2022-02-08, 13:45
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
När en försvunnen person återfinns brukar detta tillkännages vare sig personen är avliden eller inte. Här har vi fått en artikel om en försvunnen person som sedan försvunnit. Det ger ett litet konstigt eko.

Har sökt lite efter Terje men inte funnit något speciellt av värde. Det finns en Hortens Hundeklubb i Nykirke men den ser ut att drivas av en helt annan Terje Johansen osv.

Stugan han köpte https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=246641100
Terjes bil? https://bilregnr.info/hvem-eier-bilen/LJ61881 Står att den är gråfärgad

Mycket talar för självmord iom att Aftonbladet tagit bort sina artiklar.
Ett spaningsmord hade man grottat mer i.
Citera
2022-02-08, 13:56
Moderator
pudelluss avatar
Det finns alltså en tunnel i Nordnorge utmed vägen till det nyköpta huset? Går det att ta bilen via Hurtigruten istället (dvs slippa den tunneln)?

Att testa med tunnlar i Sverige låter inte helt ologiskt om han har en fobi. Han hade väl knappast köpt huset om han varit säker på att aldrig kunna övervinna fobin.

Han borde också ha känt till att det finns flera tunnlar i Stockholm som varken går under vatten eller har hundratals meter berg ovanför sig.
Citera
2022-02-08, 14:16
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Han kanske är hittad men ännu inte säkert identifierad.

Att ha åkt i Muskötunneln med tunnelfobi och sedan inte kunna lämna ön annat än samma väg tillbaka skulle kunna ha orsakat panikångest.
Citera
2022-02-08, 14:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Men borde man då inte skriva att "försvinnandet är uppklarat" och att polisen inte önskar allmänhetens hjälp längre?

Nu har vi helt enkelt två oförklarliga försvinnanden:
1. Terje
2. artiklarna om Terje

För min del räcker det att få förklaring på nr.2, behöver inte grotta ner mig i privat info om Terjes liv.
Men fråga nr.2 behöver verkligen få sin förklaring.
Citera
2022-02-08, 14:17
Medlem
Om skitlukt och hjältemod

Det verkar som väsentlig information undanhålls allmänheten här, det som serveras blir en total röra som är helt obegriplig. Vem var Terje egentligen? Hans person behöver en genomlysning! Terjes granne verkar vara en mycket välinformerad herre, rena drömmen för en kvällstidningsjournalist. Han känner till transaktioner och husköp och fobier och färdvägar... samt hur plånboken var beskaffad vid det aktuella tillfället.

På Aftonbladet skiter någon ner sig, odören är för jävlig och artiklar raderas på löpande band.. varför blev detta plötsligt så känsligt?

Stugköp i Nordnorge när man bor i Sydnorge... livrädd för tunnlar... det känns ju som en... utmanande strategi..!

En tripp till Älmsta och Täby innan man hamnar på Muskö av alla platser... och så går bom-satan inte upp!!! Nog är det väl självaste fan också!!! Här kommer man ända från Norge för att ta livet av sig och då ska ALLT jävlas in i det sista! Det är bara att ta sats och trycka plattan i botten!

Aro har stake! De valde att köra, möjligen trots stora påtryckningar om mediatystnad. Utan hans insats hade ingen känt till Terjes öde. Vi säger ett ödmjukt tack samtidigt som vi spyr över halabaloo-gänget som fortfarande vädrar...

Bergstallar... det är väl ett ganska överskattat fenomen, va? Bort med skiten bara! Jag tar min nummerplåt och lämnar min skor och beger mig till en bättre värld...
Citera
2022-02-08, 14:22
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Han kanske är hittad men ännu inte säkert identifierad.

Att ha åkt i Muskötunneln med tunnelfobi och sedan inte kunna lämna ön annat än samma väg tillbaka skulle kunna ha orsakat panikångest.
Du kan ju helt klart vara något på spåret med tunnel returen.Han kanske fick panik efter tunneln, forserade bommen och försökte hitta en båt för att ta sig tillbaka till land. Förmodligen har något annat hänt men det är ju inte helt otroligt.

