2022-02-08, 16:01
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldans vad du går igång gällande föräldraansvar.
Du har konstaterat att ni alla är bestörta över det som hänt.
Hur det kunde hända osv.
Det jag har ifrågasatt är vad i helvete det var för fel på hennes föräldrar som uppenbarligen sket i sitt barn på ren svenska. Man överger inte sina barn.
Nu är det Lydia jag pratar om, inte Emil, han har haft en fantastisk stöttande familj, jag undrar varför du som vän eller person med stor insikt inte anmälde Lydias olämplighet som vapeninnehavare till polis och eller sjukvård? Hennes otaliga självmordsförsök och (eskalerande) missbruk hade väl varit skäl nog?
Varför fick 13 åriga Lydia ha en så gammal pojkvän och medverka vid väpnat rån? Varför stångar du ditt huvud över att Lydia har ett rent brottsregister, när du vet att hon gjort mycket skit som hon kommit undan med pga sitt manipulativa sätt?

När du skriver, försök då hitta på egna saker istället för att norpa andras 😄

För att svara återigen på samma sak jag redan svarat på men som du av någon outgrundlig anledning inte kan ta in? Så kommer det här igen:

Jag hade anmält hennes olämplighet att ha vapen hemma OM jag stod henne nära den gången hon försökt begå självmord. Något man önskat att hennes dåvarande make kanske hade kunnat göra om han nu tyckte att hon var labil???

Mig angick det nämligen inte.

Likaså hade jag gjort likadant ang Emil. Om han försökt begå självmord och jag då visste att han hade vapen.

Dina frågor ang föräldrarnas uppfostran får du ta med dom. Men dom verkar vara fantastiska människor, liksom hennes syskon 🤗

Som sagt, varken dom eller Emils föräldrar kan hjälpa detta.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-02-08 kl. 16:07.
2022-02-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Det jag frågade dig om innan ju: Menar du att hennes journaler och förhörsprotokoll är påhittade?
Nej. Jag menar allt som du skrävlat om som du påstår att Emil gjort.
2022-02-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nej. Jag menar allt som du skrävlat om som du påstår att Emil gjort.

Är du tappad bakom en vagn eller?

Jag skrev om att jag undrade varför inte Lydias ex man Mufit sa något, anmälde hennes vapeninnehav då han kände till hennes tillstånd.
Då undrade du hur jag kunde veta det, om jag gissade.
Jag svarade då att det står i fupen.
Då svarade du med att det jag skrev var spekulationer och att man gissade.

Så då frågar jag igen: Menar du att hennes journaler och förhörsprotokoll är påhittade?
2022-02-08, 16:14
Medlem
Mercedes avatar
Nu ska ni få lite fakta etc om Lydia från FUP 2 (hänvisar självklart med sidinfo)
Vi börjar väl från början va?

Vem var Lydia Barth?
(s. 150) Uppväxt i Järva,södertälje i en antroposofisk familj. L fick inte titta på TV, lyssna på radio, inte äta godis, fick ej ta läkedemel och har ej fått vaccinationsprogrammet för barn. L hade inga vänner, kände sig ensam och kunde sitta ensam i skogen. Hon gick i en antroposofisk skola som inte följer svenska skolverket och hoppade av i årskurs 7. L rymde flera gånger och blev tillslut flyttad till en stödfamilj.
(s.93) När hon var 9 år utsattes hon för sexuella övergrepp av en bekant i ca 2-3 års tid.
(s 151) L var endast 11 år när hon hade hon kontakt med Maria ungdom pga problem med alkohol och droger.
(s.125) Som 13 åring rånade hon en bensinmack, skolkade mycket och rymde hemifrån flera gånger.
(s 151) soc ordnade en egen lägenhet till L när hon var endast 15 år gammal.

