2022-02-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg ser ikke noen hensikt i å bistå deg med trams og off-topic. Ha en videre fin dag.

Jeg forsøker å ha en saklig diskusjon. Når du forsvarer RUs oppførsel, så bør vel det kunne diskuteres videre, uten å begynne med mas om TT?
Citera
2022-02-08, 15:52
Medlem
Siste episode av Krimpodden er så psyk.

Uskyldig til det motsatte er bevist har ikke sin like i PFU tydeligvis.

Når en person som a) ikke oppsøkte media, bare er b) siktet i en sak og c) sjekket ut av saken... skal bli lagd underholdning?

Podcast av i et sårbare øyeblikk? Da skjønner jeg ingenting... skitne VG.

P.s. jeg uttaler meg ikke om saken som sådan, men visse prinsipper må media ha. Visse etiske spilleregler.
Citera
2022-02-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Når en person som a) ikke oppsøkte media, bare er b) siktet i en sak og c) sjekket ut av saken... skal bli lagd underholdning?

P.s. jeg uttaler meg ikke om saken som sådan, men visse prinsipper må media ha. Visse etiske spilleregler.

Taget i betragtning, at han efter sigende, er på vej ud af sagen, (og deraf uskyldig) - er jeg enig. Bare se en shitstorm og alverdens diagnoser, det har udløst for ham herinde siden offentliggørelsen i VG og Krimpodden. Men tænker, at det er offentliggjort af en eller anden grund... Det er igvertfald yderst sjældent, at politiet går ud med den slags information i en pågående efterforskning.
Senast redigerad av rlk73 2022-02-08 kl. 17:01.
Citera
2022-02-08, 16:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Kanskje du kan spesifisere hva du mener? At RU blir fremstilt som skyldig?
Citera
2022-02-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Spiller vel ingen rolle om man har noe lik eller ikke. Politiet påstår av AEH ble drept i S4. Et kriterie for å berøve noens frihet er at vedkommende er i live. Om man er med på å frakte bort en lik etter drap, så medvirker man til drapet og ikke frihetsberøvelse. Det virker ikke logisk det politiet driver med ut i fra det som vi i offentligheten kjenner til.

Det er retten som tar stilling til om bevisene holder.
Citera
2022-02-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tenker du det er helt normalt å være bitter over at TH har tjent penger på Monero som TH har måttet kjøpe for å betale løsepenger?
RU er av den oppfatning at TH ble en Hval, fordi han kalte TH en Hval, når han snakket med andre om TH. At TH ble en Hval, på en helt annen måte, enn det RU hadde tenkt, spiller ingen rolle i RUs tankesett, da det hele begynte med RUs projeksjoner.

En Hval er en person som har mye kryptovaluta. RUs aller høyeste drøm, er å selv bli en Hval.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-08 kl. 17:11.
Citera
2022-02-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er ikke datakyndig jeg heller. Men det kreves ekte id og ip-adresse for å kunne logge seg på internett i det hele tatt. Hvis GM skulle bruke sitt vanlige utstyr til oppkobling mot tor og oppretting av Monero-konto, vil dette legge igjen spor på datautstyret som ble brukt, og som politiet kan finne senere.

Slik jeg oppfatter dette, må GM ha brukt annet datautstyr enn sitt kjente og vanlige.

Selv om registrering av Monero-kontoen er som et slags ihendehaver-dokument, der krypteringen og kodene er en slags ihendehaver-identifisering som knytter GM som rette eier til Monero-kontoen, så må krypteringen og kodene lagres ett sted. Og det stedet må ikke kunne knyttes til GM og hans person og hans dataenheter.

Derfor tror jeg det må finnes hemmelige data-enheter med stjålne eller tjuvlånte id'er.

Eventuelt kan GM ha ødelagt datautstyret som ble brukt. Og betraktet pengene som tapt. Ca 13 millioner nok. Eller, kanskje skrevet ned kryptering og koder på papir eller lignende, og oppbevare de på hemmelig sted, for en gang senere å forsøke å få tak i pengene.

Jeg tror ikke TH greier å hive vekk penger ut vinduet. Så ett eller annet sted har han gjemt vekk dataene som knytter ham selv til Monero-kontoen.

Trengs ikke en ekte IP adresse for å komme på nettet, en falsk IP adresse holder fint.

Det er liksom det som er poenget med TOR og proxy.
Citera
2022-02-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Trengs ikke en ekte IP adresse for å komme på nettet, en falsk IP adresse holder fint.

Det er liksom det som er poenget med TOR og proxy.

Du må vel ha en ekte ip-adresse og logge deg på internet først, og så du kan logge deg videre inn på tor og proxy?
Citera
2022-02-08, 17:21
Medlem
Citat:
Du må vel ha en ekte ip-adresse og logge deg på internet først, og så du kan logge deg videre inn på tor og proxy?

Ja altså hva er internett, i dette tilfellet så er det TOR som er nettleseren og TOR genererer en falsk IP adresse som vises på internett.
Citera
2022-02-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja altså hva er internett, i dette tilfellet så er det TOR som er nettleseren og TOR genererer en falsk IP adresse som vises på internett.

Ja men du må ha en ekte ip-adresse og en ekte id før du kan laste ned tor.

Uansett blir oppkobling mot tor registrert på dataenheten.
Citera
2022-02-08, 17:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ja, altså du logger deg på nettverksruteren med din egen maskin sin ip-adresse.
Sporingsbeskyttelse som TOR og proxyer beskytter ruterens ip, men ikke din egen.
Med mindre jeg har misforstått totalt.
Senast redigerad av Svartediket 2022-02-08 kl. 17:30.
Citera
2022-02-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ja men du må ha en ekte ip-adresse og en ekte id før du kan laste ned tor.

Uansett blir oppkobling mot tor registrert på dataenheten.

Du kan også laste ned TOR med en falsk ip adresse.

Hva datamaskinen lagrer av info om TOR har jeg ikke kompetanse til å svare på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in