Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
En sanning med modifikation, men jag orkar faktiskt inte tjafsa längre på denna dagisnivå!
Var absolut inte meningen mitt inlägg skulle tas som nått småbarnsbråk så ber om ursäkt att det ser ut som det.
jag ville mer belysa problematiken Lydia har och har haft under alla år.
Vad som mest troligt har föranlett denna tragiska händelse.
Allt jag skrivit är Lydias egna ord, journalprover samt mammans ord som var med Lydia under ett besök.
jag glömde skriva in att hon och exsambon trodde hon kunde ha Autism 1 (dåtidens aspergers) och inte EIDS så hon ville göra en autism utredning och även omdiskutera EIDS diagnosen.
Det enda som finns med i hennes journaler om autismutredningen är att den påbörjades med ett besök hösten 2020 men sen kunde jag inte hitta någon fortsättning så antar att det var i som mitt fall.
Ett första besök för att sen tas beslut om det ska skickas vidare till den riktiga utredningen som i mitt fall var över 2 års väntetid på. Så hon inte hunnit göra den än.
Skulle det även tyda på autism ihop med ADHD skulle även det förklara mycket. Särskilt om sättet hon betedde sig på efter mordet då hon ringde 112 och Kimmo.
jag blev själv diagnostiserad med medelsvår ADHD och Autism 1 för lite mer än 1,5 år sen och som sagt ser jag otroligt många likheter mellan henne och mig. Vilket som jag sagt tidigare var anledningen till att jag blev så intresserad i detta fall.