Citat:
Tycker Formentor är en av de snyggaste bilarna på marknaden, men dock osäker på ägandekostnaderna gällande service och så.
Dessutom med tanke på att Seat kommer lägga ner sin produktion så vet man inte hur länge Seat/Cupra kommer leva vidare. Tråkigt att det just är detta märke somnu har lyckats få till snyggt yttre på bilarna som i grund och botten är simpla VW.
Kör fortfarande min nuvarande bil, även det ett udda märke men härlig landsvägsbil Stelvio
2.0 TBI Q4 men den har nu rullat nästan 16000 mil och byta till en ny blir för dyrt.
Har du/ni något bra tips så tar jag gärna emot det.
Dessutom med tanke på att Seat kommer lägga ner sin produktion så vet man inte hur länge Seat/Cupra kommer leva vidare. Tråkigt att det just är detta märke somnu har lyckats få till snyggt yttre på bilarna som i grund och botten är simpla VW.
Kör fortfarande min nuvarande bil, även det ett udda märke men härlig landsvägsbil Stelvio
2.0 TBI Q4 men den har nu rullat nästan 16000 mil och byta till en ny blir för dyrt.
Har du/ni något bra tips så tar jag gärna emot det.
Jag är kvar i samma skede som du. Just nu äger jag ingen bil, vilket bränner hål i min plånbok. Jag hyr mycket bil. MYCKET.
Är inne på en Mazda 6, 3 eller CX-30. Även smått intresserad av Audi A4 eller A5. Dock är dessa överprisade, har gått en del för många mil för min budget, och haft flera ägare innan. Man vet aldrig vad som pulats mer där innan. Kanske inte superbra kvalitet dessa dagar heller.
Kikat lite på nyare (ca 3 år) Kia Ceed SW. Provkört, känns okej men tråkig, och lång kombi. Halvt okej förbrukning på soppan, men el-batteriet räcker bara ca 50 km, så vet inte om det är ett vettigt val. Mycket bra kvalitet annars av det jag läst.
Jag tror att vi stirrar oss blinda på Formentorn, den är riktigt snygg. Men jag tror att det är en skitbil, av skitkvalitet - likt VW, och SEAT, och viss mån Audi. Dyr att laga.
Vad tycker du om Mazda CX-30? Jag stör mig lite på svarta plastdetaljerna längs hjulhusen men är nog en vanesak. Verkar mycket krocksäker för fronten av det testerna utvisat. Det är en liten SUV.
Kört mycket XC40 annars. Jävligt fin bil, både el och hybrid recharge-varianten. Men där sticker kostnaden iväg.
Har du hittat någon bil? Kom gärna med tips du också.