2022-02-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Alla som verkar nobba Arsenal så verkar de va arsenal som drar sig ur.......inte så troligt ..
Conte,anfallaren som gick t juventus..

Nu lämnar saka de sjunkande skeppet med.
Citera
2022-02-08, 11:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså? Du kan ju förstås tro vad du än vill.. intresserar mig 0%. Men fakta är att Lyon krävde mer än vad Arsenal var villiga till att betala för Guimares, och därför så blev han inte en AFC-spelare.

Bruno slängde på luren när han hörde det var från Arsenal.
Citera
2022-02-08, 13:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Zouma vilken jävla idiot asså. Är det något som får mig förbannad så är det djurplågeri, stackars katt som inte kan göra något för att försvara sig medans Zouma går o skrattar och använder våld. Känns som det varit mer än vanligt det senaste? Läste om Overmars igår, avgår tydligen från sin position i Ajax (där han gjort ett fantastiskt jobb) för att han skickat olämpliga meddelanden till kvinnliga anställda. Vi hade Greenwood tidigare som förstörde sin karriär.

Är det något med Covid restriktionerna som gör att det spårar ur? Det verkar ju iaf pusha dessa störda individer över gränsen.

Håller med. Såg videon på lunchen och det finns inga ursäkter. Det är totalt oacceptabelt att som vuxen människa behandla en annan levande varelse på det viset.

Att uppepå det, vara så innihelvete korkad att dokumentera det och lägga på skrattsmileys när det ska gå runt i kompisgänget (får man anta). Vad handlar det om? Gå över gränsen för internhumorns skull?

Det är inhumant. Det är juvenilt. Det är meningslöst våld mot en oskyldig varelse som inte kan försvara sig. Det är ren och skär ondska.

Och då kanske någon kontrar "det är bara en katt, den tog inte skada". Men det går fan inte att komma runt, det finns absolut noll ursäkter. Vem gör så där mot ett djur? Beter han sig på liknande vis mot sina barn när de var bebisar och störiga, som bebisar är? Skicka bild på hur han örfilar sin bebis till kompisarna när den skriker, for laughs and giggles?

Du är en patetisk ursäkt till människa Kurt Zouma, och jag hoppas du får sparken av West Ham för detta.

I fallet Greenwood vill jag vänta helt med att döma. Det ser jävligt illa ut, men ljudklippet kan vara hämtat ur ett långt klipp som ger bättre kontext. Bilderna kan vara arrangerade, vi kan inte vara helt säkra på att det är Greenwood som orsakat henne skadorna. Jag säger absolut inte att det ÄR så, jag vill bara att en brottsutredning ska få göra sitt och verifiera att exflickvännens dokumentation speglar vad som verkligen hänt och att han döms.

I fallet Zouma - om vi utgår från att det är han som behandlar katten sådär - ser jag inga förmildrande omständigheter. Om så katten ens pissade i Zoumas mun just före kameran kom upp, finns inga som helst ursäkter att utföra så ondskefulla handlingar mot en mindre varelse som inte kan försvara sig själv eller föra sin egen talan.

Allmänt gällande sådant här beteende: Jag tror att fotbollsspelare i många fall är vuxna småbarn. De har lagt all sin kraft på att bli duktiga fotbollsspelare och allt vid sidan av fotbollen har andra löst åt dem. Alla frågor vi andra oroar oss för: boende, partner, barn, karriär, lön och villkor - det har de folk för. Allt de behöver oroa sig för är att dyka upp i tid på träningsanläggningen och prestera på planen, så löser sig allting utanför planen. Tills karriären tar slut i alla fall.

De har all potential i världen att bli riktiga grisar som personer. De måste inte bli det, men är du en shithole person till att börja med finns alla möjligheter att fortsätta vara det som fotbollsproffs. Vana vid att få som de vill i alla lägen utöver fotbollen och en personlig mognad klart lägre än deras ålder. Ingen vidare bildning eller erfarenhet utöver fotbollen heller. Vill de knulla, får de knulla. Ta hand om barnen? Nejfan, det löser någon annan. Vill de ta privatjeten till solen när det är uppehåll, så gör de det. Covidrestriktioner, are you fucking kidding me? Jag vill till solen och bli avsugen av en fotomodell, då gör jag det.