2018:
(s 140) slängt sina mediciner i affekt vilket ger kraftig abstinens 4 dagar senare
(s 155) Lydia berättar att kronofogden har sålt allt hon äger ink sin häst vilket skapat ångest m.m
(s 156) testar positivt för bensodiazepiner men nekar till det, hennes ADHD medicin har de pausat pga alkoholberoende.
(s 154) När nya mottagningen inte kan förlänga hennes sjukintyg eller ge henne recept blir hon arg och kastar på luren och meddelar strax efter att hon ej vill ha fortsatt kontakt med mottagningen.

Maj 2020 (s. 72) berättar hon att polisen hittade henne när hon satt i bilen alkoholpåverkad och riskerade bli av med körkortet. hon sa hon tappat hotellnyckeln o satt sig i bilen för att tänka.
hon tycker själv hon handlar mycket på impuls, svårt ventilera känslor.

Sep 2020: (s 96) mamman berättar om trauman under uppväxten som mobbing och sexövergrepp från unga år och att hon har haft och har fortfarande panikångest och svåra ångestsituationer där hon handlar impulsivt. hon tycker Lydia behöver jobba med att stärka sig själv och hantera stress , besvikelser och impulsivitet.
(s 123) Lydia säger att hon sköter medicineringen o den fungerar bra o att hon tagit sin attentin på morgonen men drogscreening visar inget utslag på amfetamin.

Maj 2021 (tiden hon ligger inne på psyk)
(s 113) Lydia vill ta bort sina sömnmediciner och adhd mediciner, klarar ej av sina studier och riskerar få CSN indraget. tycker livet är förstört och bor hos kompisar efter att hon blev utkastad från lägenheten hon hyrde, berättar att hyresvärden är ute efter henne efter en konflikt.
(s 19) hon tvungen lämna lägenheten tidigare trots att hon redan sagt upp den. En flyttfirma hjälpte henne att flytta hennes saker och dörren slog hon sönder med hjälp av en låssmed.
(s, 24) Lydia berättar om sin bostadslöshet och vill ha hjälp. akuta lösningar var vandrarhem men där bor personer med missbrukarproblem och lydia är tydlig med att hon inte har missbruksproblematik men att hon ej kan söka själv pga betalanmärkningar. hon blir hänvisad till soc istället.
(s 25) soc i sin tur meddelar att de bara beviljar boende utifrån missbruksproblematik eller om man är i behov av omvårdnadsstöd pga psykiatriska funktionsnedsättningar vilket Lydia varit tydlig med att hon ej tillhör de målgrupperna. Ekonomiskt bistånd kan beviljas i form av vandrarhem men eftersom de har fått uppgifter att l har egna inkomster kan hon bekosta det själv. Soc är tydlig med att de inte jobbar som bostadsförmedlare.

alkohol istället för sömntabletter:
(s. 111-s 113) 2020/07 berättar hon att hon dricker 3 stora rödvinsglas för att sömnmedicinen slutat funka. vill inte ta cdt/peth just då som hon behöver lämna regelbundet.
(s 29) 2021/05 dricker vin för att sova när imovane inte ger effekt och vill försöka undvika beroendeframkallande medicin.

enjoy!

Emil nämndes INTE EN ENDA GÅNG i någon journal överhuvudtaget.
Det var en flyttfirma som flyttade hennes saker och en LÅSSMED som var med när HON slog sönder dörren till lägenheten som lägenhetsinnehavaren stängt henne ute ifrån (vore intressant att få höra deras version av det hela med)
Här ser man tydligt hur hon slutat/brukat mediciner enligt eget tyckte utan vårdens medgivande.
Både Lydia och hennes mamma redovisar för hennes impulsivitet bl.a
inläggningen i maj 2021 handlade merparten av hennes ångest och psyke om BOENDE, hon berättade hur hon hoppar runt hos vänner etc, psyk kan inte hjälpa med bostad och soc kan inte hjälpa.

