2022-02-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Den som åker ut på söndag är:
Dom som är uteslutna från finalen hittills:
Citera
2022-02-08, 15:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Citera
2022-02-08, 17:24
Medlem
Det är tur att vissa har sådana problem angående en dokusåpa på TV.

Den och den har fel kläder Den och den har tatueringar.
Den och den osv osv.

Castingen på TV4 vill så klart ha drama till max i en såpa som Farmen.
Annars blir det ju ingen TV.
Å andra sidan vore det roligare om de castade ihop 12 st. bönder eller solskensbönder.
Det vore faktiskt lite roligare.

Hur ortentjejer eller killar skulle klara av att bo själva utan sällskap, när de grinar så fort sällskapet i sängen försvinner skulle kunna sköta en gård utan hjälp. Kan ni ju fundera ut själva hur det skulle gå..

Det mest roande med Farmen 2022 är tråden om just Farmen 2022.

TV-Farmen går ut på vem som paktar bäst.
Inte på den som mjölkar kon bäst.
Djurvänner, veganer och 20-åriingar som inte kan prata svenska har inget på en svensk gård att göra....
Citera
2022-02-08, 17:47
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Det är tur att vissa har sådana problem angående en dokusåpa på TV.

Den och den har fel kläder Den och den har tatueringar.
Den och den osv osv.

Castingen på TV4 vill så klart ha drama till max i en såpa som Farmen.
Annars blir det ju ingen TV.
Å andra sidan vore det roligare om de castade ihop 12 st. bönder eller solskensbönder.
Det vore faktiskt lite roligare.

Hur ortentjejer eller killar skulle klara av att bo själva utan sällskap, när de grinar så fort sällskapet i sängen försvinner skulle kunna sköta en gård utan hjälp. Kan ni ju fundera ut själva hur det skulle gå..

Det mest roande med Farmen 2022 är tråden om just Farmen 2022.

TV-Farmen går ut på vem som paktar bäst.
Inte på den som mjölkar kon bäst.
Djurvänner, veganer och 20-åriingar som inte kan prata svenska har inget på en svensk gård att göra....
Haha, ok!
Förstår inte riktigt vad du vill säga, även om vissa meningar går att förstå!
Citera
2022-02-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
De lever isolerade från omvärlden och tvingas umgås och samarbeta men människor de inte känt förut. Det skapar irritation och omdömena grumlas. Folk gör knäppa saker och beter sig dåligt på ett sätt som de annars inte skulle ha gjort. Dessutom blir man ovanligt fäst vid vissa personer, också det på ett sätt som man kanske inte skulle ha blivit utanför bubblan.
Bra att nån har hjärnan med sig. De flesta här inne faller offer för 'Trait ascription bias', man ser någons beteende och säger att "ja det är sån hen är" men sitt egna beteende kan man rationalisera mha allehanda omständigheter (det var kallt, jag var ledsen/hungrig/stressad etc).
Sure jag kallar också folk korkade osv ibland och det är ju fel av mig såklart, jag hoppas bara folk inser att de snackar en jävla massa grovt skit om folk som inte haft en chans att försvara sig.
Med det sagt:

Vet nån hur det fungerar med Farmen-amuletterna? Jag kan inte erinra mig att någon blivit hemskickad sista veckan för att de inte haft någon amulett men morsan nämnde att Neda i förra säsongen kan ha blivit diskvalificerad från tävlingen därför men vi minns inte så noga.
Kanske har det bara slumpat sig så att de som hamnat i final råkat ha amuletter allihop (som jag minns det dvs).
Citera
2022-02-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då kan både Bella och Monika utses som gårdskämpar av Jonas. Keisha är väl redan självskriven.

Problemet för Jonas om han skickar iväg två av personerna i "hans lag" till Torpet i 2 veckor är att han själv blir sårbarare kvar på Farmen. Det blir i så fall bara 2 pers kvar på Farmen för "Team Niklas" att ta sikte på, varav Jonas själv är den ene. Det blir 50% risk för Jonas att bli förstekämpe nästa vecka om han skulle skicka t ex Bella o Keisha till Torpet, jämför med 25% om han behåller alla 3 tjejerna kvar på Farmen.

