2022-02-10, 12:14
  #15541
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Minskavtalen är den i nuläget bästa lösningen som finns för att få till fred i Ukraina. Har du någon bättre lösning?

Ja, att Ryssland lämnar Ukraina.
2022-02-10, 12:21
  #15542
Medlem
Zelenskys avatar
Partiet Rättvisa Ryssland har förslagit att Duman ska meddela Putin om att Ryssland bör erkänna folkrepublikerna i Luhansk och Donetsk. Fullgör inte Ukraina sin del av minskavtalen är kanske detta den ända hållbara lösningen på konflikten i Ukraina. Samtidigt antar jag att många av invånarna i Luhansk och Donetsk inte vill hamna i samma situation som många andra frusna konfliktzoner i den forna Sovjetunionen, utan istället - likt Krim - vill upptas som en del av den Ryska federationen.

State Duma Committee may consider appeal to Putin for DPR, LPR recognition
Citat:
MOSCOW, February 10. /TASS/. State Duma Committee on Issues of the Commonwealth of Independent States and Contacts with Fellow Countryman is likely to consider the draft message to the Russian President Vladimir Putin on the necessity to recognize the Donetsk and Lugansk People's Republics on February 15, Head of the State Duma Committee on CIS Affairs, Eurasian Integration and Relations with Compatriots Leonid Kalashnikov told TASS on Thursday.

"The Committee will most likely discuss it on the 15th [of February] and then submit it to the Duma Council," said Kalashnikov who is the member of the Communist Party Fraction and one of the authors of the document.

At the same time, Kalashnikov specified that only "A Just Russia — For Truth" party sent its decision on the draft message, while other factions did not present their positions.

https://tass.com/politics/1400683
2022-02-10, 12:32
  #15543
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Partiet Rättvisa Ryssland har förslagit att Duman ska meddela Putin om att Ryssland bör erkänna folkrepublikerna i Luhansk och Donetsk. Fullgör inte Ukraina sin del av minskavtalen är kanske detta den ända hållbara lösningen på konflikten i Ukraina.

Den enda hållbara lösningen är att Ryssland lämnar Ukraina.

Då kommer större delen av Donbass befolkning flytta tillbaka dit. Separatisterna kan flytta till Machatjkala eller Norilsk om de vill undvika livstids fängelse.
2022-02-10, 12:34
  #15544
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ja, att Ryssland lämnar Ukraina.
Ryssland är inte i Ukraina (om du inte räknar med Krim då som anslöt sig till den Ryska federationen efter en demokratisk folkomröstning).
2022-02-10, 12:37
  #15545
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den enda hållbara lösningen är att Ryssland lämnar Ukraina.

Då kommer större delen av Donbass befolkning flytta tillbaka dit. Separatisterna kan flytta till Machatjkala eller Norilsk om de vill undvika livstids fängelse.
Folket i Donbass måste tillåtas att bestämma sin egen framtid och om de vill vara en del av Ukraina eller en del av Ryssland. Likaså om de vill vara ett autonomt område eller inte.
2022-02-10, 12:38
  #15546
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Ryssland är inte i Ukraina (om du inte räknar med Krim då som anslöt sig till den Ryska federationen efter en demokratisk folkomröstning).

Krim ligger i Ukraina. Donetsk ligger i Ukraina. Luhansk ligger i Ukraina.

Ryssland tänker givetvis aldrig lämna områdena frivilligt lika lite som de tänker lämna Transnistrien, Abchazien eller Sydossetien heller. Dessa områden fyller syftet att destabilisera.

Sydossetiens bröder i Nordossetien har inget stöd för självständighet från Ryssland trots att det är mycket större. Det är inte så märkligt när vi vet att Nordossetien ligger i Ryssland. Vad lustigt att bara vissa osseters självständighetsönskan stöds.
2022-02-10, 12:39
  #15547
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Folket i Donbass måste tillåtas att bestämma sin egen framtid och om de vill vara en del av Ukraina eller en del av Ryssland. Likaså om de vill vara ett autonomt område eller inte.

Den diskussionen kan vi ta när ockupanterna lämnat och befolkningen flyttat tillbaka.
2022-02-10, 12:43
  #15548
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Krim ligger i Ukraina. Donetsk ligger i Ukraina. Luhansk ligger i Ukraina.

Ryssland tänker givetvis aldrig lämna områdena frivilligt lika lite som de tänker lämna Transnistrien, Abchazien eller Sydossetien heller. Dessa områden fyller syftet att destabilisera.

Sydossetiens bröder i Nordossetien har inget stöd för självständighet från Ryssland trots att det är mycket större. Det är inte så märkligt när vi vet att Nordossetien ligger i Ryssland. Vad lustigt att bara vissa osseters självständighetsönskan stöds.
Krim är ryskt för det har folket på Krim bestämt.
2022-02-10, 12:43
  #15549
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och detta har Ryssland ju sagt hela tiden. Det är politiker och media i väst som skrikigt sig hesa om en "RYSK INVASION!! i flera månader. Det kan de väl få fortsätta skrika, om de vill. Deras problem.
Det här är ju precis som de andra gångerna när USA vill ha krig mot makthavare som de ogillar. Demonisering, falska anklagelser. Vi har Irak, Libyen och Syrien som invaderades efter att USA hade kampanjat om hoten från dem. Vi vet att hoten var påhittade. Så varför skall vi tro på USA den här gången?

Finns absolut ingen anledning. I synnerhet som de "ryska aggressionerna" inte förklaras. När blev det aggression när ett land bygger upp försvar innanför sin egen gräns? Kan inte folk tänka själva?
2022-02-10, 12:44
  #15550
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Rapporteringen i media ger en skamligt ensidig bild.
Kiev har vid flera tillfällen medgett att när man skrev på Minsk-avtalet hade man ingen avsikt att följa det. Det är problematiskt om något.
2022-02-10, 12:44
  #15551
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den diskussionen kan vi ta när ockupanterna lämnat och befolkningen flyttat tillbaka.
Vilka är ockupanterna?
2022-02-10, 13:03
  #15552
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Medvedchuks bakgrund och inblandning i högförräderi är naturligtvis grund för fängslande.

Poroshenko som var president anklagas för högförräderi, då deal gjorts med Medvedchuk om energi
Skitsnack. De båda oppositionsledarna var politiskt för farliga för diktatorn Zelensky. Därför anklagas de för högförräderi. Alla som utmanar Zelensky får räkna med att anklagas för högförräderi och fängelse.

Se bara hur det gick för Saakashvili. Precis samma schema. Fler följer, tills Zelensky själv försvinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in