2022-02-08, 19:41
Medlem
Telestos avatar
Lååång historia.

Jag har inte mycket till övers föt Ebba - ser henne som populist och rätt korkad. Jag har hört henne live någon gång, det var ingen höjdare, mest patetiskt.
KD borde kunna hitta en bättre ledare!!

Men - lag skall med lag byggas.
Ebba har köpt ett hus.
Och det finns inget fel i det.

Om säljaren ändrar sig så är det trist, men det finns ingen ångerrätt vid husförsäljning.
Esbjörn må vara 80+, men han har all rätt att sälja. Men det ligger nog i hans natur att hamstra - behålla det man har. Vare sig man behöver det eller inte.

Hovrättens nekande till prövningstillstånd kan dock överklagas, senast den 8:e mars.
Om det sker så tar det (nog) en månad till.

Vi får se vad lantmäteriet säger innan det nått vägs ände. Ebba har nog pengar så det räcker ett tag, men utan att var registrerad ägare så kan hon inte få bottenlån på fastigheten. Och det kan hon kanske behöva till renovering.
2022-02-08, 19:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du varar ha väldigt svårt att förstå saker.
Anledningen till att man lade ner polisanmälan mot ebba var ju att det var en okynnesanmälan. En i sig olaglig handling som lätt hade kunna bli föremål för åtal om Ebba bara orkat med det. Men än är det inte för sent - det kanske kommer nu när denna processen är över. Man kan alltid hoppas.

Sverige har lyckligtvis vaken moralpoliser eller moraldomstolar. Men du som gillar sådant kan ju i flytta till valfritt kalifat i mellanöstern och elva ut din vurm för sådant.

Man hade ju hoppats på att han blir polisanmäld om han nu är i huset och gör hemfridsbrott.
2022-02-08, 19:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Nej. Det tillåter inte SÄPO.

Jag har sagt det förr och säger det igen:
Min uppfattning är att OM, säger OM, dispositionsrätten gäller i flera år så lär "viss" betyda dispositionsrätt endast av fastigheten Marielund 4:77 och ingenting annat.
Vilket jävla larv - så Esbjörn skulle kunna utgöra ett hot mot Ebba kanske SÄPO har godkänt Ebbas uppvaktning av Esbjörn (tjatet) och fått coronadispens de får väl plåta Esbjörn från en massa vinklar och lägga in i alla polisernas mobiler så de kan identifiera Esbjörn. Fast det såklart - främmande makt kan ju ju skicka en dubbelgångare som smyger sig på Ebba

Såg på TV4 nu att SH:s beslut kan överklagas.

Jaha så viss tid av åren - lär väl bli under sommaren då antar jag då Esbjörn får njuta och vara nostalgisk. Barnet har sommarlov och Riksdagen sommarstängt (om KD klarar gränsen 4%) och Ebba m barn är hos föräldrarna eller på semester på annan ort.
Senast redigerad av kubun 2022-02-08 kl. 19:45.
2022-02-08, 19:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Lyckligtvis inte tillåtet.
Kan endast återställas till sim forna glans.
Varför tror du det?
Har du sett bilder på rucklet?
2022-02-08, 19:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilket jävla larv - så Esbjörn skulle kunna utgöra ett hot mot Ebba kanske SÄPO har godkänt Ebbas uppvaktning av Esbjörn (tjatet) och fått coronadispens de får väl plåta Esbjörn från en massa vinklar och lägga in i alla polisernas mobiler så de kan identifiera Esbjörn. Fast det såklart - främmande makt kan ju ju skicka en dubbelgångare som smyger sig på Ebba

Såg på TV4 nu att SH:s beslut kan överklagas.

Jaha så viss tid av åren - lär väl bli under sommaren då antar jag då Esbjörn får njuta och vara nostalgisk. Barnet har sommarlov och Riksdagen sommarstängt (om KD klarar gränsen 4%) och Ebba m barn är hos föräldrarna eller på semester på annan ort.

Esb bröt väl avtalet och då behöver väl inte hon uppfylla sid del, det var ju det Binninge skrev om i början och då var det helt rätt enligt esbjörnarna eller?
2022-02-08, 19:49
Medlem
Fimbulramns avatar
Tänk om denna affär nu nått vägs ände. Hoppas det. Alla Sektmedlemmar från Livets Ord som fyllt denna tråd med trams lär väl fortsätta många år till. Ni som matat trollen med. Hoppas Ebba trivs och att hon nu stämmer haveristen på runda summor.

Enligt sekttrollen var ju huset värt 10-12 miljoner när Esbjörn sålde det men vad är det värt nu? Dags att göra en ny värdering för att se hur mycket huset tappat i värde i brist på underhåll som inte gjorts. Jag tippar att huset idag är värt ca fyra mille. Enligt all trollkompetens och trådlogik blir 12-4 åtta förlorade miljoner pga uteblivet underhåll medan säljaren esbjörnat sig. Om bara Esbjörn stämmer sina jurister för deras inkompetens, främst barnaskändaren, så blir det hela en bra affär för både Ebba och Esbjörn.

Allt elände till trots har vi lärt oss namnen på en lång rad charlataner ingen någonsin bör göra affärer med igen. Att det fanns så många killgissarjurister där ute var iaf nytt för mig. Att Livets Ord anhängare är så inskränkta och faktaresistenta var kanske inte en lika stor överraskning.
2022-02-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför tror du det?
För att hela fastigheten ligger inom strandskydd + att området har särskilda bestämmelser (kommer inte ihåg exakta lydelsen) som gör att man inte får riva, renovera eller bygga hur som helst

Det är inget fallfärdigt ruckel. Det är i grunden ett välbyggt hus. Det är delar av utsidan som är fallfärdig på grund av att ingen tagit hand om huset på 10+ år.

Förövrigt är det ju rätt intressant att Expressen bildsatte artiklar om det älskade barndomshemmet/släktgården med bilder som var allt annat än smickrande.
2022-02-08, 20:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Så han kommer kunna påta i trädgården under några år?

Nej en viss tidsbegränsad dispositionsrätt har man inte under flera år.
Tre månader under hösten hade jag samma år jag sålde.
2022-02-08, 20:06
Medlem
Det kanske bara är jag som är petig men när kommer någon myndighet på att ifrågasätta Esbjörns folkbokföring
Genomgående i alla dokument så bor han i en annan lägenhet än den han är folkbokförd i.
Utöver det har har det ju hävdats att han är stadigboende i ett hus i marielund pga att han behöver majkgårds hjälp med typ allt
2022-02-08, 20:11
Medlem
Q6s avatar
Frågan är vad som händer med Esbjörn nu?
Finns ingen anledning för Majkgård att hyra ut ett dyrt hus till Esbjörn för någon subventionerad hyra, hon kan säkert höja hyran till 30k och hyra ut till någon miljöpartist som vill förverkliga sig själv.

Esbjörn får flytta tillbaka till sin etta på Höganäsgatan i Uppsala, förvisad av sina fd vänner och snart glömd av alla tills att han dyker upp i någon P3 dokumentär om 10 år.
2022-02-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför tror du det?
Ja, flera stycken.
Att det inte får rivas så länge det är möjligt att renovera, vilket det är, har redan avhandlats sjuttioelva gånger i tråden.
2022-02-08, 20:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Breking nevs
Esbjörn nekas prövmingtillstånd
Din magkänsla stämde!
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Förlikning fastställd 22-02-08

Edit; helt otroligt att det skulle ta sådan tid.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-02-08 kl. 20:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in