Kanske vore bättre för Jonas att skicka Niklas o Arre till Torpet, i alla fall kortsiktigt. Jag tror Gerty o Cissi hellre sätter t ex Keisha som förstekämpe om hon är kvar på Farmen än Jonas. Cissi o Jonas verkar komma rätt bra överens. För Jonas egen skull borde han behålla Keisha på Farmen. Frågan är om han tänker så långt och ifall han vågar säga nej till henne.
Resonerar i samma termer. Man kan hjälpa sina vänner att få amuletter samt även skydda dem från att bli utskickade men veckan efter lämnar man sig själv väldigt sårbar. Man skiljs också från sin klick vilket inte är optimalt. Tycker det är ett bra upplägg med så som Torpet balanserar Big Farma's makt. Förut var Torpet en hyfsat säker dödsstöt då bara typ 2 av 15 någonsin kom tillbaka. Nu fredar man alla man skickar dit istället så det är ingen elefantkyrkogård längre.
Citera
2022-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Haha, ok!
Förstår inte riktigt vad du vill säga, även om vissa meningar går att förstå!

Hur kan det vara så svårt att förstå?

Att castingen för Farmen vill ha drama och därefter väljer ut de som de tror skapar mest drama?
Är det inte så dokusåpan fungerar?
Citera
2022-02-08, 18:35
Medlem
Om man inte följer dokusåpan Farmen som en Autistisk ADHD-människa, så förstår man hur de castat ihop helt olika personligheter.
Det är liksom vitsen med en dokusåpa som Farmen.
Annars blev det ju ingen underhållande TV som engagerar folk från överallt.

Hoppas redaktionen och castingen för nästa års Farmen samlar ihop alla bönder från föregående års "Bonde Söker Fru" i samma hus.
Då kanske det äntligen kan bli lite underhållning.

Att casta ihop några ortenmänniskor, kan bara sluta i katastrof, pakter och skit.
Helst ska alla vara stadgade människor med fru och barn.
Så kanske deras andra hälft hemma slipper se folk ha trekant i storbondestugan.
Undrar hur många skilsmässor Farmen har resulterat i?

Ni som kommenterar här i tråden kan knappast haft en normal relation med andra människor som identifierar er med folket på Farmen.
Citera
2022-02-08, 18:51
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Om man inte följer dokusåpan Farmen som en Autistisk ADHD-människa, så förstår man hur de castat ihop helt olika personligheter.
Det är liksom vitsen med en dokusåpa som Farmen.
Annars blev det ju ingen underhållande TV som engagerar folk från överallt.

Hoppas redaktionen och castingen för nästa års Farmen samlar ihop alla bönder från föregående års "Bonde Söker Fru" i samma hus.
Då kanske det äntligen kan bli lite underhållning.

Att casta ihop några ortenmänniskor, kan bara sluta i katastrof, pakter och skit.
Helst ska alla vara stadgade människor med fru och barn.
Så kanske deras andra hälft hemma slipper se folk ha trekant i storbondestugan.
Undrar hur många skilsmässor Farmen har resulterat i?

Ni som kommenterar här i tråden kan knappast haft en normal relation med andra människor som identifierar er med folket på Farmen.

Är du allvarlig eller trollar du?

Det är nog ingen som kommenterar här som inte fattar hur en dokusåpa fungerar eller varför castingen ser ut som den gör.
Du har bidragit ungerfär 0 med dina kommentarer. Var det något mer du ville?
Citera
2022-02-08, 19:02
Medlem
Zyxel04s avatar
Jag måste ändå säga att det finns mer kvalitet denna säsong än den föregående.

Denna säsong finns det ändå paktande och "jobbiga" karaktärer som skapar provokation.

Paktande öppnar upp för svek inom pakten och polarisering mellan pakterna. Det har ännu inte skett något "tungt" svek förutom möjligen sekvensen där Michaela valde Niklas till storbonde och inte Levin som hon tydligen hade lovat. Levin och Michaela var väl typ i samma pakt fastän Michaela inte var en "integrerad" medlem inuti den.

Hur ser uppdelningen ut?

På den ena sidan har vi Keshia, Izabella, Jonas och Monica. De är väl "original-pakten", avser att detta är den första pakten som skapades. Här ingick även Levin, Michaella, Alexander och Kalle när de var inne i spelet.

Osäkert kring Kalle eftersom hans sejour i programmet var kort men vill minnas att han samtalade med både Keshia och Izabella kring paktande.

