2022-02-09, 13:13
Medlem
Troublezzzs avatar
HAHAHAHA! Så nu inser ni att representation är viktigt eftersom inte ALLA filmer har en vit straight man i hjälterollen?

HAHAHAHAHAHAHA!!!1!one!!
Citera
2022-02-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hollywood har givetvis haft ett vänsterbudskap väldigt länge, vilket McCarthy påpekad redan på 50-talet. Men det fanns ändå en del film som var möjlig att titta på med viss behållning, även om man hade en annan politiskt hållning. Men Woke-rörelsen är mer inskränkt & fler ämnenär tabubelagda än i tidigare propaganda. Humor är i princip omöjligt.

Det man i huvudsak ser idag är, talanglöst skit som produceras enbart i propagandasyfte. Eviga meningslösa reboots av gamla filmserier, där det enda nya är att män byts ut mot "starka kvinnor" & rödhåriga kvinnor byts ut mot negrer.

Intäkterna dalar också eftersom allt fler tappat intresset.

Jo, men det är ju din uppfattning om att det inte finns något att se idag. Och min åsikt/teori är ju att det beror på att du inte gillar verkligheten som visas idag, inte att det är någon objektiv sanning att dagens film och TV är sämre. Jag tycker det finns massor att se idag och mycket som är roligt.

Ska utveckla vad jag menar. Ta exempelvis superhjältefilmer och actionfilmer. Två genrer där handlingen i filmerna är totalt orealistiska. Superhjältefilmer är övernaturliga filmer där män förvandlas till spindlar eller fladdermöss och flyger runt i cepar. Actionfilmer är orealistiska filmer där män blir skjutna utan att bli skadade, flyger över stup i sina bilar, springer in i brinnande byggnader utan bli rökskadade och massa andra totala fantasier. Ändå kan män inte få nog av dessa filmer - och anledningen till det är att de vill drömma sig bort i det manliga idealet att vara stark, rädda världen osv. Och på grund av att man gillar det underliggande budskapet så accepterar man den totala orealismen. Inte förrän det görs några filmer med kvinnliga hjältar så reagerar man; "nä men så där går det ju inte till, det där är inte möjligt!".

Samma sak med historisk beskrivning. Finns hur många exempel som helst på felaktiga historiebeskrivningar i Hollywood-filmer. Går att googla "historic inaccuracies in movies" för ett smakprov. Att man inte störts av det är ju för att man själv inte bryr sig ifall något annat land i fjärran, eller att någon historisk händelse man själv inte känner sig påverkad av, beskrivs fel. Då kan man ju bara kolla på den häftiga filmen utan att bry sig. Serien Vikings är en actionserie som inte historiskt riktigt beskriver vikingars liv. Ändå är den okej och bra - förutom att en svart skådis är med. Då är historisk riktighet väldigt viktigt att påpeka och det blir viktigt för att man inte gillar multikulturell verklighet. Inte för att man är någon historieexpert.
Citera
2022-02-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Grejjen är att jag gillar att se film och serier som är välgjorda. Bra foto, att man ser den är snyggt filmad med dyr kamera, snyggt klippta m.m, alltså inte känns billigt som det mesta indie gör. Sen klarar jag inte av andra europeiska språk/arabiska m.m. Koreanska har jag konstigt nog dock vant mig vid efter ett par netflixserier från landet. Men detta är väl bara jag som är ytlig och måste tänka om här.

Känns ju som att leta efter en nål i en höstack dock att hitta något indie som är riktigt bra, och inte är speciellt känt. Jag förstår precis vad du menar dock och jag tror du är helt rätt ute.

Om du måste se nyare filmer med högre budget på engelska så är ett tips att se filmer som utspelar sig några år bakåt i tiden. Speciellt om det är filmer som är baserade på verkliga händelser så brukar det vara mindre inslag av woke tramset. Visst det finns också sådana filmer som är woke och helt absurda men jag upplever att det generellt är lättare att idag hitta intressanta filmer och serier som utspelar sig några år bakåt i tiden.

Om det t.ex. är en film/serie som är gjord någon gång dom senaste åren men som utspelar sig på 50-talet i USA så blir det svårare för filmbolagen att kvotera in woke karaktärer till höger och vänster.
Citera
2022-02-09, 13:22
Medlem
mr13377s avatar
Inte bara i Amerikanska utan även brittiska. Alla filmer/serier har nu placerat in ’rasifierade’ starka karaktärer på de mest orealistiska och löjeväckande ställena tills det blir helt absurt. En by i 1300-talets England? Hälften afrikaner. Byns smartaste person? En pakistanier.
Citera
2022-02-09, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Jo, men det är ju din uppfattning om att det inte finns något att se idag. Och min åsikt/teori är ju att det beror på att du inte gillar verkligheten som visas idag, inte att det är någon objektiv sanning att dagens film och TV är sämre. Jag tycker det finns massor att se idag och mycket som är roligt.

