2022-02-09, 10:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Använd inte ordet "sanning", som beskrivning av något absolut.
Vad som är "sanning" är ofta beroende av vem som säger det, vem som tycker sig ha sett eller tycker sig veta. "Sanning" är i få fall något objektivt.
Att det är en sanning att Lydia avlossade geväret är nog oomtvistligt, och inte något som jag eller någon annan varken kan förklara eller försvara, men att allt som påstås här skulle vara "sanning" är inte lika klart.
Det finns olika sanningar för olika personer.
Jag VET (dvs har inte bara "hört") att Lydia var mån om sina barn och ambitiöst försökte driva sin gård.
Jag VET att hon var varm, klok och omhändertagande när det gällde såväl barn som djur.
Jag VET att hon inte är den alltigenom onda människa, som ett gäng Flashbacktroll vill måla upp henne som.
Jag VET INTE vad som hände i huset i Bålsta, eller hur hennes mående var under de senaste åren, men jag VET alltså att det också finns eller fanns en annan Lydia; en smart, varm och charmig tjej.
Så, alla ni som inte VET utan bara TYCKER, byggt på vad ni har läst eller hört - lägg ner. Ni är bara troll.

Det är ju precis detta som till slut har förpestat hela tråden.
"Emil" sidan vill visa vilken hemsk människa hon är medans då "Lydia" sidan vill försvara henne och då istället försöker hitta förklaringar i att det var E som var drivande till det.

Efter att ha läst hennes journaler tvivlar jag inte för 5 öre på att hon inte älskade sina barn och var en bra mamma på det sättet HON kunde.
Tvivlar inte alls på att hon var en toppenvän
det viktiga här då är att räkna in hennes diagnoser och "den hemska" sidan kommer ofta inte fram på samma sätt i en kompisrelation vs pojk/flickväns relation.

(skulle denna tråd handlat om mig skulle min omkrets vittna om att jag är världens snällaste men att mitt ex var ett svin (och exen innan honom med) och helt klart han som var den drivande, jag är snäll med, nästan för snäll. Nu med facit i hand, dvs diagnos och Elvanse och 0 alkohol, en "normal" hjärna så ser jag ju själv hur mitt tänk var, hur "min sanning" var så fel och ja, jag kommer någon gång be mitt ex om ursäkt hur jag betett mig)

Att det hela eskalerade för Lydia till slut och det oförlåtliga hände tror jag mestadels tyvärr berodde på hennes rädsla att stå utan boende, den rädslan ihop med alkohol, diagnoser och att Emil bad henne dra blev tyvärr sista droppen.
(jag levde med barnens pappa i 14 år, ENDA anledningen att jag stannade kvar sista 10 åren var för rädslan att inte ha nått boende för mig och mina barn då han kunde "hota" med att han tar lägenheten.)
2022-02-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu vet vi inte hur det låg till med hennes prestationer, annat än att det inte fungerade med studierna i Uppsala

Det förtar inte prestationen att läsa in en gymnasieexamen vilket var det jag nämnde.
2022-02-09, 12:10
Medlem
Citat:
Nu vet vi inte hur det låg till med hennes prestationer, annat än att det inte fungerade med studierna i Uppsala

Hur vet du att dessa studier inte gick så bra?
Att en elev säger och tycker att det inte går så bra är ju vanligt menar jag.
Och sen om Lydia nu sa det, ska du lita på det då? Jag menar, du säger i nästa andemening att hon bara ljuger m.m.
Så hur ska du nu ha det?
Och nej, jag är INTE aggressiv
2022-02-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det förtar inte prestationen att läsa in en gymnasieexamen vilket var det jag nämnde.

Kan hålla med dig där, det är starkt jobbat av en person att läsa in en examen som vuxen.
2022-02-09, 12:13
Medlem
Citat:
Det är som om att denne person haft med Lydia att göra, skrämmande läsning, men som sagt var, det ger en förståelse för vad det innebär med personlighetsstörningen.

Men om hon nu var så hemsk som du säger.
Jag upplevde henne inte så, men om andra gjorde det. Varför gjorde inte dom något? Ja Emils "kompisar" exempelvis.
2022-02-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men om hon nu var så hemsk som du säger.
Jag upplevde henne inte så, men om andra gjorde det. Varför gjorde inte dom något? Ja Emils "kompisar" exempelvis.
Men sååå dum är du väl iaf inte så du tror att kompisar kan övertala nån att lämna nån man är kär i.
Hon hade antagligen väldigt charmiga och fina sidor också Och hon säger ju i förhör att dom hade det bra också.
Om det vore så lätt.. Varför hjälpte du inte Emil ur sitt alkoholmissbruk om ni nu dessutom hade en framtid tillsammans?
2022-02-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men sååå dum är du väl iaf inte så du tror att kompisar kan övertala nån att lämna nån man är kär i.
Hon hade antagligen väldigt charmiga och fina sidor också Och hon säger ju i förhör att dom hade det bra också.
Om det vore så lätt.. Varför hjälpte du inte Emil ur sitt alkoholmissbruk om ni nu dessutom hade en framtid tillsammans?

