2022-02-08, 19:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men myndigheterna och media drar sig inte för att hetsa mot ovaccinerade och indirekt straffa dem genom att vända massorna mot dem och införa det sexuddiga vaccinpasset. Så himla oskyldigt är det inte trots att ett direkt tvång saknas. Folk ska mobbas till underkastelse istället för att tvingas till underkastelse.

Fast vaccinpasset är ju inte aktuellt i Sverige från och med i morgon, bara för resor utomlands, och där har regeringen inget inflytande. Sedan, snälla, sluta jämföra vaccinpassen med judestjärnan! Jämförelsen är absurd och innebär ett hån emot förintelsens offer! Så, synd om människor, som väljer att inte vaccinera sig, är det inte!

Att sedan Kanada inte väljer att öppna upp och Österrike infört vaccintvång , får du skälla på regeringarna där för!
Citera
2022-02-08, 20:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Wow, så mycket motsägelser i en och samma text.

Du har sagt att du har valt giftet i sprutan för att du inte vill ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen. Samtidigt som du säger att du räknar med att smittas någon gång? 🧐

Varför skulle risken för allvarlig sjukdom vara liten bara för att du är vaccinerad?
Det är otroligt många som har haft en lindrig infektion även som ovaccinerade.

Vilka bekymmer i samhället är det du undviker vara delaktig i?
Du säger ju att du är vaccinerad och därför skulle bara få en lätt infektion? Det kan väl knappast skapa bekymmer i samhället, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
1. Det är inte gift i sprutan, sluta tramsa eller håll dig i konspirationsforumet.
2. Vaccinet är väldigt effektivt vad gäller att förebygga allvarlig sjukdom och död, det finns otaliga forskningsrapporter i det ämnet. Skyddet avtar dock ganska snabbt även om t-cellskyddet lever kvar betydligt längre än antikropparna. Mot Omicron fungerar antikropparna mycket dåligt, däremot finns kanske ett visst t-cellskydd.
Citat:
1. Det var alltså Onkel Kostia själv som kallade vaccinet för gift. Så varför lägger du dig i?
2. Jag är inte intresserad av ditt copy paste argument, har du något nytt att komma med?

Jag kallade vaccinet för "gift", eftersom jag, för tydlighetens skull, ville hålla mig till samma terminologi som inlägget jag svarade på.

Skribenten outoftheblue ställde frågan:
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En avsevärd skillnad mellan viruset och vaccinet är att vaccinet sprutas in i kroppen medan viruset hamnar på slemhinnan, dvs en yta. Vill du hellre ha ett gift på ytan eller insprutat i kroppen?
Citera
2022-02-08, 20:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast vaccinpasset är ju inte aktuellt i Sverige från och med i morgon, bara för resor utomlands, och där har regeringen inget inflytande. Sedan, snälla, sluta jämföra vaccinpassen med judestjärnan! Jämförelsen är absurd och innebär ett hån emot förintelsens offer! Så, synd om människor, som väljer att inte vaccinera sig, är det inte!

Att sedan Kanada inte väljer att öppna upp och Österrike infört vaccintvång , får du skälla på regeringarna där för!

Men snälla, det är ingen som jämför det med förintelsen. Det man jämför det med är hur judar i 1930-talets Tyskland tvingades bära judestjärna, blev smutskastade i media och av politiker, blev bannlysta från stora delar av samhället osv. Enligt din logik så var det inte så synd om judarna heller så länge det bara höll sig på den nivån.

Och vadå "väljer" att inte vaccinera sig? Är det bättre då? Om judarna i 1930-talets Tyskland kunde välja att inte längre vara judar och därmed slippa förtrycket, då hade det inte varit så farligt enligt dig? "Buhu, det är väl bara sluta vara jude då!" "Vad gnäller du för?".."vill du vara jude så varsågod men förvänta dig då inte att du ska få samma rättigheter som alla andra" osv...

Vi ska aldrig börja gå ner för den vägen igen. Som tur är ser vi inte heller ut att göra det i de flesta Europeiska länder med undantag för Hitlers hemland Österrike, ironiskt nog
Citera
2022-02-08, 20:44
Medlem
Det dör 60-70 personer om dagen, mot 15-30 personer när restriktionerna infördes.

30-40 tusen nya fall om dagen, mot 8-10 tusen när restriktionerna infördes.

Fler ligger på sjukhus nu än när restriktionerna infördes.

Man motiverar borttagningarna med ”att läget att har förbättras”.

Jag kan inte se hur läget har förbättrats.
Citera
2022-02-08, 20:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Wow, så mycket motsägelser i en och samma text.

Du har sagt att du har valt giftet i sprutan för att du inte vill ha ett gift som kan föröka sig okontrollerat i kroppen. Samtidigt som du säger att du räknar med att smittas någon gång? 🧐

Jag vill att viruset ska föröka sig så lite som möjligt innan immunförsvaret har hunnit sätta in motangreppet.

Citat:
Varför skulle risken för allvarlig sjukdom vara liten bara för att du är vaccinerad?

Den allmänt accepterade uppfattningen är att vaccinerna skyddar mot allvarlig sjukdom och död.

Citat:
Det är otroligt många som har haft en lindrig infektion även som ovaccinerade.

Jag vet. Men det är också väldigt många som har drabbats av ohälsa under lång tid, på grund av Covid.

