2022-02-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Jag tolkar det som att hela händelsen bara är baserad på kaos med personer i blandade som ger varandra "huvudvärk". Främst S*l*h verkar ge människor huvudvärk... enligt vad som sägs i förhören. Advokaterna kommer nog gå hårt åt mot S.

Jo, dom lär nog såga han kring fotknölarna
Citera
2022-02-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Är det någon som har tänkt på vem som skulle tjäna mest på att F vart mördad och att bl a B kanske döms för det?
Varför är det bara 1 som med säkerhet kan säga att B avlossat vapnet och att S, Z, A var dom som var med?
Sen har vi ju oxå L från Boden som bara av ren händelse råkade vara både medlare mellan F och B på porsön tillsammans med A, sen befinna sig på samma plats där F blev mördad

Bara nån tanke jag har spånat fram under tiden jag skummat igenom fup:en

Att L ger sig iväg till Porsön istället för att snacka per telefon är väl en tydlig indikation på att det skulle diskuteras något som inte kunde sägas där det fanns risk för avlyssning. Vad?

Varför följde inte Ali med i bilen när de flydde efter skjutningen? Vem stod han och talade med i skogen på andra sidan Mjölkuddsvägen efter brottet?

I övrigt tänker jag att FL antingen kört frilans eller, mer troligt, agerat mula åt några andra. När de tre mussetörerna dök upp började de åka fram och tillbaka till byn. Integrerades de i en befintlig verksamhet eller drev de en konkurrerande?

Om mordet var beställt, kom beställningen från en lokal kraft eller söderifrån?

Finns en del att fundera över, särskilt som det funnits tid att snacka ihop sig innan häktningarna.
Citera
2022-02-08, 14:47
Medlem
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av v50
FUP:en som är upplagd på anonfiles verkar gå att ladda ner
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
2022-02-08, 22:10
Medlem
Cjk92s avatar
Kan inte öppna en enda
Citera
2022-02-08, 23:17
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att L ger sig iväg till Porsön istället för att snacka per telefon är väl en tydlig indikation på att det skulle diskuteras något som inte kunde sägas där det fanns risk för avlyssning. Vad?

Varför följde inte Ali med i bilen när de flydde efter skjutningen? Vem stod han och talade med i skogen på andra sidan Mjölkuddsvägen efter brottet?

I övrigt tänker jag att FL antingen kört frilans eller, mer troligt, agerat mula åt några andra. När de tre mussetörerna dök upp började de åka fram och tillbaka till byn. Integrerades de i en befintlig verksamhet eller drev de en konkurrerande?

Om mordet var beställt, kom beställningen från en lokal kraft eller söderifrån?

Finns en del att fundera över, särskilt som det funnits tid att snacka ihop sig innan häktningarna.
De verkar inte vara speciellt smarta, så att snacka ihop sig innan häktningen gör nog varken till eller från.
Citera
2022-02-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
FUPen saknar viktig information på flera punkter. Om det nu beror på inkomplett polisarbete eller om det hamnat i slasken.

Några saker som mystiskt förblir obesvarade:

• Vem tog hand om bilnycklarna efter flytten av Ys BMW?
När hamnade BMWn på kommunens uppställningsplats och varifrån hämtades den?
• Vad för saker tog polisen i beslag från en lägenhet där bla kläder tillhörande Frida fortfarande fanns?
• Den som köpte däck och fälgar av Ali/Sara, har han aldrig förhörts?
• Varför intresserade sig polisen för inredningen i och layouten av lägenheten på Professorsvägen 30?
• Varifrån kom den sålda divanen?
• Vilka roller hade Fifty och HL?
• Vilka togs i Vidsel?
• Varför brände man bilen norr om Boden när man kom från Råneå och hade skogar galore runt omkring?

En del av det jag saknar är troligen irrelevant för utredningen men inte allt. Fler tidslinjer och även relationsscheman hade underlättat läsningen. En bilaga med telefonpositioneringar hade inte gjort ont.

Aktbilaga 260 s. 214 framgår det att bilen bärgats den 10 augusti 2021.
I flera förhör bland annat i aktbilaga 244 s. 246 framgår det att bilen flyttats till Forellgränd på Hertsön.
I aktbilaga 248 s. 352 finns förhör med personen som anmält att bilen stått uppallad där under en längre tid.
Citera
2022-02-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Kanske det, men pistolen var väl dumpad då. Han hade väl kunnat sparka ner honom med sina kampsportkunskaper, då B inte hade vapen vid biltransport efter mordet och bränningen av morsans bil.

Min tolkning är: kicksökande lite korkad kille som är insyltad i kriminalitet med gänget som står åtalade, och vill impa lite på HA som han verkar gilla. Det ena leder till det andra, och till slut blir det mord.

Kan ju vara så oxå. Fast å andra sidan går ju tändstickssomalierna omkring utan vapen
i Rinkeby varje dag, så varför slänger de helt enkelt inte bara ut fanskapen?
Vad jag menar är att man nog är ganska skraj för en mördare - såvida man inte själv
är av samma kaliber. Men att blanda sig med det klientelet är ju mer än lovligt korkat.
Citera
2022-02-09, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Aktbilaga 260 s. 214 framgår det att bilen bärgats den 10 augusti 2021.
I flera förhör bland annat i aktbilaga 244 s. 246 framgår det att bilen flyttats till Forellgränd på Hertsön.
I aktbilaga 248 s. 352 finns förhör med personen som anmält att bilen stått uppallad där under en längre tid.

Ja, jag misstänker att bilen var på Forellgränd vid tidpunkten för mordet. Det borde ju de här strulpellarna kunnat reda ut på nolltid, men nä. Misstänker även att det var S^leh som snodde hjulen men visst, det kan ju ha varit Ali. Han och S*ra sålde ju ett gäng. Vilket då ger honom motiv att skylla på Frida.
Citera
2022-02-09, 07:02
Medlem
Tja!
Är det någon som kan vara bussig att skriva ner en sammanfattning av varför Frida blev mulad här på Fb?

Lättare att hänga med erat snack då.
Citera
2022-02-09, 08:00
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BUSSmartin100
Tja!
Är det någon som kan vara bussig att skriva ner en sammanfattning av varför Frida blev mulad här på Fb?

Sök i tråden som oss andra
Citera
2022-02-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BUSSmartin100
Tja!

man kan väl sammanfatta det så här

fel umgänge
Citera
2022-02-09, 13:16
Medlem
Min högst amatörmässiga teori säger att det var gömt knark i fälgarna där och att det då uppstått bråk mellan två grupper av drugdealers, och eftersom Frida var osams med gärningsmännen så vände hon sig till andra och blev klippt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in