2022-02-08, 09:14
Medlem
highfives avatar
Nu börjar rättegången. Går att följa med direktrapportering på SVT Norrbotten.
Citera
2022-02-08, 09:53
Medlem
honung66s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/folj-rattegangen-om-notviksmordet-i-lulea

Länk till direktrapportering
Citera
2022-02-08, 11:04
Medlem
Castafiores avatar
Jag hoppas "ledarfiguren" L börjar snacka på rättegången när han vittnar under ed. Han kan gott peka ut B som mördare. Han gick ju enligt egen utsaga fram och snackade med honom när de kom i bilen. Detta trots att B viftade med pistolen mot honom. Allt trams om att han inte kände igen personen (som även är åtalad för att ha hotat honom) för att han var maskerad är bara trams och jidder. Han har dessutom varit och träffat personen tidigare under kvällen.

Han utpekar sig själv som en martyr som gick mot skytten för att skydda "brorsan" Saleh. Dags att visa att han inte en rädd skrutt.
Senast redigerad av Castafiore 2022-02-08 kl. 11:13.
Citera
2022-02-08, 11:12
Medlem
någon som kan länka FUP, kommer inte heller in på de
Citera
2022-02-08, 11:13
Medlem
Är det någon som har tänkt på vem som skulle tjäna mest på att F vart mördad och att bl a B kanske döms för det?
Varför är det bara 1 som med säkerhet kan säga att B avlossat vapnet och att S, Z, A var dom som var med?
Sen har vi ju oxå L från Boden som bara av ren händelse råkade vara både medlare mellan F och B på porsön tillsammans med A, sen befinna sig på samma plats där F blev mördad

Bara nån tanke jag har spånat fram under tiden jag skummat igenom fup:en
Citera
2022-02-08, 11:21
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Är det någon som har tänkt på vem som skulle tjäna mest på att F vart mördad och att bl a B kanske döms för det?
Varför är det bara 1 som med säkerhet kan säga att B avlossat vapnet och att S, Z, A var dom som var med?
Sen har vi ju oxå L från Boden som bara av ren händelse råkade vara både medlare mellan F och B på porsön tillsammans med A, sen befinna sig på samma plats där F blev mördad

Bara nån tanke jag har spånat fram under tiden jag skummat igenom fup:en

Jag tolkar det som att hela händelsen bara är baserad på kaos med personer i blandade som ger varandra "huvudvärk". Främst S*l*h verkar ge människor huvudvärk... enligt vad som sägs i förhören. Advokaterna kommer nog gå hårt åt mot S.
Citera
2022-02-08, 11:24
Medlem
Simo* är nog inte så oskyldig som många fått det att framstå, blir intressant att höra honom prata sen

*n
Citera
2022-02-08, 11:37
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Simo* är nog inte så oskyldig som många fått det att framstå, blir intressant att höra honom prata sen

*n

Tycker inte han framstår som så oskyldig. Han åtalas för att ha varit medhjälpare till ett mord,

Att han skjutit tvivlar jag på, killen verkar dryga ut sin skrala kassa genom att jobba timmar på flyttfirmor, vara chaufför till suspekta människor och låna pengar av föräldrarna. Men frågan är varför han gick så långt att skydda mördaren efter dådet?
Citera
2022-02-08, 11:56
Avslutad
Citat:

*n

Nej jag har följt denna tråd sen mordet skedde och kan omöjligt förstå att folk verkar vara så korkade att tro att han är nåt slags offer för omständigheterna. Han om nån borde ju fan veta bättre. Han har inte vuxit upp i nåt Rinkeby och med den kulturen. Nog visste han vad som skulle ske, det visar ju om inget annat hans agerande efteråt.
Citera
2022-02-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Tycker inte han framstår som så oskyldig. Han åtalas för att ha varit medhjälpare till ett mord,

Att han skjutit tvivlar jag på, killen verkar dryga ut sin skrala kassa genom att jobba timmar på flyttfirmor, vara chaufför till suspekta människor och låna pengar av föräldrarna. Men frågan är varför han gick så långt att skydda mördaren efter dådet?

Om inte annat, så kanske för att han var rädd?
Bahnan är ju uppenbart en fullblodspsykopat.
Citera
2022-02-08, 12:28
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilketjavlasvammel
När jag försöker öppna FUP står det typ att "oops deleted". Är det bara för mig det är så?

Citat:
Ursprungligen postat av Intenoga
Nej, det är samma för mig också

Citat:
någon som kan länka FUP, kommer inte heller in på de

FUP:en som är upplagd på anonfiles verkar gå att ladda ner
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
2022-02-08, 13:34
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Om inte annat, så kanske för att han var rädd?
Bahnan är ju uppenbart en fullblodspsykopat.

Kanske det, men pistolen var väl dumpad då. Han hade väl kunnat sparka ner honom med sina kampsportkunskaper, då B inte hade vapen vid biltransport efter mordet och bränningen av morsans bil.

Min tolkning är: kicksökande lite korkad kille som är insyltad i kriminalitet med gänget som står åtalade, och vill impa lite på HA som han verkar gilla. Det ena leder till det andra, och till slut blir det mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in