2022-02-08, 18:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej vad som sagts av advokaterna är ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt”, men tidpunkten för denna är sekretessbelagd för att inte Esbjörn ska störas av journalister och media.
Har själv haft viss tidsbegränsad dispositionsrätt till en fastighet jag sålt, den var på 3 mån.
Den gällande då enbart för uthus, bärbuskar och fruktträd.
Så han kommer kunna påta i trädgården under några år?
2022-02-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
För en gångs skull helt överens. Det är expesten med barnskändaren binninges handgångne man brännvinström i spetsen som drevat mot Ebba med fulvinklingar, undanhållande av fakta och rena lögner.

Aftonbladets ledarsida har säkert skrivit skit om Ebba med anledning av hennes (från hennes sida) fullt korrekt genomförda husköp, men det skiter jag i för det är en ledarsidas uppdrag att kasta skit på meningsmotståndare.

Håller med dig! Beakta att Oisins artikel i Aftonbladet är den enda som beskrivit Majkgårds inblandning i Esbjörns fastighetsaffär på ett neutralt och objektivt sätt!
2022-02-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Så han kommer kunna påta i trädgården under några år?
Nej. Det tillåter inte SÄPO.

Jag har sagt det förr och säger det igen:
Min uppfattning är att OM, säger OM, dispositionsrätten gäller i flera år så lär "viss" betyda dispositionsrätt endast av fastigheten Marielund 4:77 och ingenting annat.
2022-02-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tur att grannarnas åsikter saknar relevans.
Ska man vara petig har de mer att säga till om än exempelvis du (och jag)

Citat:
Jag skulle ha velat se ett åtal rörande precis de punkter du nämner.
Kan du utveckla anledningen till att det borde väckts åtal på dessa punkter?
Framförallt intressant när inget av Esbjörns ombud ens varit nära att fundera i de banorna.

Citat:
Hur skulle det kunna slumpa sig så lägligt menar du?
Det här med logik och tänka i flera steg är uppenbart inte din grej.
Jag skall försöka förklara:
I höstas när förlikningen förhandlades fram så visste ju ingen att stadfästelsen skulle överklagas.
(framförallt visste inte Ebba, hennes ombud och de på tingsrätten om det)
Eftersom Ebbas tidplan med exempelvis dränering och avlopp havererat pga av Esbjörns trasslande så skulle huset stå tomt fram till våren. Det var antagligen då som de då avbokade hantverkarna kunde ta sig an jobbet (hantverkare sitter liksom inte och fikar om ett jobb blir avbokat, de stuvar om i schemat)
De förhandlade således fram att Esbjörn skulle ha tillgång till huset fram till dess.

Notera att det påstås i expressen att Esbjörn höll på och städade (ur) huset. Detta hade han då börjat med innan han visste att han nekats prövningstillstånd
2022-02-08, 18:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Nej. Det tillåter inte SÄPO.

Jag har sagt det förr och säger det igen:
Min uppfattning är att OM, säger OM, dispositionsrätten gäller i flera år så lär "viss" betyda dispositionsrätt endast av fastigheten Marielund 4:77 och ingenting annat.
Det står ju "vistas i huset", rätt svårt att massuppfitta.
2022-02-08, 19:05
Medlem
Citat:
Det är vad som står i Expressens artikel ja. Vad som står i det sekretessbelagda avtalet vet ingen förutom Ebba, Esbjörn , deras ombud och ett par personer på Uppsala Tingsrätt (eller rättare sagt ingen annan utom dessa BÖR veta det)
2022-02-08, 19:08
Medlem
Citat:

Jag skiter fullständigt i vad det står i brännvinströms ljugartiklar.
I förlikningsavtalet står det att det sekretessbelagda avtalet gäller viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten.

Ett tips:
Tro inte på allt du läser i expesten, framför allt inte när det är skrivet av brännvinström.
2022-02-08, 19:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det har jag missat, har du länkar ?
Nej du får googla. I en artikel som fanns i morse stod det om rundringning till spekulanter i alla fall. Sitter inte på Flashback hela dagen.

Edit tydligen kommer informationen från en tv4-intervju med Marcus Oscarsson
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-02-08 kl. 19:44.
2022-02-08, 19:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Och grattis grannarna! Att ha Esbjörns ruckel i närheten kan inte ha varit för roligt!
NU ska hela rasket rivas, nu ska hela skiten bort!
2022-02-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej du får googla. En fanns i morse i alla fall. Sitter inte på Flashback hela dagen.
Tack iaf
2022-02-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
NU ska hela rasket rivas, nu ska hela skiten bort!
Lyckligtvis inte tillåtet.
Kan endast återställas till sim forna glans.
2022-02-08, 19:40
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Grovt bedrägeri samt övergrepp i rättssak.
Javisst, från stackars Esbjörns närstående har det absolut varit så. Inte från Ebbas sida. Är det någon som försökt manipulera E så är det dom, inte Ebba. Hon har gjort helt rätt. Glad att det hela är över nu och hon kan fixa till det där rucklet och få sitt hem där hon vill ha det. Rättvisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in