Ska utveckla vad jag menar. Ta exempelvis superhjältefilmer och actionfilmer. Två genrer där handlingen i filmerna är totalt orealistiska. Superhjältefilmer är övernaturliga filmer där män förvandlas till spindlar eller fladdermöss och flyger runt i cepar. Actionfilmer är orealistiska filmer där män blir skjutna utan att bli skadade, flyger över stup i sina bilar, springer in i brinnande byggnader utan bli rökskadade och massa andra totala fantasier. Ändå kan män inte få nog av dessa filmer - och anledningen till det är att de vill drömma sig bort i det manliga idealet att vara stark, rädda världen osv. Och på grund av att man gillar det underliggande budskapet så accepterar man den totala orealismen. Inte förrän det görs några filmer med kvinnliga hjältar så reagerar man; "nä men så där går det ju inte till, det där är inte möjligt!".

Samma sak med historisk beskrivning. Finns hur många exempel som helst på felaktiga historiebeskrivningar i Hollywood-filmer. Går att googla "historic inaccuracies in movies" för ett smakprov. Att man inte störts av det är ju för att man själv inte bryr sig ifall något annat land i fjärran, eller att någon historisk händelse man själv inte känner sig påverkad av, beskrivs fel. Då kan man ju bara kolla på den häftiga filmen utan att bry sig. Serien Vikings är en actionserie som inte historiskt riktigt beskriver vikingars liv. Ändå är den okej och bra - förutom att en svart skådis är med. Då är historisk riktighet väldigt viktigt att påpeka och det blir viktigt för att man inte gillar multikulturell verklighet. Inte för att man är någon historieexpert.
Du verkar väl bevandrad i Pilpul. Men som jag skrev innan så hade få reagerat kritiskt på en ny filmserie med kvinnliga superhjältar. Kritiken handlar om att man tar befintliga karaktärer & bara byter kön på karaktärerna av politiska skäl.

Så nu inväntar vi då en Anne Frank-filmatisering med svarta skådespelare, för alla som gillar "multikulturell verklighet".
Citera
2022-02-09, 13:24
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose

Det är en objektiv sanning att dagens film är sämre. Googla "best movies" följt av valfritt år innan 2000 och jämför med idag. Det är en sjuk skillnad. Hollywood är döende.

Folk klagar inte på kvinnliga superhjältar eftersom det "makes sense" då de har superkrafter. Problemet är när filmen utspelar sig i ett universum med typ samma fysiska lagar som det vi har, då blir det bara löjligt när kvinnor spöar upp män.

Väldigt många slutade kolla på Vikings för att det var woke. Kvinnliga vikingakrigare är orealistiskt till att börja med.
Senast redigerad av mendokse 2022-02-09 kl. 13:26.
Citera
2022-02-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Inte bara i Amerikanska utan även brittiska. Alla filmer/serier har nu placerat in ’rasifierade’ starka karaktärer på de mest orealistiska och löjeväckande ställena tills det blir helt absurt. En by i 1300-talets England? Hälften afrikaner. Byns smartaste person? En pakistanier.

Film har kanske alltid haft som sin främsta funktion att sprida propaganda, i ett fint paket. Charlie Chaplin som imiterar hitler osv.

Propagandan förr var mer subtil, men idag handlar det enbart om ras och kön, två saker vi observerar sekundsnabbt och som totalt förstör illusionen. Och får folk att tappa intresset.

Bra historier blir helt förstörda pga tyngdpunkten ligger att vara woke inte att vara lojala mot den ursprungliga berättelsen.
Citera
2022-02-09, 13:41
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag ser ytterst sällan filmer som är gjorda efter 1970. Håller man sig till de äldre, så slipper man negrer och judar där de inte ska vara, kvinnor på okvinnliga positioner, samt förhärligande av homosexualitet och ännu värre perversioner. Och utbudet är ju stort; även om man sätter gränsen vid 1970 så tar filmerna inte slut under ens livstid. Man kan också se om de bästa efter några år, när man har glömt tillräckligt.

Lite så jag gör, men sträcker mig in till början av 90 talet, så terminator2 är ok.
Finns ju sjukt mycket bra film från den perioden och det är gott nog. Lite synd om dagens gen som hjärntvättas med globalistsvinens ondska bara.
Citera
2022-02-09, 13:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
HAHAHAHA! Så nu inser ni att representation är viktigt eftersom inte ALLA filmer har en vit straight man i hjälterollen?

HAHAHAHAHAHAHA!!!1!one!!

Det är ju främst tematiken i filmerna det handlar om inte vem som gestaltar rollerna
Citera
2022-02-09, 13:51
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det är ju främst tematiken i filmerna det handlar om inte vem som gestaltar rollerna

Du läste alltså inte TS? Dessutom, hur har inte tematiken med representation att göra?
Citera
2022-02-09, 13:51
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du kanske bara har taskig filmsmak? Utan exempel på det cineastiska mörker du påstår dig uppleva är det svårt att veta…
Endast en psyksjuk kan gilla woke och PK-skit. Så tror inte att TS har taskig filmsmak. Däremot har transorna som gillar wokefilm dålig och taskig filmsmak.
Citera
2022-02-09, 13:56
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Du läste alltså inte TS? Dessutom, hur har inte tematiken med representation att göra?

ALLT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in