2022-02-08, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ursäkta, men jag hänvisade till Lydias ex man Mufit då han var väl för tusan gift med henne då
Eller menar du också att alla papper ljuger nu?
Ja, men det finns fler män och fler tillfällen, det vet du väl, eftersom du läst fupen. Eller var den för trist då det inte var så många bilder i den?
Den du nämner är inte omnämnd i journalerna med namn, inte någon annan heller vad jag kan minnas
2022-02-08, 16:58
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack men nej tack, tror inte på nakenyoga och frigörande sex mm, tror inte jag skulle få något vettigt ur dem, vad har dem i sitt the egentligen?

Lydias bror har inte ett blankt brottsregister, de andra bor runt i världen.

Fast nu var det ju inte bara en gång som Lydia försökt begå självmord, hon låg i koma efter intox, om du minns? Det har varit återkommande.

Hennes alkoholmissbruk och tablettmissbruk, inläggningar på psyk, för återhämtning.
Det är sånt som jag finner väldigt anmärkningsvärt.

Alla män hon förfört och dragit nytta av?!

Hur kan man gifta sig tre gånger och fortsätta sitt promiskuösa leverne?

Nattklubbsjobb som 15 åring, det innebar bra med dricks..

Hur var det med knullgården? Det var inte ens en hästgård?!

Vad har Lydia Barth haft för jobberfarenheter som inte är en titel på pappret i någon fd makes företag?

Vad har hennes bror, yoga, hästgård m.m med detta att göra?

De män Lydia varit gift med, vad vet du om dom? Var dom oskulder?

Emil som fick barn med olika kvinnor samt satt och flörtade lite varstans, var han en oskuld?

Varför kör du denna väg Mumsbulle? Vill du verkligen att man ska sjunka ner till din nivå samt många andras och berätta riktigt sunkiga detaljer?

Ska vi fläka ut dom helt och berätta allt vi hört från andra, är det på den nivån?
2022-02-08, 17:05
Medlem
Citat:
Stämmer inte, det hade du förstått om du bemödat dig att läsa fupen och domarna

Självklart har jag läst både Fup:et och domarna, vilket jag alltid gör i fall jag följer. Liksom allt bakgrundsmaterial om de två parter som var inblandade i händelsen. Jag har som vana att även lusläsa alla kommentarer som lämnas spontant i början av händelsen. Bålsta var den ort Emil och hans lillebror växte upp i, gick i skolan och blev tonåringar i. Många kommer också ihåg E från den tiden, gått i samma klass eller har arbetat tillsammans med honom som vuxen.

Vi bygger alla våra pussel på vårt eget sätt. Emil är avliden och L är dömd för mord. MEN jag vill fortfarande veta mer om Emil för att förstå hur just han på 2.5 månad lyckades driva Lydia till något ingen annan av hennes män lyckats med. Hon har, vilket noggrant redogjorts för här, haft många män.
Fler än en under den tid hon haft tillgång till vapen. Hennes sjukdom är bestående. Så varför just nu?

Även Lydias 4 oskyldiga barn har rätt att få veta. Samtliga barn har varit i huset och de yngsta har plaskat i poolen med Es yngsta. Flera ggr. De vuxna är skyldiga alla barn en förklaring dom kan acceptera och förstå men som inte förtar de positiva minnena de har.
2022-02-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ja, men det finns fler män och fler tillfällen, det vet du väl, eftersom du läst fupen. Eller var den för trist då det inte var så många bilder i den?
Den du nämner är inte omnämnd i journalerna med namn, inte någon annan heller vad jag kan minnas

Men nu är det ju som så att jag hänvisar till en tid där hon var gift med Mufit, och eftersom mannen var med henne vid läkarbesöket, får man ju anta att han vet om hennes sjukdomsbild. Då är det ju märkligt att inte han sagt något.
Eller tycker du inte det är märkligt nu helt plötsligt? Att personer som känt till henne och hennes vapen inte har sagt ifrån, alla utom han då.
Varför får man inte undra över det nu? Hennes första man har ju nämnts fram och tillbaka, men nu när det gäller man nr 2 är det helt plötsligt locket på?
Ytterst intressant.
2022-02-08, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
När du skriver, försök då hitta på egna saker istället för att norpa andras 😄

För att svara återigen på samma sak jag redan svarat på men som du av någon outgrundlig anledning inte kan ta in? Så kommer det här igen:

Jag hade anmält hennes olämplighet att ha vapen hemma OM jag stod henne nära den gången hon försökt begå självmord. Något man önskat att hennes dåvarande make kanske hade kunnat göra om han nu tyckte att hon var labil???

