

Såvitt jag vet så kan man vid registreringen av ett kontantkort välja att operatören inte får lämna ut numret till tjänster som Eniro, Hitta med flera. Så är det i alla fall hos Halebop.

Polisen har ju naturligtvis rätt att ta reda på vem som är registrerad på kortet, men det ser jag inga problem med.
Citera
2022-02-10, 12:48
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Hur då?
Man kan beställa ett på nätet från ett annat eu-land. Inga problem alls, de är inte förbjudna i resten av eu.
Citera
2022-02-10, 12:52
Medlem
beardbraids avatar
Jag använder kontantkort främst för att slippa telefonförsäljare numera.
Skall lagen ha effekt måste nätet neka även utländska kontantkort, men jag kommer i alla fall INTE att skicka finska kontantkort till någon, för man får inte köpa och sälja saker här, så det kan ni fetglömma.

(På riktigt alltså, jag är typ aldrig inloggad och försökte bara vara rolig)
Citera
2022-02-10, 13:28
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Såvitt jag vet så kan man vid registreringen av ett kontantkort välja att operatören inte får lämna ut numret till tjänster som Eniro, Hitta med flera. Så är det i alla fall hos Halebop.

Polisen har ju naturligtvis rätt att ta reda på vem som är registrerad på kortet, men det ser jag inga problem med.

Ok, tack. Det skall definitivt undersökas om det fortfarande gäller när det väl blir dags för tvångsregistrering.
Citera
2022-02-10, 14:09
Medlem
Ett dåligt förslag och totalt verkningslöst när det kommer till kriminella.
Citera
2022-02-10, 14:26
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vem använder kontantkort förutom pensionärer

Det går ju att bara köra whatsapp som vilken nigerian som helst

Kriminella? Eller missade du hela poängen med burnertelefoner + kontantkort?
Citera
2022-02-10, 14:54
Avslutad
Så efter att detta genomförts kommer man vara tvungen att ha sitt nummer på eniro? Och man måste köpa ett jävla abonnemang med löpande kostnad fast man knappt använder telefonen?
Citera
2022-02-10, 14:55
Avslutad
Citat:

Man måste ha en smartphone för att köra whatsapp.
Citera
2022-02-10, 15:01
Medlem
Citat:
Det är så pass illa? Utgick från att soc/god man etc bara gick i "borgen" för sådant.
Nej, lagar och regler är skrivna så att myndigheter , kommuner, soc, staten alltid ska hållas skadeståndsfria, de gör det genom att inte ta ansvar för något alls. Så tanken på att soc skulle skriva på ett papper om abonnemang går inte, för det får de inte. Ja det är så illa så vi som jobbar som frivilligarbetare, god man, förvaltare, förmyndare är de som är ansvariga vi kan bli stämda av överförmyndaren eller om tex det skulle uppstå en skuld genom missbruka av telefonabonnemang, man ringer och det kostar, ja då är det förmyndaren som får stå för kostnaderna.
Citera
2022-02-10, 15:39
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:

Man ser väl numret på whatsApp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera