2022-02-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har du haft Spanska sjukan?
Alltså precis den varianten av influensa som var Spanska sjukan.
Om inte....

Finns inget som säger att Omicron kommer bli på samma sätt som influensa.
Eller har du fakta på det, du med bögfobi. (det brukar vara de som har en sådan läggning utan att erkänna det, smygbög kallas de)

Har absolut inget emot bögar,har flera inom släkten så där kan du fiska bland dina kompisar istället😂

Har du fakta på att covid 19 kommer elimineras?
Däremot har ju herr T själv sagt att vi kommer få leva med C19 som en vanlig influensa.
Någon annan säger samma sak!
https://www.gp.se/nyheter/så-kan-covid-19-bli-en-vanlig-influensa-1.33981751

Men vart ur ditt nyknullade arsle har du dragit fram din fakta?
Citera
2022-02-09, 15:38
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkligt!

Vad det inte du som hävdade att norge ligger före oss?

Enligt mig har dom just börjat smaka på omikron.. dom vill spara lite på det gottiga
Du gillar att hitta på vad andra skrivit. Jag har märkt att du är sådan.

Jag har inte hävdat något sådant.
Citera
2022-02-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du gillar att hitta på vad andra skrivit. Jag har märkt att du är sådan.

Jag har inte hävdat något sådant.

Vad har du märkt sa du?

Jag frågade för i helvete. Vet du vad ett frågetecken betyder?
Citera
2022-02-09, 15:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Har absolut inget emot bögar,har flera inom släkten så där kan du fiska bland dina kompisar istället😂

Har du fakta på att covid 19 kommer elimineras?
Däremot har ju herr T själv sagt att vi kommer få leva med C19 som en vanlig influensa.
Någon annan säger samma sak!
https://www.gp.se/nyheter/så-kan-covid-19-bli-en-vanlig-influensa-1.33981751

Men vart ur ditt nyknullade arsle har du dragit fram din fakta?
Det kom faktiskt från ditt illaluktande hål. Ja du stinker.

Anders Tegnell har dragit massa valser förut och troligen även denna gång med tillägget som gör att han kan krypa ur det igen. Han gissar för ofta och har ofta helt fel.

Kommer denna åter till hösten har vi troligen rejäl skit framför oss och knappast något så blekt som en influensaperiod. Troligen räcker inte naturliga skyddet av en covid typ Omicron så länge. Hur länge vet vi inte men med stor risk så släpper den lagom till höst/vinter.
Vi har sett att smittsamheten är rejält högre för Omicron än influensan och därför tryckes årets influensa tillbaka i botten. En ny höst/vinter med Omicron vore skit.

Jag hoppas innerligt att min ovanstående teori är fel för då har vi ny jävla lockdown och massa restriktioner igen vilket jag hatar.

Så du tror enbart på en liten snäll sväng nästa vinter. Jag hoppas du har rätt. Dock verkar inte Spanska Sjukan återvända varje år. Och för Omicron finns bara 3 varianter, BA.1, BA.2 och BA.3 och inget indikerar på nya mutationer och dessa kommer från ursprungliga varianten som försvann sommaren 2020
Men det hoppas jag du visste.

Gå nu och tvätta dig innan du ska hem till Tegnell igen.
Citera
2022-02-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Min uppfattning är att FoHM brast i samordning och underskattade allvaret av corona/covid inledningsvis och släppte in smittan med svängdörrar. Det är ju bara att jämföra med andra länder i Norden så ser man ju skillnaden i starten. Sverige drar ifrån direkt.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=earliest..2020-10-31&facet=none&uniformYAxis=0&pickerSort=desc&picke rMetric=new_vaccinations_smoothed_per_hundred&Metr ic=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&Relative+t o+Population=true&Color+by+test+positivity=false&c ountry=EuropeanUnion~SWE~FIN~NOR~DNK~ISL

Den 31 oktober hade Sverige nästan 600 döda per miljon invånare och tvåan Danmark hade drygt 100.

Sedan hade FoHM troligen inte alls koll på kunskapsläget inom framförallt hemtjänst och SÄBO. De förutsatte att alla hade koll på hur ett stort utbrott av en allvarlig sjukdom skulle hanteras.