Tänk er in i den här ångesten och rädslan att inte ha någonstans att bo, alkohol och sen Emil som säger att hon ska ut.

tänk er in i de sista meningarna Lydia och Emil sa:

Emil: Snälla
Lydia: Jag har ingenting kvar
Emil: Åk härifrån bara
Lydia: På riktigt?
Emil: Yes
Lydia: Okej bra (skottljud)
Emil: Ah fan
2022-02-08, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
När du skriver, försök då hitta på egna saker istället för att norpa andras 😄

För att svara återigen på samma sak jag redan svarat på men som du av någon outgrundlig anledning inte kan ta in? Så kommer det här igen:

Jag hade anmält hennes olämplighet att ha vapen hemma OM jag stod henne nära den gången hon försökt begå självmord. Något man önskat att hennes dåvarande make kanske hade kunnat göra om han nu tyckte att hon var labil???

Mig angick det nämligen inte.

Likaså hade jag gjort likadant ang Emil. Om han försökt begå självmord och jag då visste att han hade vapen.

Dina frågor ang föräldrarnas uppfostran får du ta med dom. Men dom är fantastiska människor, liksom hennes syskon 🤗

Som sagt, varken dom eller Emils föräldrar kan hjälpa detta.
Tack men nej tack, tror inte på nakenyoga och frigörande sex mm, tror inte jag skulle få något vettigt ur dem, vad har dem i sitt the egentligen?

Lydias bror har inte ett blankt brottsregister, de andra bor runt i världen.

Fast nu var det ju inte bara en gång som Lydia försökt begå självmord, hon låg i koma efter intox, om du minns? Det har varit återkommande.

Hennes alkoholmissbruk och tablettmissbruk, inläggningar på psyk, för återhämtning.
Det är sånt som jag finner väldigt anmärkningsvärt.

Alla män hon förfört och dragit nytta av?!

Hur kan man gifta sig tre gånger och fortsätta sitt promiskuösa leverne?

Nattklubbsjobb som 15 åring, det innebar bra med dricks..

Hur var det med knullgården? Det var inte ens en hästgård?!

Vad har Lydia Barth haft för jobberfarenheter som inte är en titel på pappret i någon fd makes företag?
2022-02-08, 16:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Är du tappad bakom en vagn eller?

Jag skrev om att jag undrade varför inte Lydias ex man Mufit sa något, anmälde hennes vapeninnehav då han kände till hennes tillstånd.
Då undrade du hur jag kunde veta det, om jag gissade.
Jag svarade då att det står i fupen.
Då svarade du med att det jag skrev var spekulationer och att man gissade.

Så då frågar jag igen: Menar du att hennes journaler och förhörsprotokoll är påhittade?

kan du hänvisa till sida i journalerna/fup de skrivit att hon har vapen? Kunde bara hitta att det stod motorcyklar och jakt men ingenting om vapen.
2022-02-08, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nu ska ni få lite fakta etc om Lydia från FUP 2 (hänvisar självklart med sidinfo)

Vem var Lydia Barth?
(s. 150) Uppväxt i Järva,södertälje i en antroposofisk familj. L fick inte titta på TV, lyssna på radio, inte äta godis, fick ej ta läkedemel och har ej fått vaccinationsprogrammet för barn. L hade inga vänner, kände sig ensam och kunde sitta ensam i skogen. Hon gick i en antroposofisk skola som inte följer svenska skolverket och hoppade av i årskurs 7. L rymde flera gånger och blev tillslut flyttad till en stödfamilj.
(s.93) När hon var 9 år utsattes hon för sexuella övergrepp av en bekant i ca 2-3 års tid.
(s 151) L var endast 11 år när hon hade hon kontakt med Maria ungdom pga problem med alkohol och droger.
(s.125) Som 13 åring rånade hon en bensinmack, skolkade mycket och rymde hemifrån flera gånger.

