2022-02-08, 14:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Veldig rart å lese her!

Og at RU også er en psykopat tror jeg ikke på.

"Psykopati", eller "karakteravvik" som det het i gamle dager.
Deles igjen inn i flere kategorier. Narsissisme, Sosiopat, Antisosial personlighetsforstyrrelse, Dysosial Personlighetsforstyrrelse, Borderline osv.
Det vil si at alle som er narsissister er psykopat, men det er ikke alle som er psykopat som er narsissist.
De forskjellige underkategoriene har sine forskjellige særtrekk, men felles er dette med manipulasjon, empatiløshet og voldelig/truende.
Jeg kan ikke se noen tegn til oppfylte kriterier for å peke på noen diagnose.
Om han skryter litt av seg seg selv når politiet spør han ut, eller han ønsker å bli søkkrik, vel, det er det mange som ønsker.
Citera
2022-02-08, 14:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja! Utrolig nok.

TT kan ikke lenger fortsette å male og kverne og male på, om at politiet ikke har etterforsket RU godt nok.

Da er personangrep mot RU neste. Karakterdrap og fjerndiagnoser.

Det synes som desperate angrep mot RU. Fordi politiet tilsynelatende ikke har gått i RU-som-syndebukk-fellen.

Ja, de virker desperate når ting ikke lengre passer inn med deres (THs) historie.
Citera
2022-02-08, 14:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
RU har kommet med uttalelser i avhør (gjengitt i media) der han flere ganger opphøyer sine egne kunnskaper. Videre ser man hvordan han fremstiller seg og og beskriver seg selv og eget firma. Dette med behovet for å skryte av IQ testen bidrar jo også til forsterke bilde av en med narssisitiske trekk. Jeg er verken advokat eller psykiater, men en oppsummering av trekkene og kriteriene som kreves for å sette diagnosen etter ICD-10, så mener jeg det kan være mulig. Jeg postet i går flere sitater både fra VG sin artikkel: "Dette er kryptomannen" og "Operasjon FRANK" som underbygger dette.

EDIT: Jeg mente DSM-5 og ikke ICD-10. Beklager feilen

Okei, mulig et oppfylt kriterium. Da er det bare 14 igjen.
Citera
2022-02-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Deles igjen inn i flere kategorier. Narsissisme, Sosiopat, Antisosial personlighetsforstyrrelse, Dysosial Personlighetsforstyrrelse, Borderline osv.
Det vil si at alle som er narsissister er psykopat, men det er ikke alle som er psykopat som er narsissist.
De forskjellige underkategoriene har sine forskjellige særtrekk, men felles er dette med manipulasjon, empatiløshet og voldelig/truende.
Om han skryter litt av seg seg selv når politiet spør han ut, eller han ønsker å bli søkkrik, vel, det er det mange som ønsker.

Tenker du det er helt normalt å være bitter over at TH har tjent penger på Monero som TH har måttet kjøpe for å betale løsepenger?
Citera
2022-02-08, 14:38
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tenker du det er helt normalt å være bitter over at TH har tjent penger på Monero som TH har måttet kjøpe for å betale løsepenger?

Jeg tenker at det er litt spennende til tider å studere TT og hva de skriver, for det kan fortelle ganske mye faktisk.
Citera
2022-02-08, 14:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er ikke datakyndig jeg heller. Men det kreves ekte id og ip-adresse for å kunne logge seg på internett i det hele tatt. Hvis GM skulle bruke sitt vanlige utstyr til oppkobling mot tor og oppretting av Monero-konto, vil dette legge igjen spor på datautstyret som ble brukt, og som politiet kan finne senere.

Slik jeg oppfatter dette, må GM ha brukt annet datautstyr enn sitt kjente og vanlige.

Selv om registrering av Monero-kontoen er som et slags ihendehaver-dokument, der krypteringen og kodene er en slags ihendehaver-identifisering som knytter GM som rette eier til Monero-kontoen, så må krypteringen og kodene lagres ett sted. Og det stedet må ikke kunne knyttes til GM og hans person og hans dataenheter.

Derfor tror jeg det må finnes hemmelige data-enheter med stjålne eller tjuvlånte id'er.

Eventuelt kan GM ha ødelagt datautstyret som ble brukt. Og betraktet pengene som tapt. Ca 13 millioner nok. Eller, kanskje skrevet ned kryptering og koder på papir eller lignende, og oppbevare de på hemmelig sted, for en gang senere å forsøke å få tak i pengene.

Jeg tror ikke TH greier å hive vekk penger ut vinduet. Så ett eller annet sted har han gjemt vekk dataene som knytter ham selv til Monero-kontoen.

Jeg undres. Ikke umulig at han synes 13 millioner tapt var bedre enn alternativet.
Jeg ser jo for meg at den utbetalingen var like mye for å overbevise sine egne
omgivelser så vel som politiet. Men jeg tror han ventet for lenge, og gjorde det
på et altfor påfallende tidspunkt.

Ikke utenkelig at politiet har snust på muligheten for at RU har spilt rolle
som motparten, og at han kanskje kan ha prøvd å flytte de pengene på et vis.
Mulig det var noe de undersøkte da de beslagla utstyret hans. Kanskje de til
og med håpte at han skulle prøve seg på noe sånt med "Frank" sitt utstyr.
Men inntrykket mitt er at akkurat det fikk de ikke svar på.
Citera
2022-02-08, 14:40
Medlem
Citat:
Jeg tenker at det er litt spennende til tider å studere TT og hva de skriver, for det kan fortelle ganske mye faktisk.

Du unngår altså å svare på spørsmålet, og fortsetter å mase om TT. Det er interessant.
Citera
2022-02-08, 14:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du unngår altså å svare på spørsmålet, og fortsetter å mase om TT. Det er interessant.

Jeg tenker at det er et ledende spørsmål du kommer med. Du får det svaret du får.
Citera
2022-02-08, 14:50
Medlem
Citat:
Jeg tenker at det er et ledende spørsmål du kommer med. Du får det svaret du får.

Da kan du vel skrive at du er enig, og ikke hele tiden avspore debatten med TT-mas.
Citera
2022-02-08, 14:54
Medlem
Citat:
Det antas at alle psykopater er narcissister, men ikke omvendt. Narsisster er usikre når de er alene, de er sårbare når det handler om dem og takler kritikk svært dårlig. Psykopater gir blanke i hva andre mener om dem, ingen selvbebreidelser og de forstår rett og slett ikke nyansene i et sunt følelsesregister. Narsisster derimot har " styggen på ryggen" og lavt selvbilde uten andre menneskers bekreftelse. Psykopatene er målrettet, narcissister er mer impulsive.
Citera
2022-02-08, 14:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Da kan du vel skrive at du er enig, og ikke hele tiden avspore debatten med TT-mas.

Jeg ser ikke noen hensikt i å bistå deg med trams og off-topic. Ha en videre fin dag.
Citera
2022-02-08, 15:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Det antas at alle psykopater er narcissister, men ikke omvendt. Narsisster er usikre når de er alene, de er sårbare når det handler om dem og takler kritikk svært dårlig. Psykopater gir blanke i hva andre mener om dem, ingen selvbebreidelser og de forstår rett og slett ikke nyansene i et sunt følelsesregister. Narsisster derimot har " styggen på ryggen" og lavt selvbilde uten andre menneskers bekreftelse. Psykopatene er målrettet, narcissister er mer impulsive.

Vel, om sekkebegrepet er psykopat eller ikke. Dette er i hvert fall ikke mennesker som det er sunt å ha med å gjøre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in