Den enda de måste ta ansvar mot är klubben, och klubben skiter i allt som inte har med fotbollen att göra. Så om spelaren knullar runt, slår sina barn, plågar katter, pucklar på sin tjej, kör rattfull - blir det ett problem först när det blir offentligt. Så länge man kan hålla det utanför medierna är all good. Helt säker på att klubbarna har inofficiella fixers som både ordnar med damsällskap och allt annat shady spelarna vill göra, så att det hålls "cleant" - dvs utanför rubrikerna.

Minns någon Yaya Toure när han skulle spela välgörenhetsmatch när karriären närmade sig slutet? Han föreslog i en ganska stor Whatsappgrupp att han skulle "fixa tjejer" till hotellet åt alla? Mer eller mindre hallickverksamhet och alla inblandade män har fruar och barn hemma, typ?

https://www.sportbible.com/football/news-yaya-toure-axed-from-soccer-aid-after-sending-inappropriate-message-20200905

Sånt tror jag är hur vanligt som helst. Det som skiljer ovan är att Yaya Toure var så innihelvete korkad att prata om det i fel forum, där det med en skärmdump gick att visa vad han sagt. Om Yaya sagt det inför omklädningsrummet utan att någon spelat in det hade han kunnat säga att han skämtade och det blev fel. Nu fanns ingen deniability, och det var bara att käka i sig hur dum han var.

Mer än hälften av dem som fick meddelandet antar jag tänkte: "för i helvete Yaya. Klart som fan vi ska knulla några snygga unga tjejer, MEN DU KAN JU INTE SKRIVA OM DET I DEN HÄR CHATTEN". Det var problemet, inte att det skulle knullas unga brudar och vara otrogna mot fruar. Sen går profiler ut och låtsas vara outraged, när de troligen varit med på samma sexparties och spritorgier själva som aktiva, eller åtminstone vet om massa skit men som aldrig kom ut och därför är vatten under bron.

....med det sagt, tycker jag klubbar ska agera på det som kommer fram. Visa att du kan fan inte bete dig som ett jävla asshole och få behålla dina privilegier. Greenwood hoppas jag döms till fängelse och att West Ham sparkar Zouma all världens väg.

Och nej, jag tror inte på något sätt Liverpool är ett undantag från ovanstående. Det förekommer garanterat massor av skit där med som aldrig sett dagens ljus.
Citera
2022-02-08, 13:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
I fallet Greenwood vill jag vänta helt med att döma. Det ser jävligt illa ut, men ljudklippet kan vara hämtat ur ett långt klipp som ger bättre kontext. Bilderna kan vara arrangerade, vi kan inte vara helt säkra på att det är Greenwood som orsakat henne skadorna. Jag säger absolut inte att det ÄR så, jag vill bara att en brottsutredning ska få göra sitt och verifiera att exflickvännens dokumentation speglar vad som verkligen hänt och att han döms.

Alla får såklart ha sin syn på det och jag kan förstå att vissa vill ha mer kött på benen i ett fall som Greenwood. Personligen tycker jag dock det är väldigt talande att det varit knäpptyst från Greenwood's håll, samt att klubben gjort allt i sin makt för att 'radera' sina band till Greenwood genom att sluta sälja merchandise med hans namn samt erbjuda pengar tillbaka/nytt tröj-nr till de som köpte med honom. Att de dessutom vägrat att backa honom med advokater/juridisk hjälp känns också väldigt talande med tanke på att klubben tidigare hjälpte Maguire med detta när han var igång och vevade med poliser på Grekland.

Så även om jag håller med ditt tänk att vi endast känner till toppen på isberget och att det finns mer information, så känns det ju som att det snarare är ännu tyngre grejer vi inte känner till än att det skulle vara saker som friade Greenwood. Hade det nu varit fabricerade bilder där någon annan hade slått hans flickvän och att inspelningen var fakead eller en kort del av ett längre klipp så känns det ju 100% som att någon form av uttalande hade gjorts vid detta laget. Istället har klubben (samt sponsorer) tagit avstånd till honom helt.
Citera
2022-02-08, 13:46
Medlem
Citat:
Jasså? Du kan ju förstås tro vad du än vill.. intresserar mig 0%. Men fakta är att Lyon krävde mer än vad Arsenal var villiga till att betala för Guimares, och därför så blev han inte en AFC-spelare.

