2022-02-09, 23:03
Medlem
Zuzumbas avatar
Kikat lite på Cupra Formentor, vad är era tankar om denna modell, någon som kör en? SEAT såklart i grunden? Inte superkvalitet direkt.

Tror jag stirrar mig blind lite på att bilen enligt mig jävligt läcker rent utseendemässigt. Men döljer det sig skit där under ytan?

Är det en piss-bil med ett fräscht yttre så att säga?
Citera
2022-02-10, 00:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Kikat lite på Cupra Formentor, vad är era tankar om denna modell, någon som kör en? SEAT såklart i grunden? Inte superkvalitet direkt.

Tror jag stirrar mig blind lite på att bilen enligt mig jävligt läcker rent utseendemässigt. Men döljer det sig skit där under ytan?

Plattformen Volkswagen Group MQB Evo
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform#Evo
Citera
2022-02-10, 00:03
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Plattformen Volkswagen Group MQB Evo
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform#Evo

Jo fan, Google grejar man. Mer intresserad av om någon själv kör modellen och tankar kring detta.

Ingår såklart i Volkswagen AG.
Citera
2022-02-10, 06:33
Moderator
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2022-02-10, 19:35
Medlem
310hk, 150hk eller phev:en?
Citera
2022-02-14, 20:44
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
310hk, 150hk eller phev:en?

Är nog mest sugen på 150-modellen. Men PHEV kan ju också vara aktuellt. Lär ju leasa bilen om jag nog bestämmer mig, detta är flera månader fram i tiden. Rekar lite intressanta bilar.

Men som sagt, jag tycker modellen är skitsnygg, men har inte gjort några större efterforskningar om den är duglig.
Citera
2022-02-15, 09:25
Medlem
Plattformen är relativt ny och finns massor av barnsjukdomar, Inget jag hört om just Cupra men andra modeller som delar plattform. Vet flertal bilar på plattformen som återförsäljare har fått köpa tillbaka då fel inte har gått att åtgärda i dagsläget då de inte vet vad felet är. Handlat om olika elektroniska fel till oljud från karossen.
Citera
2022-02-15, 13:41
Medlem
Citat:

Tänkte på att det är ca 8månaders leveranstid just nu på Formentor om du ska ha en sprillans ny
Citera
2022-02-16, 20:32
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa1980
Tänkte på att det är ca 8månaders leveranstid just nu på Formentor om du ska ha en sprillans ny

Haha Lisa1980, första inlägget som reggad medlem sedan 2015 och du skriver i min Cupra-tråd. Det är bra jobbat.

Oj, är det så lång leveranstid? Förvisso inget mig emot, är bara nyfiken på modellen och rekar inför framtiden.
Citera
2023-10-22, 00:23
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:

Undrar om du köpte en Cupra Formentor och i så fall hur går bilen?
Citera
2023-11-03, 00:43
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Undrar om du köpte en Cupra Formentor och i så fall hur går bilen?

Hej!

Det blev ingen Formentor, men tycker fortfarande det är en riktigt snygg bil. För samma peng kan man få lite mer kvalitativa märken. Jag själv är ute och far efter en bensinare runt 200k bättre begagnad nu. Sedan om ett par år kliva över till elbil. Vill inte lägga för mycket pengar på en bensinare då framtiden är relativt oviss kring dessa.

Själv? Sugen?
Citera
2023-11-05, 01:25
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Hej!

Det blev ingen Formentor, men tycker fortfarande det är en riktigt snygg bil. För samma peng kan man få lite mer kvalitativa märken. Jag själv är ute och far efter en bensinare runt 200k bättre begagnad nu. Sedan om ett par år kliva över till elbil. Vill inte lägga för mycket pengar på en bensinare då framtiden är relativt oviss kring dessa.

Själv? Sugen?

Tycker Formentor är en av de snyggaste bilarna på marknaden, men dock osäker på ägandekostnaderna gällande service och så.
Dessutom med tanke på att Seat kommer lägga ner sin produktion så vet man inte hur länge Seat/Cupra kommer leva vidare. Tråkigt att det just är detta märke somnu har lyckats få till snyggt yttre på bilarna som i grund och botten är simpla VW.
Kör fortfarande min nuvarande bil, även det ett udda märke men härlig landsvägsbil Stelvio
2.0 TBI Q4 men den har nu rullat nästan 16000 mil och byta till en ny blir för dyrt.
Har du/ni något bra tips så tar jag gärna emot det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in