2018:
(s 140) slängt sina mediciner i affekt vilket ger kraftig abstinens 4 dagar senare
(s 155) Lydia berättar att kronofogden har sålt allt hon äger ink sin häst vilket skapat ångest m.m
(s 156) testar positivt för bensodiazepiner men nekar till det, hennes ADHD medicin har de pausat pga alkoholberoende.
(s 154) När nya mottagningen inte kan förlänga hennes sjukintyg eller ge henne recept blir hon arg och kastar på luren och meddelar strax efter att hon ej vill ha fortsatt kontakt med mottagningen.

Maj 2020 (s. 72) berättar hon att polisen hittade henne när hon satt i bilen alkoholpåverkad och riskerade bli av med körkortet. hon sa hon tappat hotellnyckeln o satt sig i bilen för att tänka.

Sep 2020: (s 96) mamman berättar om trauman under uppväxten som mobbing och sexövergrepp från unga år och att hon har haft och har fortfarande panikångest och svåra ångestsituationer där hon handlar impulsivt. hon tycker Lydia behöver jobba med att stärka sig själv och hantera stress , besvikelser och impulsivitet.
(s 123) Lydia säger att hon sköter medicineringen o den fungerar bra o att hon tagit sin attentin på morgonen men drogscreening visar inget utslag på amfetamin.

(s 113) Lydia vill ta bort sina sömnmediciner och adhd mediciner, klarar ej av sina studier och riskerar få CSN indraget. tycker livet är förstört och bor hos kompisar efter att hon blev utkastad från lägenheten hon hyrde, berättar att hyresvärden är ute efter henne efter en konflikt.
(s 19) hon tvungen lämna lägenheten tidigare trots att hon redan sagt upp den. En flyttfirma hjälpte henne att flytta hennes saker och dörren slog hon sönder med hjälp av en låssmed.
(s, 24) Lydia berättar om sin bostadslöshet och vill ha hjälp. akuta lösningar var vandrarhem men där bor personer med missbrukarproblem och lydia är tydlig med att hon inte har missbruksproblematik men att hon ej kan söka själv pga betalanmärkningar. hon blir hänvisad till soc istället.
(s 25) soc i sin tur meddelar att de bara beviljar boende utifrån missbruksproblematik eller om man är i behov av omvårdnadsstöd pga psykiatriska funktionsnedsättningar vilket Lydia varit tydlig med att hon ej tillhör de målgrupperna. Ekonomiskt bistånd kan beviljas i form av vandrarhem men eftersom de har fått uppgifter att l har egna inkomster kan hon bekosta det själv. Soc är tydlig med att de inte jobbar som bostadsförmedlare.

(s. 111-s 113) 2020/07 berättar hon att hon dricker 3 stora rödvinsglas för att sömnmedicinen slutat funka. vill inte ta cdt/peth just då som hon behöver lämna regelbundet.
(s 29) 2021/05 dricker vin för att sova när imovane inte ger effekt och vill försöka undvika beroendeframkallande medicin.

enjoy!

Det var en flyttfirma som flyttade hennes saker och en LÅSSMED som var med när HON slog sönder dörren till lägenheten som lägenhetsinnehavaren stängt henne ute ifrån (vore intressant att få höra deras version av det hela med)
Här ser man tydligt hur hon slutat/brukat mediciner enligt eget tyckte utan vårdens medgivande.
inläggningen i maj 2021 handlade merparten av hennes ångest och psyke om BOENDE, hon berättade hur hon hoppar runt hos vänner etc, psyk kan inte hjälpa med bostad och soc kan inte hjälpa.

Tänk er in i den här ångesten och rädslan att inte ha någonstans att bo, alkohol och sen Emil som säger att hon ska ut.

Tack för en sammanfattning som inte borde kunna missförstås.

Sanningen skall göra eder fria😘😘
2022-02-08, 16:27
Medlem
Citat:
kan du hänvisa till sida i journalerna/fup de skrivit att hon har vapen? Kunde bara hitta att det stod motorcyklar och jakt men ingenting om vapen.