Av den kvarvarande fyran, avser Keshia, Izabella, Jonas och Monica, så känns Monica som en outsider. Hon har haft oflyt eftersom hon kom in senare men om någon ska offras så kommer nog hon att göra det. Det verkar inte som hon klickat så bra helt enkelt.

Utöver original-pakten har vi "de andra", dvs en annan pakt som inte kallar sig för pakt men "de facto" är det. Denna gruppering är en konsekvens av original-pakten eftersom de behövt organisera sig för att inte bli totalt uppätna av original-pakten.

Av de kvarvarande deltagarna så ingår här Gerty, Cissi, Abel, Prins, Niklas och Arlind. Niklas känns lite som en inofficiell ledare. Denna gruppering försöker framställa sig som "hederliga" och att de inte är med i programmet för att vinna pengar utan för att ha kul. Något som alltid kan ifrågasättas, jag menar, vem vill inte vinna pengar.

Intressant med Arlind i söndags, som tydligen sagt att Levin skulle välja honom eftersom han ville hem men. Arlind lovade att lägga sig men i slutändan så gav han allt och vann skiten. Man vet inte vad som stämmer men jag skulle inte bli förvånad ifall han medvetet ljög till Levin för att få ut honom. Lurerier är ju roliga i sammanhanget.

Utöver de individer jag nämnt så har vi också Victoria, Helene och Beatrice kvar. Känns inte som någon tydligt tillhör en pakt.

Victoria borde kanske gå mer mot "original-pakten" eftersom hon klickar bra med Izabella. Jag vet dock inte helt säker.

Helene var väl med i original-pakten (ish) men pratar om att hon är med i flera pakter. Känns som hon gör ett försök att spela ett dubbelspel. Nu är hon dock på torpet så man vet ju ej. Men det är intressant att se hur väl hon lyckas.

Mitt i detta har vi Beatrice som många verkar störa sig på. Jag har svårt att se henne bli en "integrerad" del av en pakt, alltså där hon ska ses som en fullvärdig medlem. I nuläget känns hon närmast "de andra" men samtidigt är hon knappast särskilt högt värderad bland dem. Hon kommer offras om det behövs.

Beatrice är en noterbar deltagare eftersom hon reagerar starkt på små motgångar, är känslig och allmänt "jobbig". En sån är intressant att ha eftersom hon kan skapa konflikter.

Samma gäller Monica, hon har inte samma beteende som Beatrice men verkar vara väldigt öppen, rak och kanske lite socialt "begränsad". Jag avser att hon går in i konflikter fastän hon inte riktigt är involverad vilket skadar henne. Sen verkar hon inte gilla att jobba vilket också gör det mer störig.

Vi har också Prins som verkar vara ogillad men han har hittat en "roll" med Arlind och Niklas. Därmed kanske inte de blir så mycket drama runt honom. Hade han varit en ensamvarg hade det funnits risk för att han blivit frustrerad och mer "social" för att hitta en plats vilket kunnat leda till irritation.

Även Cissi kan skapa bråk eftersom hon är ständigt sur och tydlig med det.
Citera
2022-02-08, 19:38
Avslutad
Jag kan inte riktigt förstå Arlind att han på riktigt är överraskad över reaktionerna att han är kvar.

Säger man att man vill bli vald för att bli hemskickad för att man saknar sina barn så borde man väl göra slag i saken och dra hem?

Att som han gjorde och vinna en tävling och bli kvar och slå ut en annan deltagare så förstår man ju reaktionerna

Om han nu saknar sina barn så mycket så är det väl bara att lämna ändå? Det hade väl känts mest rättvist mot alla?

Ärlighet liksom

Det hade iaf jag gjort
Citera
2022-02-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag kan inte riktigt förstå Arlind att han på riktigt är överraskad över reaktionerna att han är kvar.

Säger man att man vill bli vald för att bli hemskickad för att man saknar sina barn så borde man väl göra slag i saken och dra hem?

Att som han gjorde och vinna en tävling och bli kvar och slå ut en annan deltagare så förstår man ju reaktionerna

Om han nu saknar sina barn så mycket så är det väl bara att lämna ändå? Det hade väl känts mest rättvist mot alla?

Ärlighet liksom

Det hade iaf jag gjort

Men snälla! Det är ju ett spel o en tävling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in