2022-02-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Brännvinström har iofs en intervju med Esbjörn, men inget:
"Vi har sökt Esbjörns ombud Sture Tersaeus för en kommentar", inte heller AB har med den passusen.
Jag hittar inget uttalande från honom någonstans, inte ens ett "Jag måste gå igenom beslutet med min klient och överväga hur vi skall gå vidare".
Någon annan som sett något från honom ?
Han verkar segla i det fördolda.
Märkligt att ingen frågat efter någon av hans alla ombuds synpunkter…..

Fast kanske inte egentligen. Att röra i det skulle visa att Ebba skött sig mot skumraskarna och det skulle ju kunna ge mer förståelse att hon är offer för en utpressningsaffär av rättshaverister. Och sånt vill vi inte visa eftersom det skulle kunna ge henne röster och förhindra en s-regering. Så det kommer inte några såna artiklar…det skulle kunna reta upp s-pampar och riskera pressbidraget….
2022-02-09, 13:25
Medlem
WestleyRichardss avatar
Sture Tersaeus förfalskning av värderingen av fastigheten borde tittas närmare på av en åklagare.

Förfalskning av bevisning för att utpressa en riksdagsledamot borde inte avfärdas utan vidare.
2022-02-09, 13:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag anser ju att jag diskuterat kring, och underbyggt mina argument med exempel. Medan Ebbotarna mer kastat ur sig påstående.

På tal om påståenden, vilka var nu försäkringsbolagen som har Binninge som ombud.
Har nog glömt vad du svarat, för du har väl svarat och inte kastat ur dig ett påstående?
2022-02-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
– Jag håller nu på och städar , säger Bolin när vi når honom."[/i][/indent]
Men det framgår inte att det är i Ebbas hus han befinner sig. Det känns konstigt om Esbjörn skulle gå där och städa och pyssla.
Uppenbart skrev Brännström fortare än han tänkte.
Tanken var säkert att få till vinklingen att Esbjörn gått och hoppats in i det sista men när han får beskedet så börjar han vemodigt packa sina saker.

Problemet var att han satte krokben för sig själv genom att sedan skriva att Esbjörn inte hade fått beskedet från SH.

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Undrar vem som står bakom hans faktura?
Är det den ideella föreningen Juridikkonsulterna? Och hur är det om de betalar ut pengarna till honom?
De är inte registrerade för någonting. Men det kanske inte behövs om man är just en ideell förening.
Det är ju ett AB med hans mamma som huvudman.. med noll anställda och ingen F-skatt..

Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Förfalskning av bevisning för att utpressa en riksdagsledamot borde inte avfärdas utan vidare.
Oavsett syfte med förfalskningen så borde inte SH avfärda att det lämnas in förfalskad bevisning till dem.
2022-02-09, 13:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Tanken var säkert att få till vinklingen att Esbjörn gått och hoppats in i det sista men när han får beskedet så börjar han vemodigt packa sina saker.

Problemet var att han satte krokben för sig själv genom att sedan skriva att Esbjörn inte hade fått beskedet från SH.

Det är ju ett AB med hans mamma som huvudman.. med noll anställda och ingen F-skatt..

Oavsett syfte med förfalskningen så borde inte SH avfärda att det lämnas in förfalskad bevisning till dem.

Mja Sture kan ha satt krokben för sig själv i framtiden gällande SH.
Han kan bedömas olämplig som ombud nästa gång SH ska behandla något.
Då med hänvisning till att han tidigare lämnat in förfalskad bevisning till SH.
2022-02-09, 14:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Hmm, jag hade tänkt släppa det här men har uppenbarligen svårt för det

Var förbi huset för att se om E*björns "vårstädning" innefattade röran på tomten och kan upplysa er om att det gjorde den inte, ser fortfarande ut som det alltid gjort, skräpet efter Ebba Buschs röjning ligger kvar, minst två bilar står och skräpar + allt annan bråte.

Men när Ebba Busch fick sitt välförtjänta köpekontrakt så fick hon väl de nycklar som E*björn hade kvar får jag förmoda, så frågan är hur fan kommer E*björn in i huset?

Nästa fråga är hur länge inskrivningsmyndigheten kan dra benen efter sig nu när Svea Hovrätt avslagit prövningstillstånd, visserligen går det ju att överklaga det beslutet också men någon djävla hejd på stolligheterna får det väl ändå vara.
2022-02-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Var förbi huset för att se om E*björns "vårstädning" innefattade röran på tomten och kan upplysa er om att det gjorde den inte, ser fortfarande ut som det alltid gjort, skräpet efter Ebba Buschs röjning ligger kvar, minst två bilar står och skräpar + allt annan bråte.

