2022-02-09, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nämen kära Ebbotar, det har varit intressant att bjäbba med er. Jag har lärt mig mycket nytt. Jag har krigar i många forum och om många frågor och händelser. Aldrig har jag haft motkombattanter som er. Jag nöjer mig med att säga det. För ni blir ju så arga annars. Så Jag önskar fridens liljor till er alla och hoppas att ni nu när Ebba trotts allt vunnit kan finna i era hjärtan att sluta svärta Esbjörn och människorna ikring honom nu.
Svartmålandet Esbjörn är det ju ändå du och dina gelikar som stått för...
Finns det någon enda sjukdom utom ebola och aids ni inte tillskrivit honom?
Finns det något nedsättande omdöme ni INTE använt om hans påstådda extrema svagbegåvning och hans påstådda avsaknad av hjärna?
Allt för det oerhört bisarra syftet att utmåla Ebba som omoralisk.
Vi andra har blott påpekat att hans ombud till stor del varit - milt uttryckt - undermåliga, och dikter olämpliga för uppgiften. Vi har även hävdat att Esbjörn faktiskt ÄR frisk och att han bara är en skitstövel. Men det är ju knappast att svartmåla honom.
2022-02-09, 08:56
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, dock har det tagit förvånansvärt lång tid att komma fram till följande slutsats
"Hovrätten har gått igenom målet och kommit fram till att det inte finns skäl att ge
prövningstillstånd i detta fall."
Men det är ju covid-tider och säkert ett ansträngt läge. Men det var ett väldigt oväntat drag av Esbjörn att överklaga stadfästelsen av den förlikning han tidigare skrivit under. Rättshaveriska tendenser skulle jag vilja hävda.

Att det dragit ut på tiden är begripligt - hovrätterna (och HD) måste ju få tid att ta ställning, utreda skälen (frågor skall ställas till tingsrätten, svar skall ges och värderas - hovrätten har en sorts "tillsynsansvar" och kan inte bara avfärda saken som rättshaveristiskt trams. Sedan skall föredraganden (som gör jobbet) få loss ledamöter till föredragningen, varefter beslutet tas, formuleras (enkelt denna gång, men de fyra viiktiga frågorna har garanterat ställts och besvarats hyfsat noga).

Sedan har man mycket att göra i alla lägen (folk tjafsar, ibland men inte alltid befogat), Covid bromsar formella sammanträden och väntetiden är oftast månader eller halvår även i "riktiga" fall.

Rent filosofiskt kan man egentligen bara vara nöjd med att Esbjörn (med entourage) fått precis alla möjligheter att få stadfästelsen prövad. Det är också (såklart) skönt för Esbjörns (riktiga) advokater, de som beskyllts (mer eller mindre öppet) för att ha tvingat Esbjörn att överklagandet lämnas utan bifall.
2022-02-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja felaktigheter alltid, han sa att hon erkände ett grovt brott men nog var det inte ett grovt brott utan grovt förtal

Ja, det är märkligt det där hur vissa får hänga ut andra som kriminella trots att de inte ens är dömda för något brott, medan andra inte får säga ett knyst ens när någon faktiskt är dömd, för mycket grova brott.

Ebba var ju dessutom oskyldig och hennes uttalande ledde också till att hela opinionen fick veta hur det faktiskt ligger till och svängde kraftigt när sanningarna kring husaffären faktiskt började uppenbara sig i de inte lika korrumperade medierna som expressen. Ebba har ju verkligen ansträngt sig för att göra allt rätt, och har också gjort det.
Senast redigerad av mzs 2022-02-09 kl. 09:21.
2022-02-09, 08:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Så ja, så ja, inte elda upp dig.Bara ca 2 % av Sveriges befolkning är frireligiösa. Så 98% tycker med andra ord att det är du som är verklighetsfrånvänd.

Jag inser att det finns inget i välden jag kan skriva. Som får dig att förstå att att dina metoder och ditt sätt att använda härskar tekniker inte är normala.

Du må vara beundrar just bland din lilla klick på jorden. Men här är du inte mer än någon annan. Så andas människa, jag är inte din fiende. Din fiende ör du själv och dina egna försvar.

Här kommer ännu ett bevis.
Kanske skall vi jämföra dina inlägg med mzs. Vi möter i ena ringhalvan en kaskad av påståenden. Oftast utan någon som helst underbyggnad. Många gånger rena falsarier. Och när något krävs svar om, då är det bääääääbisfasoner med att du inte fått svar från andra så då får ni inga heller.
Den andra ringhalvan har inlägg som grundas på fakta som kan beläggas. Kanske med en länk till en inlaga.

Kan förstå du har problem med detta eftersom du verkar befinna dig i ett underläge då du inte har samma möjligheter när du inte kan hävda att det du skriver är sant.
Vad kom det nyss från dig. Du håller med om att Ebba skall åtalas för grovt bedrägeri
Tyder klart på att du har noll koll som troll.
2022-02-09, 09:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ja felaktigheter alltid, han sa att hon erkände ett grovt brott men nog var det inte ett grovt brott utan grovt förtal

Brännström har nu fått till det rätt med när det började ”efter ett par veckor efter undertecknandet”.
2022-02-09, 09:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Citat:
Grattis till huset EB
Men vad ska vi nu hitta på när detta är över ...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tja, jag måste väl börja umgås med fru, barn och vänner igen. Kanske jobba lite. Hemska tanke.

