Citat:
Ursprungligen postat av
jimhaw
Jag tror precis som flera andra i tråden att det är viktigt att försöka förstå Terje som person.
Tittar man igenom hans Facebook kan man se att han publicerade markant fler inlägg under de sista veckorna innan försvinnande. 32 inlägg mellan 16/10-29/11, att jämföra med totalt 6 inlägg de senaste 6 åren.
Facebookinlägg/år
2021 – 32
2020 – 0
2019 - 0
2018 - 0
2017 - 3
2016 - 3
2015 – 0
Inläggen är framför allt en blandning av humoristiska youtubeklipp och gamla bilder från 80/90-talet, med kommentarer som “Allt var bättre förr”. Varför denna plötsliga mängd inlägg? Kände han sig kanske ensam?
I en bild från 2021-10-28 kan man se att han verkar ha en större samling av äldre blåslampor och primuskök. Exakt en månad senare (dagen efter han vunnit budgivningen av huset) kommenterar han samma bild med att ”Allt är till salu för 4000 eller högstbjudande”. Måhända saknades det pengar till husköpet?
Flera har ju spekulera kring att han skulle köpa någonting i Stockholmstrakten, men kanske var det tvärtom, att han skulle leverera någonting som han sålt för att få råd med huset?
Jag har oxå suttit och kollat hans fb en del och måste ju säga att han kommenterat sig själv väldigt ofta på ett sätt ungefär som han svarat någon annan. schizofren?
i ett inlägg där länken till huset är har han kommenterat och även taggat sig själv med texten "kommer du bli utspridd snart Terje Johansen". (fast på norska då)
han känns ju iaf för mig väldigt förvirrad, extremt ensam eller kort och gott schizofren