2022-02-09, 19:27
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Jag var film intresserad innan men har gett upp. Kolla på gamla danska filmer som "i kina spiser de hunde". I dagens läge är de extremt icke pk. Även riktigt bra.
-
Ja.
Det är befriande att se gamla filmer innan PK skiten.
T.o.m Friends känns icke Woke idag.
Citera
2022-02-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Knowles knows.
Libtard propaganda.
https://www.youtube.com/watch?v=mA5ocrtldos

Min Libtard radar is on alert, så räcker med ett kort kik så vet jag. Men kan alltid ge något en chans, iaf.
Citera
2022-02-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Min Libtard radar is on alert, så räcker med ett kort kik så vet jag. Men kan alltid ge något en chans, iaf.

Saknar ett ord som motsvarar Gaydar, vad gäller allergi/hypersensitet mot vänsterliberalismen.
Libdar?
Citera
2022-02-09, 19:53
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har väl inte riktigt vant mig vid koreanska ännu. Är det bara jag som tycker det låter som olika språk (koreanska) när det är olika kön/ålder på karaktärerna. T ex drar ungdomar och kvinnor ut på några ord i någon form av gnälligt stön vilket inte de manliga karaktärerna gör. Tänker främst på nya zombieserien.

Ja det är larvigt mkt woke. Spår att det pågår några år till men till slut kanske pendeln vänder.

Det där gnälliga stönet har jag också reagerat på.
Fast bara från manliga karaktärer. Inte sällan frän ngn Koreansk karaktär, typ motsvarande maffialedare som uppgivet måste förklara något.
Eller, lika uppgivet, påpekar det uppenbara.

Tror Koreanerna använder det så.
Men.
Barnsligt och gay låter det.
Duktigt.
Citera
2022-02-09, 19:53
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
-
Libtard = Liberal och retard
Tror det är som Vänsterbliven = Vänster och efterbliven

Klart du skall ge den en chans. Jag sågar den för att jag ser igenom propagandan men det kan vara underhållande ändå även om det är gay...
Citera
2022-02-09, 19:54
Avslutad
Jag håller med, men lägg inte ner intresset. Det finns mycket mygel från 70 och 80 taket att upptäcka.
Citera
2022-02-09, 20:13
Medlem
Raket-torskens avatar
Att film- och spelindustrin är så cuckad nu för tiden kan ni tacka Larry Fink och hans investmentbolag Blackrock för. Efter finanskrisen vann dom fullständig dominans på finansmarknaden, vilket han utnyttjar för att tvinga på kulturföretag (och övriga sektorer såklart) hans ESG-system (environmental, social and corporate governance investing). Eftersom alla andra investmentbolag anpassar sina modeller efter blackrock ställs nuförtiden woke-krav på stora delar av den västerländska marknaden, allt tack vare en enda judes önskemål.
Citera
2022-02-09, 20:27
Medlem
För nått år sen gick en tv serie eller om det var en film (minns inte) om Anne Boleyn, där hon spelades av en svart kvinna och hela hovet var väl typ woke. Var väääldigt mycket skriverier om hur bra det var att den tiden i England visades upp på detta sättet osv osv... MEN ingen tittade på skiten, urusla tittarsiffror vilket det också skrevs om varför valde tittarna bort denna fantastiska tvserie, tror det var en tvserier... Jag tittade inte heller på det och jag älskar historiska tvserier och filmer, men det ska ju vara realistiskt, annars blir det bara löjligt. Vill jag titta på fantasy då väljer jag en fantasy-film/tvserie, vill jag se en historisk film om hur Henry VIII tröttnar på sin andra hustru och hittar på att hon är otrogen så han kan halshugga henne och gifta om sig med en av hennes hovdamer, ja då vill jag inte se nån av dessa historiska personer spelas av en afrikan eller indiska eller japan eller nån annan etnicitet personerna i fråga givetvis inte tillhörde.
Senast redigerad av Mon81 2022-02-09 kl. 20:56.
Citera
2022-02-09, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Du har ju röstat för det här ..

Det där så uttjatat och löjligt och fel- Förresten woke i USA. Jag har inte röstat för det. Har du? Har du två medborgarskap. Oavsett vad man röstar på så har ingen bett om detta, det har oligarkerna gjort över våra huvuden. Skärpng idiot.
Citera
2022-02-09, 20:37
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raket-torsken
Att film- och spelindustrin är så cuckad nu för tiden kan ni tacka Larry Fink och hans investmentbolag Blackrock för. Efter finanskrisen vann dom fullständig dominans på finansmarknaden, vilket han utnyttjar för att tvinga på kulturföretag (och övriga sektorer såklart) hans ESG-system (environmental, social and corporate governance investing). Eftersom alla andra investmentbolag anpassar sina modeller efter blackrock ställs nuförtiden woke-krav på stora delar av den västerländska marknaden, allt tack vare en enda judes önskemål.
-
Ja.
Det är absolut en del av Woke industrin.
Ras-Marxism mot Globohomo. Alla kommer att äta insekter, äga inget och vara glada!
Citera
2022-02-09, 20:43
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
För nått år sen gick en tv serie eller om det var en film (minns inte) om Anne Boleyn, där hon spelades av en svart kvinna och hela hovet var väl typ woken. Var väääldigt mycket skriverier om hur bra det var att den tiden i England visades upp på detta sättet osv... MEN ingen tittade på skiten, urusla tittarsiffror vilket det också skrevs om Varför valde tittarna bort denna fantastiska tvserie, tror det var en tvserier... Jag tittade inte heller på det och jag älskar historiska tvserier och filmer, men då ska det ju vara realistiskt och Anne Boleyn var ju inte svart. Blir ju bara löjligt.
-
Ja.
Framförallt i historiska sammanhang blir det extra töntigt.
I Svensk reklam/filmindustri kallas en Svart för kval-neger. Ett måste i dagens toleranta mångkulturella samhälle annars är det raaaaaasiiiism!
Citera
2022-02-09, 21:02
Medlem
Ferhs avatar
Vill man slippa det mesta av allt woke-skräp så är det bara att undvika alla storfilmer från hollywood, etc.

Nyare filmer är heller inte nödvändigtvis bättre bara för att de är nya, bortsett från specialeffekterna, så att leta efter äldre bra filmer som man missat kan ju också vara en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in