2022-02-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norfolk
Fastighetsaffären kommer säkerligen glömmas bort ju mer tid som går. Det som dock inte kommer glömmas bort är svallvågorna den skapade, nämligen att Ebba numera är en dömd brottsling tack vare denna husaffär.

Du har rätt, det är nog det enda jag tycker Busch ska klandras för. Att hon accepterade ett strafföreläggande och därefter gick ut och hävdade att hon egentligen var oskyldig. Hon borde ha sagt, -jag ruttnade på gubbjäveln och det brann till på tangenterna, det blev överilat. Det är för lite stake i svenska politiker.
2022-02-10, 01:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det var väl en gammal bild? Vore rätt illa att dra dit Esbjörn, en journalist och en fotograf, in i Ebbas hus som är hennes till 100% sedan några månader.
Så du vet att det var en gammal bild.
Då ljög nog journalisten om allt.
2022-02-10, 01:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det är drygt ett år gamla bilder som Ebbahataren brännvinström rotat upp ur arkivet

Han är dömd för att ha kört på en cyklist, med svåra skador som följd
Jag minns inte brottsrubruceringen.
-Grov vårdslöshet i trafik kanske
-Grovt vållande av kroppsskada kanske.
Länk till domen finns i tråden.
Oki tack.
2022-02-10, 04:58
Medlem
Esbjörn hann skriva flera servitut.
Om passage på tomten. Gäller dom
När ny ägare tar över huset?
2022-02-10, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Här är ett skolbokexempel på verklighetsfrånvänt inlägg.
Dels tyder de på osunt engagemang i frågan. Jag har skrivet att jag tycker det vore bra om saker utreddes som brottsmål, men jag hade inte kommit på tanken en anmälan att göra själv.

Dessutom hade du lite otur när du tänkte. På vilket sätt skulle det främja Ebba att sitta i ett brottsmål och vittna om att Esbjörn diskade olovandes.
Tänker du att sympatier skulle falla på Ebba vid ett sådant senario?

Att du skulle ha en chans att få någon media fälld för vad de skrivet rörande denna fars är rent patetiskt trams, och det borde du till och med förstå själv.

Du vet i vida världen, utanför den lila kretsen där du verkar så tror ingen att Ebba är gudinna. Och hennes beteende får oxå ifrågasättas och kritiseras. Saken är att man får helt enkelt låta bli att bete sig klandervärt om man inte vill ha dålig press.

Men skicka gärna in anmälningar till höger och vänster, det går alltid att få tag i anmälarens namn. Och det vore väl till din fördel om det kom ut att det var du som är du…. Skämt åsido. Du måste ju inse att det knappas vore lämpligt att Ebba anmälde för olaga intrång och för att diskat disk som inte längre var hans.
Du hotar alltså med att du kommer att få tag på anmälarens namn. Det låter som rena Gudfadern…Skämt åsido.

Men du tycker att det inte är en big deal att Esbjörn Bolin går runt i Ebba Busch hus och olovandes och rotar bland hennes tillhörigheter och att det skulle vara till skada för henne om någon polisanmälde detta?

Jag undrar vem som är verklighetsfrånvänd?

Brännvinström har tidigare blivit fälld och omplacerad för att ha skrivit lögner om både Persbrandt och Magnusson, tidningar får faktiskt inte ljuga. Brännvinström skrev allt vad ”Johann ” matade honom med även om det var rena lögner.
2022-02-10, 05:33
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det var väl en gammal bild? Vore rätt illa att dra dit Esbjörn, en journalist och en fotograf, in i Ebbas hus som är hennes till 100% sedan några månader.

Esb har enligt avtalet deras, viss rätt att vistas på fastigheten.
Så jag kan inte se varför det skulle vara så illa?

Även om Ebba äger fastigheten till 100%, så måste hon dela fastigheten med någon annan. Den är alltså inte hennes till 100%. Utan den delas med Esb, procentsatsen okänd dock.
Det avtal Ebba och Esb har, ger bara Ebba bättre rätt till fastigheten.
Senast redigerad av Evig.Ingen.Naken. 2022-02-10 kl. 05:35.
2022-02-10, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Esb har enligt avtalet deras, viss rätt att vistas på fastigheten.
Så jag kan inte se varför det skulle vara så illa?

Även om Ebba äger fastigheten till 100%, så måste hon dela fastigheten med någon annan. Den är alltså inte hennes till 100%. Utan den delas med Esb, procentsatsen okänd dock.
Det avtal Ebba och Esb har, ger bara Ebba bättre rätt till fastigheten.
Det avtalet existerar inte längre. Esbjörn Bolin har brutit det.
2022-02-10, 05:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det är drygt ett år gamla bilder som Ebbahataren brännvinström rotat upp ur arkivet

Han är dömd för att ha kört på en cyklist, med svåra skador som följd
Jag minns inte brottsrubruceringen.
-Grov vårdslöshet i trafik kanske
-Grovt vållande av kroppsskada kanske.
Länk till domen finns i tråden.

Vållande till kroppsskada, 3 kap 8 § 1 st brottsbalken
2019-10-23
Påföljd m.m.
Dagsböter 80 om 220 kr
Skadestånd
L*na R skadeståndsyrkande avslås.
Brottsofferfond
Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 800 kr enligt lagen (1994:419) om brottsofferfond.
+ Kostnader 5000:- för rättshjälp.

Lindrigt med tanke på att han körde mot rött och detta skedde på ett övergångsställe!
polisen pratade med honom ett år efter olyckan endast dagar före dom skrev kontraktet i husaffären och han kunde till fullo återge händelsen för polisen, fullt klar och rättsförmögen enligt alla normala
Senast redigerad av braattha 2022-02-10 kl. 06:07.
2022-02-10, 06:01
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det avtalet existerar inte längre. Esbjörn Bolin har brutit det.

Det var som honken. När skedde det?
2022-02-10, 07:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Hejsan svejsan! Jag missade partiledardebatten på tv. Var det någon som såg den? Var den bra? Några frågor till Ebba om huset?

Det finns ingen partiledare som skulle sänka sig så lågt så att de gick till personliga angrepp på någon gällande deras privata affärer. Sådant överlåter man till trollen på Flashback.
2022-02-10, 07:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om bilderna i tidningen stämde så var det i huset som Ebba köpt som han befann sig i.

Är det någon som vet vad Esbjörn är dömd för?

Vållande till kroppsskada.

https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf

Förhör och domslut pågick parallellt med fastighetsaffären.

Bilderna i artikeln var gamla.
2022-02-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Det var som honken. När skedde det?
När Esbjörn Bolin bröt mot punkt 5 i förlikningsavtalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in