2022-02-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Ja, det finns en och annan naiv hundägare som tycker att deras hundar är så snälla och inte är till nåt besvär medan många runt omkring har massor av besvär med hunden. Kanske var det så även i detta fall.

Jag är stor djurvän så jag tycker om i princip alla djur, alltså även hundar. Men jag håller med dig om att hundägare är fruktansvärt naiva och egoistiska och utgår från att alla ska älska deras vovvar. Fullt liv på folk om hunden inte får följa med överallt, t ex restauranger (!??!).
Citera
2022-02-09, 14:27
Medlem
Citat:
Synd att Ivy fick lämna. Den enda värdiga vinnaren!!!

Tror det var Vincent som sa till att det inte gick att ha kvar hunden då den skrämde slag på alla djuren.
Var något rykte att den skrämde en hare så att den bröt nacken.
Citera
2022-02-09, 14:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Tror det var Vincent som sa till att det inte gick att ha kvar hunden då den skrämde slag på alla djuren.
Var något rykte att den skrämde en hare så att den bröt nacken.

Troligt att Wincent sa ifrån. En hare? Jaha - de finns i skogen oavsett och dessa hakar väl alla hundar på att jaga, valpar som vuxna! Hade det varit en kanin som de har i burarna skulle det varit värre kan jag tycka ...
Citera
2022-02-09, 14:30
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Keisha bllr fan vidrigare och vidrigare för varje avsnitt.
Står inte ut med fanskapet.

Kan bara hålla med. Ohyggligt motbjudande person den där Keisha...
Citera
2022-02-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norfolk
Det verkar dessutom som att hunden skrämde ihjäl en av kaninerna och att det var därför den till slut skickades hem.
Jag läste det på farmens instagramkonto också.
Hunden Ivy har ett instagramkonto som sköts av matte Monika.
Citera
2022-02-09, 14:33
Medlem
Återigen!
Filmteamet filmar inte 24/7.
Men det finns alltid någon ur produktionen på plats för att vissa inte ska kunna spåra ur totalt.
Regelbrott resulterar ovillkorligen till hemskickning.
Likaså med folk som inte syns, men ändå har koll på djuren.
Den djurägare som lånar ut sina djur, gör det på vissa villkor.
Citera
2022-02-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Troligt att Wincent sa ifrån. En hare? Jaha - de finns i skogen oavsett och dessa hakar väl alla hundar på att jaga, valpar som vuxna! Hade det varit en kanin som de har i burarna skulle det varit värre kan jag tycka ...
Jag läste något om kanin ja, men det kan ha varit hare också vem vet.
Citera
2022-02-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Återigen!
Filmteamet filmar inte 24/7.
Men det finns alltid någon ur produktionen på plats för att vissa inte ska kunna spåra ur totalt.
Regelbrott resulterar ovillkorligen till hemskickning.
Likaså med folk som inte syns, men ändå har koll på djuren.
Den djurägare som lånar ut sina djur, gör det på vissa villkor.

Vet någon om det är någon speciell dag som inte filmas, som alltså är "ledig dag"? Och vad fördriver de då tiden med? Får de äta och dricka gott, använda mobil etc när de är "lediga"?
Citera
2022-02-09, 14:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Mmm ... "Nära skjuter ingen hare" men vovven lyckades få en hare dvs från skogen som förirrat sig in i trädgården på Farmen? -- att springa iväg av skräck från valpen och bryta nacken - mot ett staket? Vilket staket då kan man undra??? Staketen brukar inte vara så himla välbyggda och dessutom med stora glipor vad jag sett i avsnitten hittills Låter som en skröna av en djuraktivist
Citera
2022-02-09, 14:48
Medlem
Citat:
Citat:

Ja kanin menade jag istället för hare. Vet inte om det stämmer men det är ju mycket djur där och Monika måste ju jobba så hon kan inte ha koll på hunden hela tiden. Det borde TV4 ha fattat innan att det inte skulle funka.
Citera
2022-02-09, 14:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Ja kanin menade jag istället för hare. Vet inte om det stämmer men det är ju mycket djur där och Monika måste ju jobba så hon kan inte ha koll på hunden hela tiden. Det borde TV4 ha fattat innan att det inte skulle funka.

Egentligen blir denna diskussion rätt platt: Det finns ju inte något sådant som vi har sett - eller hur? Inget tycks ha skrivits om mer än tydligen på Instagram. Tror att Wincent skulle ha yttrar sig annars men det verkar inte som han har gjort det heller: Det låter som en person som skapat ett rykte bara!
Citera
2022-02-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Mmm ... "Nära skjuter ingen hare" men vovven lyckades få en hare dvs från skogen som förirrat sig in i trädgården på Farmen? -- att springa iväg av skräck från valpen och bryta nacken - mot ett staket? Vilket staket då kan man undra??? Staketen brukar inte vara så himla välbyggda och dessutom med stora glipor vad jag sett i avsnitten hittills Låter som en skröna av en djuraktivist
Kan vara en fantasi från en djuraktivist då 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in