Citat:
Ursprungligen postat av
MrShrek
Är det någon som har tänkt på vem som skulle tjäna mest på att F vart mördad och att bl a B kanske döms för det?
Varför är det bara 1 som med säkerhet kan säga att B avlossat vapnet och att S, Z, A var dom som var med?
Sen har vi ju oxå L från Boden som bara av ren händelse råkade vara både medlare mellan F och B på porsön tillsammans med A, sen befinna sig på samma plats där F blev mördad
Bara nån tanke jag har spånat fram under tiden jag skummat igenom fup:en
Att L ger sig iväg till Porsön istället för att snacka per telefon är väl en tydlig indikation på att det skulle diskuteras något som inte kunde sägas där det fanns risk för avlyssning. Vad?
Varför följde inte Ali med i bilen när de flydde efter skjutningen? Vem stod han och talade med i skogen på andra sidan Mjölkuddsvägen efter brottet?
I övrigt tänker jag att FL antingen kört frilans eller, mer troligt, agerat mula åt några andra. När de tre mussetörerna dök upp började de åka fram och tillbaka till byn. Integrerades de i en befintlig verksamhet eller drev de en konkurrerande?
Om mordet var beställt, kom beställningen från en lokal kraft eller söderifrån?
Finns en del att fundera över, särskilt som det funnits tid att snacka ihop sig innan häktningarna.