Alla inledande beslut av Regeringen och FoHM kom alltid för sent, mantrat "krocka först och bromsa sedan" användes väldigt flitigt.

Resultatet blev att många äldre dog i förtid helt i onödan.

Sverige har haft fler döda per capita under varje topp och det är betydande skillnader mellan de Nordiska länderna. Inget som man enkelt förklarar med hur restriktionerna sett ut.

Island, lägst med 145 döda per miljon.
Norge har 1,8x fler döda än Island.
Finland har 1,4x fler döda än Norge
Danmark har 1,8x fler döda än Finland
Sverige har 2,4x fler döda än Danmark
Citera
2022-02-09, 15:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ok,så vart och hur kommer covid utrotas från vår planet?
Den kommer bli en ny influensa som du garanterat kommer att få någon gång i livet.
Har du du någonsin varit kräksjuk?
Haft vanliga influensan?
Då är du en bög som kommer få HIV 👍🏻

Nej jag har aldrig haft kräksjukan eller influensan. HIV, gonoré, syfilis, multiresistent TBC och svamp, flagellater och annat skit det får alla som springer på puben, krogen och jagar fala kvinnor och hånglar med dom.

Samt givetvis dessa sjukdomar

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/overvakning-och-rapportering/anmalningspliktiga-sjukdomar/
Citera
2022-02-09, 15:54
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vad har du märkt sa du?

Jag frågade för i helvete. Vet du vad ett frågetecken betyder?
Hälften av dina inlägg består ju av förutfattade meningar av vad du menar att andra tycker.

Och svaret var nej jag har inte hävdat något sådant.
Citera
2022-02-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det kom faktiskt från ditt illaluktande hål. Ja du stinker.

Anders Tegnell har dragit massa valser förut och troligen även denna gång med tillägget som gör att han kan krypa ur det igen. Han gissar för ofta och har ofta helt fel.

Kommer denna åter till hösten har vi troligen rejäl skit framför oss och knappast något så blekt som en influensaperiod. Troligen räcker inte naturliga skyddet av en covid typ Omicron så länge. Hur länge vet vi inte men med stor risk så släpper den lagom till höst/vinter.
Vi har sett att smittsamheten är rejält högre för Omicron än influensan och därför tryckes årets influensa tillbaka i botten. En ny höst/vinter med Omicron vore skit.

Jag hoppas innerligt att min ovanstående teori är fel för då har vi ny jävla lockdown och massa restriktioner igen vilket jag hatar.

Så du tror enbart på en liten snäll sväng nästa vinter. Jag hoppas du har rätt. Dock verkar inte Spanska Sjukan återvända varje år. Och för Omicron finns bara 3 varianter, BA.1, BA.2 och BA.3 och inget indikerar på nya mutationer och dessa kommer från ursprungliga varianten som försvann sommaren 2020
Men det hoppas jag du visste.

Gå nu och tvätta dig innan du ska hem till Tegnell igen.

Mycket humor har du,det ger jag dig!
Du hoppas mycket du,,det är kanske det du lever på!
Tror dock Tegnell och andra forskare har lite mer kött på benen än dina HOPPAS och tror utan några källor alls.💩

Vart är dina källor på att vi kommer få problem igen?

Varför skulle inte genomgången infektion ge skydd mot nästa säsong?

Det jag säger är att den kommer INTE försvinna utan återkomma likt influensa,,sen hur kraftig den är eller hur sjuka folk blir kan man bara spekulera i vilket du är ett riktigt proffs på,,tro och hoppas menar jag 👍🏻😊
Citera
2022-02-09, 16:14
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Två sjuksköterskor rör sig mellan patienterna i varje sal. De är klädda i otymplig skyddsdräkt, ansiktet är dolt av den militärgröna skyddsmasken ”90”. Personalen jobbar i 12-timmarsskift, ofta sex dagar i veckan.

Läkarna kan ta en kort paus när de går mellan de stängda salarna, men sjuksköterskorna måste ständigt övervaka och vårda patienterna och kan bara lämna salarna när de blir avbytta. Den ständiga pressen kommer senare under pandemin sannolikt vara orsaken till att många iva-sjuksköterskor blir sjukskrivna på grund av utmattning.

