Citat:
Ursprungligen postat av
Heribald.Snygge
De lever isolerade från omvärlden och tvingas umgås och samarbeta men människor de inte känt förut. Det skapar irritation och omdömena grumlas. Folk gör knäppa saker och beter sig dåligt på ett sätt som de annars inte skulle ha gjort. Dessutom blir man ovanligt fäst vid vissa personer, också det på ett sätt som man kanske inte skulle ha blivit utanför bubblan.
Bra att nån har hjärnan med sig. De flesta här inne faller offer för 'Trait ascription bias', man ser någons beteende och säger att "ja det är sån hen är" men sitt egna beteende kan man rationalisera mha allehanda omständigheter (det var kallt, jag var ledsen/hungrig/stressad etc).
Sure jag kallar också folk korkade osv ibland och det är ju fel av mig såklart, jag hoppas bara folk inser att de snackar en jävla massa grovt skit om folk som inte haft en chans att försvara sig.
Med det sagt:
Vet nån hur det fungerar med Farmen-amuletterna? Jag kan inte erinra mig att någon blivit hemskickad sista veckan för att de inte haft någon amulett men morsan nämnde att Neda i förra säsongen kan ha blivit diskvalificerad från tävlingen därför men vi minns inte så noga.
Kanske har det bara slumpat sig så att de som hamnat i final råkat ha amuletter allihop (som jag minns det dvs).