Men när Ebba Busch fick sitt välförtjänta köpekontrakt så fick hon väl de nycklar som E*björn hade kvar får jag förmoda, så frågan är hur fan kommer E*björn in i huset?

Nästa fråga är hur länge inskrivningsmyndigheten kan dra benen efter sig nu när Svea Hovrätt avslagit prövningstillstånd, visserligen går det ju att överklaga det beslutet också men någon djävla hejd på stolligheterna får det väl ändå vara.
De vill nog hålla på den i några månader till - ifall Esbjörn skulle överklaga till HD.
Du vet - man vill ju inte gynna mörka krafter och ha en dålig värdegrund. Ebba tillhör ju trots allt nazisterna som fraterniserar med SD... Den sedvanliga drapan av floskel och lögner, allt för att blidka partiet. Stackars Oxenstierna - han vrider sig i sin grav.
2022-02-09, 14:31
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Nu har vi väl bara Brännströms antydan om att Esbjörn vårstädar vilket kan ge intrycket av att Esbjörn bodde i huset och gjorde det fint men att han nu var på väg att kastas ut.

Att Brännström har drivit en fruktansvärd agenda mot Ebba vet vi, att Esbjörn skulle städa i fastigheten låter helt orimligt och han kan i princip ha städat var som helst, betänk att han är vaktmästare på Odalgården.
2022-02-09, 14:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De vill nog hålla på den i några månader till - ifall Esbjörn skulle överklaga till HD.
Du vet - man vill ju inte gynna mörka krafter och ha en dålig värdegrund. Ebba tillhör ju trots allt nazisterna som fraterniserar med SD... Den sedvanliga drapan av floskel och lögner, allt för att blidka partiet. Stackars Oxenstierna - han vrider sig i sin grav.

Man undrar ju hur fan de tänker eller rättare sagt inte tänker, hur ska de göra om dårarna runt E*björn får för sig att överklaga till Europadomstolen?

Hålla på lagfarten i tio år?

Helt djävla skevt att rättshaverism kan löna sig.
2022-02-09, 14:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Nu har vi väl bara Brännströms antydan om att Esbjörn vårstädar vilket kan ge intrycket av att Esbjörn bodde i huset och gjorde det fint men att han nu var på väg att kastas ut.

Att Brännström har drivit en fruktansvärd agenda mot Ebba vet vi, att Esbjörn skulle städa i fastigheten låter helt orimligt och han kan i princip ha städat var som helst, betänk att han är vaktmästare på Odalgården.

Jo, jag vet tyvärr att Leif Brännström har en mycket ful och skamlig agenda men som sagt, om det har städats så vete fan var någonstans.

Och fortfarande är det ett mysterium om vilka som har access till huset, lampan på ytterknuten lyser så fint.
2022-02-09, 14:41
Medlem
Citat:

Inskrivningsmyndigheten höll ju på lagfarten i avvaktan på att stadsfästelsen från UT skulle vinna laga kraft, så de lär hålla på den även tills SH:s beslut vinner laga kraft eller HD nekar prövningstillstånd.
2022-02-09, 14:44
Medlem
Citat:
Man undrar ju hur fan de tänker eller rättare sagt inte tänker, hur ska de göra om dårarna runt E*björn får för sig att överklaga till Europadomstolen?

Hålla på lagfarten i tio år?

Helt djävla skevt att rättshaverism kan löna sig.

Det går inte att "överklaga" en lagakraftvunnen dom till Europadomstolen.

Från WP (min fetning):
Europadomstolen (formellt Europeiska domstolen för de mänskliga rättigheterna) har att bedöma oklarheter och tvister kring påstådda brott mot den europeiska konventionen om de mänskliga rättigheterna från 1950. Dock är domstolen ingen överinstans till nationella domstolar och myndigheter och kan därför inte upphäva en dom eller ett beslut som fattats av en nationell myndighet eller domstol.[1] Om domstolen bedömer att en nationell dom bryter mot Europakonventionen så innebär det dock att landet måste anpassa sin tillämpning av lagen så att en kränkning inte sker igen och det kan i vissa fall även tvingas ändra i sin lagstiftning. Europadomstolen kan även utdöma skadestånd. I enstaka fall har domstolen direkt ålagt stater att ändra lagstiftning eller frige personer som frihetsberövats. Domstolens beslut är bindande för de berörda staterna och de är skyldiga att verkställa dessa.[2] Europadomstolen har tolkningsföreträde för konventionsfrågor.

Europadomstolen består av en domare från varje medlemsstat i Europarådet, vilka utses av den rådgivande församlingen i organisationen som består av företrädare för parlamenten i medlemsstaterna. Sätet är beläget i Strasbourg i Frankrike.

Sverige accepterade domstolens obligatoriska jurisdiktion år 1966.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in