Klart att man kan, om det är så allvarligt så kan man.
Anledning till varför jag inte hjälpte Emil med alkoholmissbruket är ganska enkel. Jag har ett jobb där jag reser mycket, vilket i sin tur gör att jag ej är hemma hela tiden. Och då är man inte så lämplig till att hjälpa någon som har ett missbruk. Tycker jag varje fall.
2022-02-09, 14:34
Avslutad
Citat:
Anledning till varför jag inte hjälpte Emil med alkoholmissbruket är ganska enkel. Jag har ett jobb där jag reser mycket, vilket i sin tur gör att jag ej är hemma hela tiden. Och då är man inte så lämplig till att hjälpa någon som har ett missbruk. Tycker jag varje fall.
Det var det vidrigaste du skrivit tror jag, med tanke på dina lögner om att han var din kärlek och att ni skulle flytta och bygga en framtid tillsammans, att du trott du var den enda men förstått att så inte var fallet... jag tycker du ska hoppa in i moppebilen och åka hem.
2022-02-09, 14:46
Medlem
Citat:
Det var det dummaste jag läst!! ...
Så naiv kan man bara inte vara. Varför lever både män och kvinnor(mest kvinnor) kvar i destruktiva våldsamma relationer om det skulle vara så lätt att hjälpa dom?
Nu får du sluta, trolla

Hade du tänkt att dela din framtid med en alkolist utan att hjälpa och göra nåt åt det? Låter inte så troligt alls
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-02-09 kl. 14:49.
2022-02-09, 15:53
Medlem
Citat:
Det var det vidrigaste du skrivit tror jag, med tanke på dina lögner om att han var din kärlek och att ni skulle flytta och bygga en framtid tillsammans, att du trott du var den enda men förstått att så inte var fallet... jag tycker du ska hoppa in i moppebilen och åka hem.

Vad är det som är så vidrigt med att jag skrev att jag ej kunde hjälpa. Jag menar, om jag är i New York, hur kan jag hjälpa någon då? Säger som Emils mamma, jag hade inte verktygen.
Och du tror en massa Mumsbulle. Jag har aldrig sagt vad vår framtid skulle bestå i eller hur den skulle se ut.
Länka gärna det i så fall.
2022-02-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det var det dummaste jag läst!! ...
Så naiv kan man bara inte vara. Varför lever både män och kvinnor(mest kvinnor) kvar i destruktiva våldsamma relationer om det skulle vara så lätt att hjälpa dom?
Nu får du sluta, trolla

Hade du tänkt att dela din framtid med en alkolist utan att hjälpa och göra nåt åt det? Låter inte så troligt alls

Se, nu tror du en massa igen.
Nu är det ju som så att "ni" har hela tiden sagt att Lydia var vidrig och att Emil ville ha ut henne från huset m.m.
Det är inga problem, antingen är man några som lyfter ut henne. Eller ringer man 112, inga problem
2022-02-09, 16:35
Avslutad
Citat:
Vad är det som är så vidrigt med att jag skrev att jag ej kunde hjälpa. Jag menar, om jag är i New York, hur kan jag hjälpa någon då? Säger som Emils mamma, jag hade inte verktygen.
Och du tror en massa Mumsbulle. Jag har aldrig sagt vad vår framtid skulle bestå i eller hur den skulle se ut.
Länka gärna det i så fall.
Jag har länkat många gånger.

Saken är att du är ute efter att förskjuta fokus från Lydias avrättande av Emil, som om han förtjänat det.
Du har kommit med "din sanning" som inte stämmer överhuvudtaget. Du har läst i tråden, ljugit och allierat dig med de som är förfärade över hur deras Lydia kunde gå så långt som att döda en annan människa. Du har beskrivit en massa märkliga saker, som har varit i syfte att lägga skulden på offret.
Du har förespråkat ett lägre straff, vållande, osv
Ditt upprepande av "min sanning, jag berättar vad jag vet"
Ingen vill höra mer av ditt nonsens.
Skriv en bok, det var några som hävdade att Lydia gjort det, kanske ni kan skriva en tillsammans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in