Mig angick det nämligen inte.

Likaså hade jag gjort likadant ang Emil. Om han försökt begå självmord och jag då visste att han hade vapen.

Dina frågor ang föräldrarnas uppfostran får du ta med dom. Men dom verkar vara fantastiska människor, liksom hennes syskon 🤗

Som sagt, varken dom eller Emils föräldrar kan hjälpa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vad har hennes bror, yoga, hästgård m.m med detta att göra?

De män Lydia varit gift med, vad vet du om dom? Var dom oskulder?

Emil som fick barn med olika kvinnor samt satt och flörtade lite varstans, var han en oskuld?

Varför kör du denna väg Mumsbulle? Vill du verkligen att man ska sjunka ner till din nivå samt många andras och berätta riktigt sunkiga detaljer?

Ska vi fläka ut dom helt och berätta allt vi hört från andra, är det på den nivån?
Det jag fetat, där skrev du först att hennes föräldrar och syskon ÄR fantastiska människor
Du ändrade sen till att de verkar vara..

Jag tycker du börjar låta lite hotfull, varför.
Sanningen, vad som ledde till att 4 barn fått sin barndom helt fuckad, går att följa tillbaks till hästgården och tiden däromkring. Det var sorgen över kronkalle, skulder och allt hon förlorat med hästgården hon grät och brölade om för polis, sos, vårdpersonal mm

Vad menar du att jag har "norpat"?

Jag har blivit kallad mycket och mer, men jag vill till skillnad mot andra veta hur i helvete Lydia Barth kunde gå vandra runt på gator och torg, från binge till binge så länge?!
2022-02-08, 17:15
Avslutad
Citat:
Men nu är det ju som så att jag hänvisar till en tid där hon var gift med Mufit, och eftersom mannen var med henne vid läkarbesöket, får man ju anta att han vet om hennes sjukdomsbild. Då är det ju märkligt att inte han sagt något.
Eller tycker du inte det är märkligt nu helt plötsligt? Att personer som känt till henne och hennes vapen inte har sagt ifrån, alla utom han då.
Varför får man inte undra över det nu? Hennes första man har ju nämnts fram och tillbaka, men nu när det gäller man nr 2 är det helt plötsligt locket på?
Ytterst intressant.
Mmm, du menar man nummer 3 va? Den senaste att fastna i Lydias nät?
2022-02-08, 17:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En sanning med modifikation, men jag orkar faktiskt inte tjafsa längre på denna dagisnivå!
Var absolut inte meningen mitt inlägg skulle tas som nått småbarnsbråk så ber om ursäkt att det ser ut som det.

jag ville mer belysa problematiken Lydia har och har haft under alla år.
Vad som mest troligt har föranlett denna tragiska händelse.

Allt jag skrivit är Lydias egna ord, journalprover samt mammans ord som var med Lydia under ett besök.

jag glömde skriva in att hon och exsambon trodde hon kunde ha Autism 1 (dåtidens aspergers) och inte EIDS så hon ville göra en autism utredning och även omdiskutera EIDS diagnosen.
Det enda som finns med i hennes journaler om autismutredningen är att den påbörjades med ett besök hösten 2020 men sen kunde jag inte hitta någon fortsättning så antar att det var i som mitt fall.
Ett första besök för att sen tas beslut om det ska skickas vidare till den riktiga utredningen som i mitt fall var över 2 års väntetid på. Så hon inte hunnit göra den än.

Skulle det även tyda på autism ihop med ADHD skulle även det förklara mycket. Särskilt om sättet hon betedde sig på efter mordet då hon ringde 112 och Kimmo.

jag blev själv diagnostiserad med medelsvår ADHD och Autism 1 för lite mer än 1,5 år sen och som sagt ser jag otroligt många likheter mellan henne och mig. Vilket som jag sagt tidigare var anledningen till att jag blev så intresserad i detta fall.
2022-02-08, 17:28
Medlem
Citat:
Det är väldans vad du går igång gällande föräldraansvar.
Du har konstaterat att ni alla är bestörta över det som hänt.
Hur det kunde hända osv.
Det jag har ifrågasatt är vad i helvete det var för fel på hennes föräldrar som uppenbarligen sket i sitt barn på ren svenska. Man överger inte sina barn.
Nu är det Lydia jag pratar om, inte Emil, han har haft en fantastisk stöttande familj, jag undrar varför du som vän eller person med stor insikt inte anmälde Lydias olämplighet som vapeninnehavare till polis och eller sjukvård? Hennes otaliga självmordsförsök och (eskalerande) missbruk hade väl varit skäl nog?
Varför fick 13 åriga Lydia ha en så gammal pojkvän och medverka vid väpnat rån? Varför stångar du ditt huvud över att Lydia har ett rent brottsregister, när du vet att hon gjort mycket skit som hon kommit undan med pga sitt manipulativa sätt?

