Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
Frågan är om man inte skulle ta och skicka in en polisanmälan mot Esbjörn för skadegörelse, egenmäktigt förfarande och olaga intrång.
Han lär ha begått samtliga tre brott och kanske ännu fler, om det stämmer som Expressen rapporterade att han gick in i huset och höll på att rumstera där igår.
Sedan får man väl också skicka anmälan till medierna, och se om det är någon som hugger. Någon gör säkert det, de kommer säkert att tro att Ebba gjort anmälan och hänga ut henne för det.
Men då kan hon ju ta hjälp av Liljekvist eller De Basso, och stämma skiten ur Expressen. De vet ju hur man gör det. Det vore dags för Ebba faktiskt, med tanke på hur mycket lögner Expressen spridit om henne.
Här är ett skolbokexempel på verklighetsfrånvänt inlägg.
Dels tyder de på osunt engagemang i frågan. Jag har skrivet att jag tycker det vore bra om saker utreddes som brottsmål, men jag hade inte kommit på tanken en anmälan att göra själv.
Dessutom hade du lite otur när du tänkte. På vilket sätt skulle det främja Ebba att sitta i ett brottsmål och vittna om att Esbjörn diskade olovandes.
Tänker du att sympatier skulle falla på Ebba vid ett sådant senario?
Att du skulle ha en chans att få någon media fälld för vad de skrivet rörande denna fars är rent patetiskt trams, och det borde du till och med förstå själv.
Du vet i vida världen, utanför den lila kretsen där du verkar så tror ingen att Ebba är gudinna. Och hennes beteende får oxå ifrågasättas och kritiseras. Saken är att man får helt enkelt låta bli att bete sig klandervärt om man inte vill ha dålig press.
Men skicka gärna in anmälningar till höger och vänster, det går alltid att få tag i anmälarens namn. Och det vore väl till din fördel om det kom ut att det var du som är du…. Skämt åsido. Du måste ju inse att det knappas vore lämpligt att Ebba anmälde för olaga intrång och för att diskat disk som inte längre var hans.