2022-02-09, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Ja kanin menade jag istället för hare. Vet inte om det stämmer men det är ju mycket djur där och Monika måste ju jobba så hon kan inte ha koll på hunden hela tiden. Det borde TV4 ha fattat innan att det inte skulle funka.
Vad händer nästa år? Ska nån ta med sin unge?? Lämna bagaget hemma!
Citera
2022-02-09, 15:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad händer nästa år? Ska nån ta med sin unge?? Lämna bagaget hemma!

Alla deltagare får ju ta med sig en Personlig SAK och Monika benämnde hunden Ivy som sin Personliga sak Så reglerna ÄR märkliga denna säsong - det har vi fått märka av tydligt och på flera sätt! Men vare sig djur eller människor är "saker" har jag fått lära mig i varje fall i biologin.
Citera
2022-02-09, 16:15
Medlem
ola-hammastroms avatar
Jag vet inte om jag ska börja gilla Bea mer och mer (och ta det hela med en nypa salt och skratta lite) eller om jag ska bli rädd över hur kalkylerande vissa människor kan vara på att "spela" på andras medmänsklighet.. Det är ändå nått fascinerande med det där. https://imgur.com/a/o18NakW
Visslingen så säger hon där att syftet är att folk ska se att det är från hjärtat men.......
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-09 kl. 16:20.
Citera
2022-02-09, 16:19
Medlem
ola-hammastroms avatar
https://imgur.com/a/9tI7Ppk
Det kom verkligen som en chock för henne alltså, För eftersom hon är så god så kan meningen knappas varit att markera att man vill ha ut henne ur rummet...ne nej...
Citera
2022-02-09, 16:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Troligt att Wincent sa ifrån. En hare? Jaha - de finns i skogen oavsett och dessa hakar väl alla hundar på att jaga, valpar som vuxna! Hade det varit en kanin som de har i burarna skulle det varit värre kan jag tycka ...
Det är olagligt att låta din hund jaga vilt. Antingen uppfostrar man sin hund eller har den i koppel.
Citera
2022-02-09, 16:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Alla deltagare får ju ta med sig en Personlig SAK och Monika benämnde hunden Ivy som sin Personliga sak Så reglerna ÄR märkliga denna säsong - det har vi fått märka av tydligt och på flera sätt! Men vare sig djur eller människor är "saker" har jag fått lära mig i varje fall i biologin.
Det har hänt 1-2 ggr förut att farmarna tagit med sig sin hund. Men då tror jag att hundarna har suttit i lina eller varit uppfostrade så att de inte stör de andra djuren på gården. Min ena hund skulle absolut klara ett liv på farmen utan att störa djuren eftersom han är van och uppfostrad att låta djuren vara ifred.
Citera
2022-02-09, 16:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är olagligt att låta din hund jaga vilt. Antingen uppfostrar man sin hund eller har den i koppel.

Jag begriper det du skriver. Har inte sagt något om det heller. Kan reglerna för husdjur och att hundar inte får jaga vilt osv (förutom vid jakt och drev) och ska vara kopplade eller hundgård mm mm
Hela påståendet om att någon kanin (som de har i burarna!) eller någon hare ifrån skogen kommit nära och sedan kutat iväg så att den brutit nacken mot ett staket - verkar vara ett inlägg och rykte bara som tydligen florerar runt på Instagram och här i tråden MEN ingen har sett något i några avsnitt på Farmen i TVrutan, Wincent har inte uttalat sig, foton finns inte osv. Så varför ens fortsätta diskussionen som verkar vara totalt tagen ur det blå? Finns ju inget som visar att detta har hänt ens!
Citera
2022-02-09, 17:14
Medlem
Citat:
Jag begriper det du skriver. Har inte sagt något om det heller. Kan reglerna för husdjur och att hundar inte får jaga vilt osv (förutom vid jakt och drev) och ska vara kopplade eller hundgård mm mm
Hela påståendet om att någon kanin (som de har i burarna!) eller någon hare ifrån skogen kommit nära och sedan kutat iväg så att den brutit nacken mot ett staket - verkar vara ett inlägg och rykte bara som tydligen florerar runt på Instagram och här i tråden MEN ingen har sett något i några avsnitt på Farmen i TVrutan, Wincent har inte uttalat sig, foton finns inte osv. Så varför ens fortsätta diskussionen som verkar vara totalt tagen ur det blå? Finns ju inget som visar att detta har hänt ens!
Det var visst en kanin som sprang in i ett stängsel och bröt nacken och dog efter att Arlind tagit ut hunden från huset och in i en hage enligt facebook gruppen farmen späckulerar som jag är medlem i.
Därefter den incidenten fick hunden Ivy åka hem från farmen.
Citera
2022-02-09, 17:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det var visst en kanin som sprang in i ett stängsel och bröt nacken och dog efter att Arlind tagit ut hunden från huset och in i en hage enligt facebook gruppen farmen späckulerar som jag är medlem i.
Därefter den incidenten fick hunden Ivy åka hem från farmen.

Ja men varför har inget sagts ifrån Wincent? Eller från Arlind eller någon annan? Finns det verkligen foton eller synkar eller avsnitt om denna händelse? Eller är det likadant i den gruppen du är med i? Att man tar något ur luften och inte bevisar det? = DÅ är det sant - lixom?!
Citera
2022-02-09, 17:24
Avslutad
Citat:
Ja men varför har inget sagts ifrån Wincent? Eller från Arlind eller någon annan? Finns det verkligen foton eller synkar eller avsnitt om denna händelse? Eller är det likadant i den gruppen du är med i? Att man tar något ur luften och inte bevisar det? = DÅ är det sant - lixom?!
Finns massor med samtal och händelser på Farmen som inte filmats. Att det inte finns film bevisar inget. Om detta är sant har troligen produktionen bett deltagarna hålla tyst. Inte bra att ett program som säger sig måna om djur låter en kanin bli hetsad till döds.
Citera
2022-02-09, 17:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Finns massor med samtal och händelser på Farmen som inte filmats. Att det inte finns film bevisar inget. Om detta är sant har troligen produktionen bett deltagarna hålla tyst. Inte bra att ett program som säger sig måna om djur låter en kanin bli hetsad till döds.

Det förstår jag väl. Men jag tycker det ÄR märkligt varför ingen har nämnt detta alls av deltagarna utan att folk pratar tydligen om det, men INGEN av deltagarna har som sagt var ens sagt något! Det brukar alltid vara någon av deltagarna som inte kan hålla tyst. Att produktionen håller tyst om mycket - det kan vi nog begripa så kritiserat som denna produktion är om det mesta.
Citera
2022-02-09, 17:39
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Vilket CS128 också borde ha full koll på med tanke på att hon tidigare påstått att hon jagar, och då också rimligtvis borde inneha jägarexamen.

Oavsett varför hunden skickades hem så tycker jag att det var ett bra beslut. Monikas arbetsinsatser påverkades säkert en del av att behöva ha koll på hunden hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in