2022-02-08, 19:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Etter det jeg forstår, er også huset alfa og omega.

mitt hus är mitt slott eller något sådant...
Citera
2022-02-08, 19:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kanskje fordi han betaler sin skatt med glede ?

Dette er hva han har sagt før Lørenskogsaken :

"– Det jeg har vært opptatt av gjennom 40 års arbeid er å skape meg en trygg arbeidsplass. Det er der motivasjonen ligger. At jeg er rik tenker jeg ikke over, sa han.

Hagen la også til at han betaler sin skatt med glede til en kommune han er glad i."

Ja, kanskje du har rett.
Tenk om han hadde vært like glad i kona som i kommunen!
Da hadde vi spart oss denne tråden.
Citera
2022-02-08, 19:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er akkurat et lignende opplegg jeg ser for meg. At "motparten" har logget seg på i et folkerikt område i Oslo sentrum, med stjålet eller tjuvlånt id.

Jeg tror de har lett etter avsender av bitcoin-kodene på lignende måte. I sanntid. Da det skjedde.

Jeg tror ikke de hadde 24-timers span og kontinuerlig digital overvåkning i den perioden.
TH var fremdeles definert som fornærmet, og RU var foreløpig kun et vitne. Da får ikke
politiet rettslig medhold til så intens overvåkning, såvidt meg bekjent. Det må foreligge
et reelt og dokumenterbart mistankegrunnlag.

De kunne jo aldri vite når "motparten" ville logge seg på og foreta BTC-transaksjonene.
Citera
2022-02-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Man må kjøpe et edb-anlegg, skaffe et modem man plugger til telefonlinja. Så legger man inn innstillinger og ringer opp internett. Sitter man mye på dataen, blir det fryktelig dyrt. Og hvis noen ringer, så blir man kastet ut av internett. Da kan man få lagt inn ISDN-linje, så kan man surfe uavbrutt på internettet. Men dette koster enda mer.
😅
Citera
2022-02-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
He he, ja det gjorde han. Utrolig !
På en side, kan det virke som RU ikke skiller fantasi fra virkelighet. Men det RU driver med og tror på, kalles Affirmations https://en.m.wikipedia.org/wiki/Affirmations_(New_Age)

Han sier at han er det og det, eller gjør det og det i den tro at det da vil bli slik. Fks. når han sier «Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med» eller kaller TH «en Hval» Så er det altså noe han tror vil bli virkelighet, fordi han sier at det er slik eller forestiller seg at det er slik.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-08 kl. 20:26.
Citera
2022-02-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
😅
Farkosten er festlig jo🤣👏
Citera
2022-02-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror ikke de hadde 24-timers span og kontinuerlig digital overvåkning i den perioden.
TH var fremdeles definert som fornærmet, og RU var foreløpig kun et vitne. Da får ikke
politiet rettslig medhold til så intens overvåkning, såvidt meg bekjent. Det må foreligge
et reelt og dokumenterbart mistankegrunnlag.

De kunne jo aldri vite når "motparten" ville logge seg på og foreta BTC-transaksjonene.
Vel, de kunne jo anta at motparten ville høre fra seg når de syv dagene var gått og motparten ikke hadde fått en eneste Monero overført til sin konto. Noe som også skjedde på den åttende dagen, etter at politiet hadde sendt motparten melding om de ville betale innen syv dager.
Citera
2022-02-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Man må kjøpe et edb-anlegg, skaffe et modem man plugger til telefonlinja. Så legger man inn innstillinger og ringer opp internett. Sitter man mye på dataen, blir det fryktelig dyrt. Og hvis noen ringer, så blir man kastet ut av internett. Da kan man få lagt inn ISDN-linje, så kan man surfe uavbrutt på internettet. Men dette koster enda mer.
Nå lo jeg høyt av Farkosten🤣👏 Jeg husker hvor spennende det var å chatte, man falt ut rett som det var og var du på nett før kl 17.00 ble det fort noen tusen i tlfregning.
Citera
2022-02-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
På en side, kan det virke som RU ikke skiller fantasi fra virkelighet. Men det RU driver med og tror på, kalles Affirmations https://en.m.wikipedia.org/wiki/Affirmations_(New_Age)

Han sier at han er det og det, eller gjør det og det i den tro at det da vil bli slik. Fks. når han sier «Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med» eller kaller TH «en Hval» Så er det altså noe han tror vil bli virkelighet, fordi han sier at det er slik.

I de første sms’er håbede han, men i august skrev han, at han samarbejdede med TH - så tror godt han kender forskellen…
Citera
2022-02-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
I de første sms’er håbede han, men i august skrev han, at han samarbejdede med TH - så tror godt han kender forskellen…
23. mars 2018 «Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det.»

16. juli 2018 «For hvis det skulle blir en kontrakt med han, så blir dette veldig stort. Han er tross alt eier av en av Norges største strømselskap»

august 2018 «Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med, så dette blir veldig spennende.»

Hval, kontrakt, samarbeid er bare ønsketenking. Det skjer ingen ting i virkeligheten.

Blir det samme som når han kler seg ut som en finansmann og lar seg bli fotografert mellom Barcode-byggene.
Citera
2022-02-08, 20:58
Medlem
På grunn av sin virkelighetsoppfattelse, tror RU at han er årsaken til at TH har blitt en Hval, en person som har investert millioner i kryptovaluta. I virkeligheten er det ingen forbindelse mellom RUs forestillinger og THs kjøp av kryptovaluta for millioner av kroner. Siden TH kjøpte kryptovaluta for millioner av kroner, av helt andre grunner. RU på sin side, tror nok den dag i dag at TH ble en Hval, takket være han og regner med at TH skjønner det.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-08 kl. 21:07.
Citera
2022-02-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
23. mars 2018 «Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det.»

16. juli 2018 «For hvis det skulle blir en kontrakt med han, så blir dette veldig stort. Han er tross alt eier av en av Norges største strømselskap»

august 2018 «Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med, så dette blir veldig spennende.»

Hval, kontrakt, samarbeid er bare ønsketenking. Det skjer ingen ting i virkeligheten.

Blir det samme som når han kler seg ut som en finansmann og lar seg bli fotografert mellom Barcode-byggene.

Jeg er ikke enig i din vurdering basert på info du legger ut her. Høres ut som om det skjer noe mellom mars og juli. Og i august bruker han ordet samarbeider. Helt klart at han tror han er med på noe i august som han ser for seg kan bli spennende greier. Jeg synes det kan se ut som om han bistår med noe som han tror kan gi noe på sikt. Det gjorde det vel kanskje ikke, da det han bistod med trolig ble brukt til noe helt annet.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-08 kl. 21:43. Anledning: Rette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in