Citat:
Ursprungligen postat av
trombocyt
Skrämmande läsning och tror tyvärr det är så här det kan vara med L. Jag själv känner igen mig en del i det beteendet som Stig-B berättade om dock långt ifrån så allvarliga saker, sen är jag ju inte diagnostiserad med borderline heller men en del av symptomen går hand i hand med ADHD.
Sen kan det vara nyttigt att läsa hans nästa inlägg. Det är lite så jag har försökt förklara här i tråden, i detta fall har vården OCH framför allt hon själv misslyckats rejält med att ge/ta emot rätt hjälp.
jag ska citera just en mening från honom
""Viktigt att förstå att hon aldrig menade göra såhär. Hon är trasig. Hon kan inte bättre. För en frisk person framstår borderlinestörda människor som onda demoner som förstör allt. Men de vill inte illa. De är små spädbarn i vuxna kroppar. Spädbarn blir förtvivlade om de inte får mat när de är hungrig. Så fungerar borderlinepersoner. På alla fronter. Det finns inget "vi" eller "du" i deras värld. Bara jag, mig mitt och mina behov. De behöver inte kärlek eller förhållanden, de behöver stödboenden och hjälp.""
(FB) Är de med borderline farliga?