Det står i journalerna att hennes ex man Mufit varit med på läkarbesök m.m. Han måste ju också ha vetat om att hon hade vapen hemma. Så varför gjorde inte han något, anmälde vapeninnehav m.m.
2022-02-08, 16:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Vem var Lydia Barth?

2018:

enjoy!

En sanning med modifikation, men jag orkar faktiskt inte tjafsa längre på denna dagisnivå!
2022-02-08, 16:42
Avslutad
Citat:
Det står i journalerna att hennes ex man Mufit varit med på läkarbesök m.m. Han måste ju också ha vetat om att hon hade vapen hemma. Så varför gjorde inte han något, anmälde vapeninnehav m.m.
Det står inte hans namn i journalen, sluta sprid ut skit.
Han har inte med mordet att göra och du påstår att han är en kvinnomisshandlare.
Varför käftar du? Besökstiderna, ta reda på dem istället.
Emils anhöriga får gå till kyrkogården för att besöka en grav.
Viss skillnad.
2022-02-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det står inte hans namn i journalen, sluta sprid ut skit.
Han har inte med mordet att göra och du påstår att han är en kvinnomisshandlare.
Varför käftar du? Besökstiderna, ta reda på dem istället.
Emils anhöriga får gå till kyrkogården för att besöka en grav.
Viss skillnad.

Ursäkta, men jag hänvisade till Lydias ex man Mufit då han var väl för tusan gift med henne då
Eller menar du också att alla papper ljuger nu?
2022-02-08, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ls flyttade saker står det om i psykjournalerna, jag har för mig att hon får telesamtal från E och hon blir upprörd där på psyket och får "prata av sig" med personal, som skriver det i journalen. Det finns 2 noteringar om det i journalerna, av 2 olika personal, om att L och/eller E behövde bryta upp låset på LGH i Farsta, ena noteringen är mer "grov" (elak mot L) än den andra, men de beskriver samma sak. Det får en att undra hur psykpersonalen är utbildad i journalskrivning, faktiskt......Jag menar är det ok för journalskrivaren att använda nedvärderande ord bara för att man kanske inte riktigt gillar personen man skriver om? Och jag menar inte L specifikt, utan i allmänhet. Självklart kan man inte gilla/älska alla personer i världen, men man ska förhålla sig professionellt speciellt om man skriver journaler/utredningar om andra människor i sin yrkesutövning.

Men "refresha" ditt minne , och jämför gärna polisförhören med psykjournalerna, jag själv tycker att det finns en del i journalerna som visar att L inte ljuger om allt, i varje fall.

Jag tror inte L ville "rädda sitt egna skinn", jag tror hon verkligen ville hjälpa till och berätta vad som hände. Jag tror att hon blev chockad/förvånad när skottet gick av. Av det mycket lilla jag hört av L, samt vad som står/finns i fuppen, så får jag känslan av att det är en tjej som alltid står för vad hon gör/gjort, en tjej som inte är rädd för att "ta tjuren vid hornen".

Jaa, haha, efter denna utfläkning på nätet av Ls psykjournaler (dåligt av åklagare/tingsrätt att inte sekretessa det, åtminstone med tanke på att tredje man lider skada (Ls barn)), så är det kanske bäst att låsa dem eller vad man gör. man vet ju tyvärr inte vad som kan drabba en i framtiden......

Citat:
E säger det på ljudfilen, den andra inspelningen som åklagaren inte tog med!

Den ligger länkad i tråden, du får leta upp den själv för du är inte den trevligaste kniven i lådan direkt!

Varför tror du att någon ska fråga åt dig när du är otrevlig? Fråga L själv, skriv ett brev eller något!

Citat:
En sanning med modifikation, men jag orkar faktiskt inte tjafsa längre på denna dagisnivå!
Det passar inte din kriminalpolitiska brottsutredningsagenda, så starta en egen tråd som du kan förstå, eftersom det verkar vara en lite svår nivå för dig, detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in