Du skulle kunna säga att många överlever rysk roulette. Innebär det att det är en bra idé att delta i rysk roulette? Vad skulle folk tro om dig, ifall du skulle övertala folk att spela ryst roulette med argumentet att du själv har spelat och överlevt?

Citat:
Vilka bekymmer i samhället är det du undviker vara delaktig i?
Du säger ju att du är vaccinerad och därför skulle bara få en lätt infektion? Det kan väl knappast skapa bekymmer i samhället, eller?

Jag har velat undvika att sprida smittan till andra, som ännu inte har hunnit få sina påfyllnadsdoser. Men nu börjar det bli slut på det. Nu finns god tillgång till lediga tider till vaccination i Uppland. Den upplänning som vill ha påfyllnadsdos, har nu haft möjlighet att få den. Jag är inte lika motiverad att anstränga mig för att skydda vaccinmotståndare som själva har gjort valet att avstå från vaccin, som att skydda individer som inte har hunnit få vaccin ännu.
Citera
2022-02-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det dör 60-70 personer om dagen, mot 15-30 personer när restriktionerna infördes.

Håller med, smittoläget är ju knappast bättre än när restriktioner infördes nu senast . Så till vida har inte läget förbättrats.

Däremot har nu slutligen polletten trillat ner att omikronsnuvan inte är mer än en snuva/förkylning. Väldigt synd att man inte insåg detta lite tidigare (i julas) så hade vi sluppit den senaste månadens hjärndöda åtgärder och restriktioner...
Citera
2022-02-08, 21:21
Medlem
Citat:

Nyckelfrågan är ”hur många som dör ”av” eller ”med” covid 19”?
Ju fler positivt testade desto fler in i statistiken avlidna ”med” covid 19
Citera
2022-02-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nyckelfrågan är ”hur många som dör ”av” eller ”med” covid 19”?
Ju fler positivt testade desto fler in i statistiken avlidna ”med” covid 19

Jo fast så var det ju innan också, inget har förändrats på den vägen.
Citera
2022-02-08, 21:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta. Det var ungefär 1% risk att dö i covid i Sverige när sjukvården fungerar under alfan-deltan. När sjukvården var överbelastad var det betydligt större risk att dö.
Än sen, det gäller väl fortfarande att risken då som nu varierade kraftigt mellan olika delar av befolkningen och då som nu var extremt mycket lägre for hyggligt unga hyggligt friska? Gå nu upp på ditt rum och lek med dina strågubbar.
Citera
2022-02-08, 21:33
Medlem
Citat:

60-70 döda om dagen! Wow!
Vart hittar du dessa spektakulära siffror? Har du någon ”inside” källa?
Citera
2022-02-08, 21:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Om man kallar viruset "demoniserat", förstår du vad det innebär? Och när man påstår att vaccinet är lika farligt som eller farligare än viruset? Du ljuger ju.
Det inbyggda immunförsvaret "hanterar det mesta" skriver du och mikroberna var här först, det är bara för människan att acceptera och lära sig leva med det.
Som du resonerar, tänker en del religiösa och såna här new age "leva naturligt"-flummare. Människan ska inte komma här med sina mediciner, sin vaccin och sin antibiotika. Det är ju en av några typiska drag för antivaxxare: det ena är att det ska vara healing, örtmediciner, meditation, naturligt, leva nära viruset, använda kristaller mot det. Det andra är konspirationstänkande om kapitalistsvinen som vill tjäna pengar genom att spruta in gift i människor. Ibland finns det antisemitism med där också. Det är just den där soppan som är typisk för antivaxxare. Och så klart en fientlighet mot läkare, forskare, vetenskap, allt annat än den egna hokuspokussekten.

Jag skulle vilja att antivaxxare hade en egen tråd. Sen skulle den här tråden kunna handla om väsentligheter.
Du är en idiot som läser in på tok för mycket i det jag skrev. Alla dina tillägg och utvidgningar får du själv stå för, ingen anledning attribuera dem till mig.

Minst lika många allvarliga biverkningar har anmälts av vaccinet som det har tagits in covidpatienter på IVA. Är inte det ganska anmärkningsvärt? Oroar man sig för att hamna på IVA bör man i statistiken namn även oroa sig för allvarliga vaccinbiverkningar i precis lika stor utsträckning. Varför har en vaccinkramare som du sa himla svårt att förstå det?
Citera
2022-02-08, 21:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men snälla, det är ingen som jämför det med förintelsen. Det man jämför det med är hur judar i 1930-talets Tyskland tvingades bära judestjärna, blev smutskastade i media och av politiker, blev bannlysta från stora delar av samhället osv. Enligt din logik så var det inte så synd om judarna heller så länge det bara höll sig på den nivån.

Och vadå "väljer" att inte vaccinera sig? Är det bättre då? Om judarna i 1930-talets Tyskland kunde välja att inte längre vara judar och därmed slippa förtrycket, då hade det inte varit så farligt enligt dig? "Buhu, det är väl bara sluta vara jude då!" "Vad gnäller du för?".."vill du vara jude så varsågod men förvänta dig då inte att du ska få samma rättigheter som alla andra" osv...

Vi ska aldrig börja gå ner för den vägen igen. Som tur är ser vi inte heller ut att göra det i de flesta Europeiska länder med undantag för Hitlers hemland Österrike, ironiskt nog

Nej, då så, (med undantag av Osterriiiiisch, och ev. Kanada, och några till), varför gnäller du!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in