Det mätkligaste är just de försvunna artiklarna, oavsett självmord, mord eller något annat så borde inte artikeln tagits bort. Det är säkert släktingarna som klagat pga spekulationer bland annat här på forumet. Norska tidningen tycker tydligen allmänintresset är större.
Citera
2022-02-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Låter som nåt från en film. Måste vara enklare att sabba däcken. Varför börja fälla träd när det är hus nära?
Dom måste ju haft värsta motorsågen med sig ?? Fanns den kvar i bilen ?
Citera
2022-02-08, 14:27
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul

Det verkar som väsentlig information undanhålls allmänheten här, det som serveras blir en total röra som är helt obegriplig. Vem var Terje egentligen? Hans person behöver en genomlysning! Terjes granne verkar vara en mycket välinformerad herre, rena drömmen för en kvällstidningsjournalist. Han känner till transaktioner och husköp och fobier och färdvägar... samt hur plånboken var beskaffad vid det aktuella tillfället.

På Aftonbladet skiter någon ner sig, odören är för jävlig och artiklar raderas på löpande band.. varför blev detta plötsligt så känsligt?

Stugköp i Nordnorge när man bor i Sydnorge... livrädd för tunnlar... det känns ju som en... utmanande strategi..!

En tripp till Älmsta och Täby innan man hamnar på Muskö av alla platser... och så går bom-satan inte upp!!! Nog är det väl självaste fan också!!! Här kommer man ända från Norge för att ta livet av sig och då ska ALLT jävlas in i det sista! Det är bara att ta sats och trycka plattan i botten!

Aro har stake! De valde att köra, möjligen trots stora påtryckningar om mediatystnad. Utan hans insats hade ingen känt till Terjes öde. Vi säger ett ödmjukt tack samtidigt som vi spyr över halabaloo-gänget som fortfarande vädrar...

Bergstallar... det är väl ett ganska överskattat fenomen, va? Bort med skiten bara! Jag tar min nummerplåt och lämnar min skor och beger mig till en bättre värld...

Frågan är om han ens åkte till Sverige. Grannen är som sagt väldigt välinformerad.Det kanske någon annan också var. Mördade Terje och tog sedan bilen till Sverige för att förvilla. Lite väl omständigt att åka hela vägen till Muskö, dessutom med dojjorna liggandes i framsätet... Kan vara ett villospår men också ett tecken på självmord (många lämnar kläder och skor på land innan "sista färden").
Citera
2022-02-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul

Hur vet du att Aro visste om att det skulle tystas ner ? Tror inte Efterlyst fått reda på det vid den tidpunkten då det sändes. Nu kan man inte heller på Eferlysts sida hitta efterlysningen om Terje!
Citera
2022-02-08, 14:46
Medlem
Fick regga ett konto för jag tycker att gåtan är självklar. Terje har varit en öststatsagent som har fått avsluta sitt uppdrag och åka hem. Så Terje har inte köpt stugan i nordnorge och han har ingen tunnelfobi utan detta har varit historian för att kunna göra resan till muskö.
Orsaken till att dom sista 2 sträckorna tog lite längre tid är för att Terje ville anpassa ankomsttiden till upphämtningen på muskö. Terje hade lite otur med den nya vägbommen som han tvingades forcera när han inte kunde koden och sedan när han skulle gömma bilen så körde han på en stor sten, som förhindrade att bilen hamnade på önskad plats och Terje kunde då inte skruva bort främre nr.plåt. Terje fick då fälla ett träd bakom bilen för att försvåra upptäckt och bergningen.
Sedan väntade en ribbåt eller miniubåt för transport till sankt petersburg. Detta är naturligtvis orsaken att norska och svenska säkerhetspolisen inte vill ha någon nyhet publicerad i media.
Citera
2022-02-08, 14:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Dom måste ju haft värsta motorsågen med sig ?? Fanns den kvar i bilen ?

Kan det ha varit en motorsåg han skulle köpa för sina 17.000kr? Han kanske ville provsåga med den?

Jag får verkligen inte ihop det att någon med tunnelfobi skulle köpa ett hus som man måste ta tunneln till.

Har man kollat så han inte är i huset förresten? Har någon varit där?
Citera
2022-02-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur vet du att Aro visste om att det skulle tystas ner ? Tror inte Efterlyst fått reda på det vid den tidpunkten då det sändes. Nu kan man inte heller på Eferlysts sida hitta efterlysningen om Terje!

Jag skriver "möjligen trots stora påtryckningar", jag vet alltså inte. Men jag ser ju att inte bara AB utan även annan slaskpress tiger... då vet man att det är skumma saker i görningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in