Trots den avancerade intensivvården dör patienter ganska kort efter att de läggs in på iva.

Det är ganska ofta man hör personer som nervärderar de som arbetat med covid patienter. Jag ville gärna ta med detta citatet. Alla som har jobbat 12-timmarsskift 6 dagar i veckan vet hur sliten man blir efter bara några veckor. Jag har gjort det under perioder, men inte inom sjukvården. Jag vet att man blir helt utmattad efter ett tag. Men då har jag inte varit tvungen att ha skyddskläder eller ansvara för andras liv under tiden.

De har verkligen varit tåliga och är värda vår beundran men framförallt vår respekt.

Jag instämmer i din uppfattning om vårdpersonalen.

För en vecka sedan kunde vi läsa detta:
Vårdanställda får 10 000 kronor i covidbonus

Region Stockholms medarbetare får 10 000 kronor i bonus för sina insatser under pandemiåret 2021. Pengarna betalas ut i juni.

Publicerad 11:54, 2 feb 2022

Regionens 44 000 medarbetare får 10 000 kronor i bonus "för extraordinära insatser i pandemin under 2021", skriver det blågröna politiska styret i ett pressmeddelande.

Bonusen tillfaller alla, utom politiker, bolagschefer och direktörer.
...
Extra ledigt

Dessutom har regionens egna vårdgivare beslutat att ge sina medarbetare fyra extra lediga dagar för återhämtning, vilket berör 38 000 medarbetare.
...
– Medarbetarna är regionens viktigaste resurs och när vi nu har en unik möjlighet att betala ut en särskild ersättning för deras viktiga insatser vill vi göra det. Tillsammans med en extra återhämtning med fyra extra lediga dagar för vårdens medarbetare stärks sjukvården långsiktiga förmåga, säger finansregionrådet Irene Svenonius (M) i pressmeddelandet.
Vad anser ni om denna belöning till vårdpersonalen? Kommentarer?
Citera
2022-02-09, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Fast smittan kommer säkert att öka här igen nu när restriktionerna är borta. Men det kommer vi inte kunna hålla koll på nu när vi inte ska sluta testa folk vilket är vansinnigt. Samma sak som skedde i oktober-november men den gången fick FHM backa efter kritik.

Som Giesecke sa för någon vecka sedan, det finns inte så många kvar att smitta.

Många är vaccinerade och en stor del av de ovaccinerade har redan varit sjuka.
Citera
2022-02-09, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag instämmer i din uppfattning om vårdpersonalen.

För en vecka sedan kunde vi läsa detta:
Vårdanställda får 10 000 kronor i covidbonus

Region Stockholms medarbetare får 10 000 kronor i bonus för sina insatser under pandemiåret 2021. Pengarna betalas ut i juni.

Publicerad 11:54, 2 feb 2022

Regionens 44 000 medarbetare får 10 000 kronor i bonus "för extraordinära insatser i pandemin under 2021", skriver det blågröna politiska styret i ett pressmeddelande.

Bonusen tillfaller alla, utom politiker, bolagschefer och direktörer.
...
Extra ledigt

Dessutom har regionens egna vårdgivare beslutat att ge sina medarbetare fyra extra lediga dagar för återhämtning, vilket berör 38 000 medarbetare.
...
– Medarbetarna är regionens viktigaste resurs och när vi nu har en unik möjlighet att betala ut en särskild ersättning för deras viktiga insatser vill vi göra det. Tillsammans med en extra återhämtning med fyra extra lediga dagar för vårdens medarbetare stärks sjukvården långsiktiga förmåga, säger finansregionrådet Irene Svenonius (M) i pressmeddelandet.
Vad anser ni om denna belöning till vårdpersonalen? Kommentarer?

Det låter lite tunt, 10.000 kr per månad hade varit rimligare.
Citera
2022-02-09, 16:25
Medlem
Citat:
Hälften av dina inlägg består ju av förutfattade meningar av vad du menar att andra tycker.

Och svaret var nej jag har inte hävdat något sådant.

Så ja, så ja.

Du behöver inte försvara IMBILDEN när hen är avstängd..

Kan du visa att hälften av mina inlägg består av förutfattade meningar är du snäll!
För du sitter väl inte här och hittar på eller har förutfattade meningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in