Är hennes föräldrar åtalade för något? Var dom det då eller senare? Skulle inte tro det. Förtal luktar illa.

Jag ha sett fler i ABoK som hemfaller åt att snacka skit/förfölja/skuldbelägga föräldrar, syskon mm. Jag föraktar det beteende.
2022-02-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ytterst intressant.
Dom kanske inte vågade säga, till.. Rädda för att bli skjutna😀
2022-02-08, 17:44
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Nu får du allt sluta ljuga. Jag har visst berättat om när jag satt i köket när detta hände.
Du kan själv kolla mina inlägg från 21-11-25 kl: 16.30 och sen att jag fick upprepa mig igen vid 20.18

Så nu får du sluta ljuga så förbannat!
Du, om du börjar få demens, borde du bruka din tid på annat än flashback. Då kanske du mår bättre också.
Och nej, - jag ljuger inte, samma hur många gånger du försöker få det att se ut så. Att du skriver inlägg efter inlägg med motstridiga uppgifter rår jag tyvärr inte för, ej heller att dina rapporteringar drar med sig raderingar av dina egna inlägg av bara farten.
Kom med någon av dina nya och "hemliga" uppgifter i stället, så kanske du tillför något av värde i tråden.
Lida kan säkerligen få sin advokat att utleverera det sekretessbelagda ljudbandet från själva skjutningen, så kan du återigen försöka få andra användare att röja sin identitet när du publicerar?
2022-02-08, 17:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det står i journalerna att hennes ex man Mufit varit med på läkarbesök m.m. Han måste ju också ha vetat om att hon hade vapen hemma. Så varför gjorde inte han något, anmälde vapeninnehav m.m.
yes, förlåt var menat quote till captainspice som sa de hade skrivit att hon var intresserad av vapen,mc och jakt då jag endast hittade mc och jakt.

Den 20 mars -18 åker hon in till psykakuten tillsammans med sin pojkvän (vet inte om det var Mufit?) han hade försökt övertala henne att söka hjälp. Hon väntade då på att få byta neuroteam från södertälje till innerstan pga flytt så antar det drog ut på tiden och det var det tillfället hon gav upp o kastade medicinerna i affekt 4 dagar tidigare och fått ångest och abstinens.

sen den 25/10-18 åker hon in med exmake (Där står Kimmo nämnd) det var då hon berättade om kronofodgen och hästgården m.m och fick positivt på benzo som hon nekar.
Jag tänker som så att hon kanske försökte självmedicinera sin ADHD? då den var pausad pga alkoholproblem.

Hur som helst en väldigt tragisk historia, åt alla håll.

Själv är jag övertygad att allt det här kunde förhindrats om hon bara hade fått en fungerande behandling från början.
2022-02-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Var absolut inte meningen mitt inlägg skulle tas som nått småbarnsbråk så ber om ursäkt att det ser ut som det.

jag ville mer belysa problematiken Lydia har och har haft under alla år.
Vad som mest troligt har föranlett denna tragiska händelse.

Allt jag skrivit är Lydias egna ord, journalprover samt mammans ord som var med Lydia under ett besök.

jag glömde skriva in att hon och exsambon trodde hon kunde ha Autism 1 (dåtidens aspergers) och inte EIDS så hon ville göra en autism utredning och även omdiskutera EIDS diagnosen.
Det enda som finns med i hennes journaler om autismutredningen är att den påbörjades med ett besök hösten 2020 men sen kunde jag inte hitta någon fortsättning så antar att det var i som mitt fall.
Ett första besök för att sen tas beslut om det ska skickas vidare till den riktiga utredningen som i mitt fall var över 2 års väntetid på. Så hon inte hunnit göra den än.

Skulle det även tyda på autism ihop med ADHD skulle även det förklara mycket. Särskilt om sättet hon betedde sig på efter mordet då hon ringde 112 och Kimmo.

jag blev själv diagnostiserad med medelsvår ADHD och Autism 1 för lite mer än 1,5 år sen och som sagt ser jag otroligt många likheter mellan henne och mig. Vilket som jag sagt tidigare var anledningen till att jag blev så intresserad i detta fall.

Vad menar du exakt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in