2022-02-09, 14:48
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo, jag vet tyvärr att Leif Brännström har en mycket ful och skamlig agenda men som sagt, om det har städats så vete fan var någonstans.

Och fortfarande är det ett mysterium om vilka som har access till huset, lampan på ytterknuten lyser så fint.

Mja ett sånt mysterium om vem som har tillträde är det ju inte.
Då Ebba nåddes av nyheten om överklagan via media sa hon att det var som en blixt från klar himmel.

”Ebba Busch konstaterar även att Esbjörn har skrivit på avtalet, och hon uppfattar att de båda har varit överens och att det har känts bra.
– Köpet är fullföljt. Jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum.
Jag har varit där med mina barn och sagt till dem att det är deras plats på jorden.
Vi har redan tillträtt fastigheten.”

Så det är husägaren själv som har tillträtt fastigheten.
2022-02-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja ett sånt mysterium om vem som har tillträde är det ju inte.
Då Ebba nåddes av nyheten om överklagan via media sa hon att det var som en blixt från klar himmel.

”Ebba Busch konstaterar även att Esbjörn har skrivit på avtalet, och hon uppfattar att de båda har varit överens och att det har känts bra.
– Köpet är fullföljt. Jag har skickat över resterande delen av köpeskillingen och tillträdet har ägt rum.
Jag har varit där med mina barn och sagt till dem att det är deras plats på jorden.
Vi har redan tillträtt fastigheten.”

Så det är husägaren själv som har tillträtt fastigheten.

Det är nog rimligt att anta att Ebba ansåg lagfarten vara en formalitet och helt enkelt tog fastigheterna i besittning 8/10 när köpebrevet skrevs under, men sedan hållit sig borta sedan överklagandet kom in 16/11. Hoppas hon tänkte på att byta lås .
2022-02-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, jag hade tänkt släppa det här men har uppenbarligen svårt för det
Jag misstänker att du redan skickat in en beställning på SH:s dagboksblad pr 9/3.
2022-02-09, 15:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det är nog rimligt att anta att Ebba ansåg lagfarten vara en formalitet och helt enkelt tog fastigheterna i besittning 8/10 när köpebrevet skrevs under, men sedan hållit sig borta sedan överklagandet kom in 16/11. Hoppas hon tänkte på att byta lås .

Ja sjutton inte kan man ha gamla gubbar vårstädandes i huset utan uppsikt!
2022-02-09, 15:13
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Hur många avvaktar lagfarten innan de flyttar in i huset som de har köpt?
2022-02-09, 15:59
Medlem
Citat:
Lagfarten ÄR en formalitet. Hon blev ägare till huset i samma stund Esbjörn lyfte pennan från pappret redan 20/8 -2020
2022-02-09, 16:12
Medlem
Enydrions avatar
När vinner det här laga kraft då?
2022-02-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Lagfarten ÄR en formalitet. Hon blev ägare till huset i samma stund Esbjörn lyfte pennan från pappret redan 20/8 -2020
Exakt! Och så har det varit hela tiden. Det har aldrig varit nån tvekan om vem som äger huset och ägt huset sedan augusti för ett och ett halvt år sedan. Påskrivna avtal och kontrakt går inte att ångra och är juridiskt bindande. Det är just därför man skriver avtal. Det som pågått i media är enbart rök och speglar för att dölja det uppenbara. EBT har fått schavottera enbart för att hon är (höger) politiker. Den värsta synden man kan vara i Aftonbladets ögon. Givet också att de försöker smutskasta KD inför valet 2022. I krig och kärlek, samt inom politiken, är alla medel tillåtna. Det vet AB:s ledarsida.
2022-02-09, 17:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Exakt! Och så har det varit hela tiden. Det har aldrig varit nån tvekan om vem som äger huset och ägt huset sedan augusti för ett och ett halvt år sedan. Påskrivna avtal och kontrakt går inte att ångra och är juridiskt bindande. Det är just därför man skriver avtal. Det som pågått i media är enbart rök och speglar för att dölja det uppenbara. EBT har fått schavottera enbart för att hon är (höger) politiker. Den värsta synden man kan vara i Aftonbladets ögon. Givet också att de försöker smutskasta KD inför valet 2022. I krig och kärlek, samt inom politiken, är alla medel tillåtna. Det vet AB:s ledarsida.

Och som ett brev på posten så drar givetvis Anders Lindberg igång det politiska drevet i sin ledare i Aftonbladet, varför är man inte förvånad, ljuger gör fanskapet också, påstår fortfarande att sommarstugan är E*björns föräldrahem

Så djävla förväntat och lågt.

Citat:
Själva det visuella intrycket av den gamle mannen som bara vill ha kvar sitt föräldrahem och den mäktiga KD-ledaren som vill ta det från honom var en PR-mässig katastrof från början.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8QLW7w/ebba-busch-lar-fa-svart-med-aldre-efter-esbjorn
2022-02-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
L
"
Själva det visuella intrycket av den gamle mannen som bara vill ha kvar sitt föräldrahem och den mäktiga KD-ledaren som vill ta det från honom var en PR-mässig katastrof från början.
"

Det var just den bilden som Expressens artiklar försökte förmedla.
Att det var Esbjörns föräldrahem (lögn)
Att det var en släktgård (lögn)
Man försökte, och försöker fortfarande, framställa det som att han faktiskt bodde i huset (lögn)

Tänkande människor som läser fler tidningar istället för att bara läsa sånt som passar ens egna åsikter kommer nog inse att det är något som inte stämmer med Esbjörns version.

Framförallt om någon journalist värd namnet skriver en uppföljare på Oisins artikel och gräver lite djupare
2022-02-09, 17:18
Medlem
Det är enledarartikel i AB och det var väntat. Det är ledarskribenter jobb att kasta skit på politiska motståndare.
Vad jag vet har AB (på kolumnistplats, Oisin Cantvell) tvärtom försökt att nyansera brännvinströms skitkastning.

Jag kan bara tala för de jag talat med i min bekantskapskrets och de som till en början var kritiska mot Ebba ändrade ganska snart uppfattning.
De antipatier som funnits mot henne "bland folket" försvann nog till största delen vid förlikningen och efter Esbj:s överklagande lär det vara han som blir föremål för det mesta av folkets antipatier i den här affären.
Det är numera bara ledarskribenter, fanatiska SSU:are och ungkommunister samt ett gäng troll i en viss flashbacktråd som aldrig kommer att sluta hata Ebba.
Och att Magda, Nooshi och Märta skulle dra upp det i valrörelsen.....glöm det.
Senast redigerad av ksitpeks 2022-02-09 kl. 17:21.
2022-02-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jesus.

Sen sitter hon och ljuger om att hon aldrig hotat med att dra honom inför rätta när han inte ville genomföra köpet när det finns handskrivet när hon gör exakt detta.
Blåsa gamlingar är iofs exakt va hennes parti ägnat sig åt senaste åren, men att hon går ut personligen för att göra detta va ändå förvånande.
"vi kom överens att inte blanda in mäklare för dyra pengar" sen köpte hon gården för underpris.

Hoppas korthuset faller nu, man kan inte ljuga hur länge som helst.
Hon säljer om 4 år, cashar in ca 5 mille och säger att hennes kristna värdegrund gett henne en uppenbarelse.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in