2022-02-05, 19:15
Bannlyst
En av Sveriges bästa skidåkare, Stina Nilsson,genom tiderna slutar i längdlandslaget i förtid pga turbulens i längdlandslaget.
Det här måste få ett slut en gång för alla. Det finns personer i längdlandslaget som inte skall vara där. Som inte har förtroende hos åkarna.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/stina-nilsson-om-turbulensen-tanker-inte-kasta-ruttna-applen
Citera
2022-02-05, 19:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
En av Sveriges bästa skidåkare, Stina Nilsson,genom tiderna slutar i längdlandslaget i förtid pga turbulens i längdlandslaget.
Det här måste få ett slut en gång för alla. Det finns personer i längdlandslaget som inte skall vara där. Som inte har förtroende hos åkarna.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/stina-nilsson-om-turbulensen-tanker-inte-kasta-ruttna-applen

Nej, det var inte därför hon slutade.
Citera
2022-02-05, 19:39
Medlem
Citat:
Jag vill se dessa SPARKADE:

Ola Strömberg
Anders Byström
Petter Myhlback och vallateamet

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pLjV1o/landslagschefen-talar-ut-efter-att-ha-fatt-sparken

När inte åkare har förtroende för ledning och vallateam är det omöjligt att nå prestationer.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pLjV1o/landslagschefen-talar-ut-efter-att-ha-fatt-sparken
Du refererar till ett klipp ifrån 2020 där man är kritisk till DÅVARANDE vallateam och ledning? Vad har Byström med det att göra? Eller Myhlback för den delen?
Citera
2022-02-05, 21:24
Medlem
BraidsMammas avatar
Tja,
Det är inte nån fantastisk person som har kvar en länk till dagens juniorlopp?
Vågar inte fråga i tråden för mindre längdskidtävlingar för att undvika spoilers
Citera
2022-02-08, 11:43
Medlem
FNLSs avatar
Vad tråkigt att Laurent gift sig med Pellegrino. Hon borde valt Grate och kallat sig Greta the great-great Grate istället
Citera
2022-02-08, 13:40
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Mathilde Myhrvold tar guld i sprint och Kalla åker stafett. Där är två profetior från mig. Det kommer fler och jag förstår att många spänt väntar på dessa.

Nja riktigt så blev det icke
Vet inte vart du fick det ifrån att Myhrvold skulle ta guld.
Dock finns det fortfarande en liten chans att Kalla kör stafetten.

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om Mathilde Myhrvold tar Guld i sprint så ska jag sluta kolla på skidor på obestämd tid.
Kom ihåg att jag sa det och påminn mig om jag glömmer bort att jag sagt det.

Se där. Jag behöver inte sluta kolla på skidor
Citera
2022-02-08, 14:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nja riktigt så blev det icke
Vet inte vart du fick det ifrån att Myhrvold skulle ta guld.
Dock finns det fortfarande en liten chans att Kalla kör stafetten.

Se där. Jag behöver inte sluta kolla på skidor

Jag fick det från att hon avslutade otroligt bra i ett VC-lopp och jag förväntade mig att hon skulle ta ytterligare steg. Den som inte vågar sticka ut hakan är en fegis och det är inte jag. Jag hade fel och det kostade mig 3000 spänn, men sånt är livet.
Citera
2022-02-08, 14:28
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag fick det från att hon avslutade otroligt bra i ett VC-lopp och jag förväntade mig att hon skulle ta ytterligare steg. Den som inte vågar sticka ut hakan är en fegis och det är inte jag. Jag hade fel och det kostade mig 3000 spänn, men sånt är livet.

Jovisst hon har ju gjort stora framsteg under vintern. Men hon är ljusår från samma nivå som både Jonna och Maja. Därför funderade jag över varför du va så säker på att hon skulle vinna.
Citera
2022-02-08, 14:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vad tråkigt att Laurent gift sig med Pellegrino. Hon borde valt Grate och kallat sig Greta the great-great Grate istället

Då skulle nog inte Emma bli glad
Citera
2022-02-08, 14:37
Bannlyst
Citat:
Jovisst hon har ju gjort stora framsteg under vintern. Men hon är ljusår från samma nivå som både Jonna och Maja. Därför funderade jag över varför du va så säker på att hon skulle vinna.

Alla kan göra missbedömningar. Hög höjd, tuffa banor kräver sin man/kvinna.
Citera
2022-02-08, 14:59
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Alla kan göra missbedömningar. Hög höjd, tuffa banor kräver sin man/kvinna.

Självklart kan man göra missbedömningar. Jag har gjort det själv vid flertal tillfällen.
Men vad jag sett så har inte Myhrvold vid något tillfälle varit i närheten av samma nivå som exempelvis Jonna.
Sen kan man ju bena lite i hur hög höjd osv påverkar. Dock vet jag inte om vi har något som tyder på att Norskan skulle klara höjden bättre än Jonna, Maja, Jessie Diggins eller Nadine Fendrich tex.
Citera
2022-02-08, 15:21
Medlem
Myhrvold väggade på 3,3km klassiskt i Soldier Hollow och ödela stafetten för Norge. Men det var fem år sedan. Dagens insatts tyder dock inte på någon större förbättring på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in