Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Wow, så mycket motsägelser i en och samma text.
Du har sagt att du har valt giftet i sprutan för att du inte vill ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen. Samtidigt som du säger att du räknar med att smittas någon gång? 🧐
Jag vill att viruset ska föröka sig så lite som möjligt innan immunförsvaret har hunnit sätta in motangreppet.
Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Varför skulle risken för allvarlig sjukdom vara liten bara för att du är vaccinerad?
Den allmänt accepterade uppfattningen är att vaccinerna skyddar mot allvarlig sjukdom och död.
Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Det är otroligt många som har haft en lindrig infektion även som ovaccinerade.
Jag vet. Men det är också väldigt många som har drabbats av ohälsa under lång tid, på grund av Covid.
Du skulle kunna säga att många överlever rysk roulette. Innebär det att det är en bra idé att delta i rysk roulette? Vad skulle folk tro om dig, ifall du skulle övertala folk att spela ryst roulette med argumentet att du själv har spelat och överlevt?
Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Vilka bekymmer i samhället är det du undviker vara delaktig i?
Du säger ju att du är vaccinerad och därför skulle bara få en lätt infektion? Det kan väl knappast skapa bekymmer i samhället, eller?
Jag har velat undvika att sprida smittan till andra, som ännu inte har hunnit få sina påfyllnadsdoser. Men nu börjar det bli slut på det. Nu finns god tillgång till lediga tider till vaccination i Uppland. Den upplänning som vill ha påfyllnadsdos, har nu haft möjlighet att få den. Jag är inte lika motiverad att anstränga mig för att skydda vaccinmotståndare som själva har gjort valet att avstå från vaccin, som att skydda individer som inte har hunnit få vaccin ännu.