Som uttjänt påverkansbot så kommer någon snart och drar ur sladden innan man placeras på en hylla i Murmansk där man sakta ärgar sönder. Även botar har känslor 😢
2022-02-09, 09:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Själv ser jag framför mig hur Esbjörn engagerar en ny brännvinsadvokat och drar staten inför Europadomstolen för mänskliga rättigheter. Något måste man ju göra för vinsten av husförsäljningen. Men då är släktgården Ebbas och hon har både hunnit renovera och flytta in. Men Esbjörn kommer aldrig att glömma den oförrätt Sverige genom sina domstolar utsatt honom för genom att kränka hans mänskliga rättigheter och inte ta hänsyn till att han ångrade försäljningen eller inte tog hänsyn till hur hans tidigare advokater samt fullmaktsinnehavare tvingade honom att skriva under en förlikning.

Undrar vad Esbjörns juridiska omkostnader landat på hittills? En halv miljon? Än borde det finnas pengar kvar och lycksökare som vill företräda honom rättsligt verkar det finnas gott om. Jag ser fram emot reportage i Expressen av Leif Brännström där han följer Esbjörn till Strasbourg, kanske första gången Esbjörn är utomlands? Nej, den här tråden kommer nog att leva länge än. Om inte annat så finns det nog några i tråden som kommer att diskutera släktgårdens värde under minst ett decennium till

Mja, någon gång måste galenskaperna få ett slut och jag tror och hoppas att "den feta damen sjunger" nu, men som sagt osvuret är bäst.

Kostnaderna för den här osedvanligt stolliga cirkusen lär överstiga en halv miljon, Binninge debiterade ju över vad en riktig advokat tar per timme och Säröpiraten var ju också okristligt dyr, de riktiga advokaterna som trots allt gjorde ett godkänt jobb i och med att de fick till en förlikning är ju två så där försvinner en rejäl slant också.

Men E*björn har ju hyfsat gott om pengar så vem vet, kan ju dyka upp någon lycksökare för att plocka några guldägg från gåsen, men om det händer så hoppas jag att media är för en gångs skull på tå och verkligen granskar vad som pågår.
2022-02-09, 10:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, någon gång måste galenskaperna få ett slut och jag tror och hoppas att "den feta damen sjunger" nu, men som sagt osvuret är bäst.

Kostnaderna för den här osedvanligt stolliga cirkusen lär överstiga en halv miljon, Binninge debiterade ju över vad en riktig advokat tar per timme och Säröpiraten var ju också okristligt dyr, de riktiga advokaterna som trots allt gjorde ett godkänt jobb i och med att de fick till en förlikning är ju två så där försvinner en rejäl slant också.

Men E*björn har ju hyfsat gott om pengar så vem vet, kan ju dyka upp någon lycksökare för att plocka några guldägg från gåsen, men om det händer så hoppas jag att media är för en gångs skull på tå och verkligen granskar vad som pågår.

Vet vi vad de kommer debitera Esbjörn per timme, eller handlar det om deras listade timtaxa?

Jag tror att det finns stor chans/risk för extern finansiering i det här fallet. Inkompetensen hos Esbjörns "försvar" och/eller taktiken att dra ut på allt och köra det mesta som mediautpressning utan att backa upp det med fakta, känns nämligen lite udda om man vill Esbjörns bästa och vill ha tillbaka fastigheten.

Men vi får väl aldrig reda på om Esbjörn hålls ekonomiskt skadeslös här.
2022-02-09, 10:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Skulle man räkna baklänges så är ju inte 500k så mycket ändå!
om jag inte mins fel så tog Binninge 1860.-? och kanske kan vi räkna med 1900 i snitt då den sista tog väl mer. så får vi ca 263 timmar vi ska tillägga att det ska vara resor värderingar mm i detta med.
men vi får väl ca 15 timmar i månaden om vi räknar med 18 månader eller 6,5 veckor.
det är ju en ansenlig antal som är inskickat mm så det är nog inte en överdrift med 500k
2022-02-09, 11:26
Medlem
Citat:
Denna fars är omöjligt slut för Ebba. Får Mona frågor om Tobleronen efter 20 år, så kommer självklart Ebba att få leva med detta. I synnerhet som affären har så många frågetecken.
Det här blir ju lite OT, men eftersom du drar upp din idol Mona.
Man hör inte så mycket om Tobleroneaffären, desto mer om när hon dömdes för skattebrott för några år sedan. Det var i samband med affären där det nystades upp att hon hade en s.k. "livvakt" som avlönades under bordet, och där hon uppgav falska löneuppgifter då han skulle ta lån till en lyxvilla.
2022-02-09, 11:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Skulle man räkna baklänges så är ju inte 500k så mycket ändå!
om jag inte mins fel så tog Binninge 1860.-? och kanske kan vi räkna med 1900 i snitt då den sista tog väl mer. så får vi ca 263 timmar vi ska tillägga att det ska vara resor värderingar mm i detta med.
men vi får väl ca 15 timmar i månaden om vi räknar med 18 månader eller 6,5 veckor.
det är ju en ansenlig antal som är inskickat mm så det är nog inte en överdrift med 500k

Undrar vem som står bakom hans faktura?
Är det den ideella föreningen Juridikkonsulterna? Och hur är det om de betalar ut pengarna till honom?
De är inte registrerade för någonting. Men det kanske inte behövs om man är just en ideell förening.
2022-02-09, 12:45
Medlem
Brännvinström har iofs en intervju med Esbjörn, men inget:
"Vi har sökt Esbjörns ombud Sture Tersaeus för en kommentar", inte heller AB har med den passusen.
Jag hittar inget uttalande från honom någonstans, inte ens ett "Jag måste gå igenom beslutet med min klient och överväga hur vi skall gå vidare".
Någon annan som sett något från honom ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in