Att Lyon skulle begära mer än ni ville ge mer tror jag noll över när Bruno fick tillåtelse åka prata med både arsenal och Newcastle.
Har verkligen försökt googla källor att det är Arsenal som dragit sig ur affärer ang Buendia,Vlahovic, Bruno.

Buendia valde Aston villa(varför är ni la ett bud på 33m istället för 34m som Norwich krävde och därmed inte accepterar budet,finns även storys där Aston villas målvakt var en anledning han valde villa före arsenal)

Vlahovic valde Juve (arsenal la bud som Fiorentina accepterar,långt över 75m som det krävdes,men agenten och Vlahovic valde Juve när Chiesa skadades och Ghosta Arsenal och Fiorentina försök få till en deal med Arsenal)

Bruno valde Newcastle (enligt honom själv var det ledningarnas framtidsplaner som presenterades för honom som var anledningen )
Citera
2022-02-08, 13:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Alla får såklart ha sin syn på det och jag kan förstå att vissa vill ha mer kött på benen i ett fall som Greenwood. Personligen tycker jag dock det är väldigt talande att det varit knäpptyst från Greenwood's håll, samt att klubben gjort allt i sin makt för att 'radera' sina band till Greenwood genom att sluta sälja merchandise med hans namn samt erbjuda pengar tillbaka/nytt tröj-nr till de som köpte med honom. Att de dessutom vägrat att backa honom med advokater/juridisk hjälp känns också väldigt talande med tanke på att klubben tidigare hjälpte Maguire med detta när han var igång och vevade med poliser på Grekland.

Så även om jag håller med ditt tänk att vi endast känner till toppen på isberget och att det finns mer information, så känns det ju som att det snarare är ännu tyngre grejer vi inte känner till än att det skulle vara saker som friade Greenwood. Hade det nu varit fabricerade bilder där någon annan hade slått hans flickvän och att inspelningen var fakead eller en kort del av ett längre klipp så känns det ju 100% som att någon form av uttalande hade gjorts vid detta laget. Istället har klubben (samt sponsorer) tagit avstånd till honom helt.

Ja, troligen har du rätt. Klubben har gjort sin due diligence av ärendet och "cut their losses" tidigt, det går inte att rädda situationen för då hade de gjort det. Greenwood är en av deras guldklimpar, egen produkt, spelat i klubben sen sexåring, otroligt lovande och många år framför sig - väldigt starka incitament att försöka ordna det på alla till buds stående medel.

Att de valt att direkt ta avstånd skvallrar om att det är FUBAR, bara att släppa. Med det sagt vill jag ändå vänta med att ta fram stora sågen på Greenwood tills vi vet att ja, han har gjort det han anklagas för och han är en liten lort.

Sen har klubben troligen klausuler om uppförande och lagbrott, att de kan voida kontraktet och komma ur det billigt om spelaren fälls för olika grejer - kanske rentav att han blir återbetalningsskyldig av löner han fått. Så på så vis blir de inte sittande och betalar hans lön till 2025 om han fälls, vilket är en liten tröst för dem i sammanhanget.

Uniteds agerande i att värva CR7 utan tveksamheter kring hans våldtäkdsanklagelser kan man kritisera dem för, men jag ser inte riktigt hur klubben ska kunna hållas ansvarig för ifall Greenwood pucklar på och våldtar sin flickvän i sitt hem. Vissa kommer säkert anföra att det är dålig kvinnosyn i Uniteds omklädningsrum och yadda yadda med unkna värderingar, men det är BS. I vilket proffsomklädningsrum är det INTE dålig kvinnosyn? De här männen har kvinnor i drivor som slåss för att få ligga med dem, de är extremt priviligierade och bortskämda. Tror ingen av dem har en särskild sund kvinnosyn eller ens förståelse för hur det är att vara en vanlig dödlig man, när de har kö utanför hotellrummet av kvinnor som redan öppnat munnen och är redo att svälja. Att United har Greenwood och Ronaldo med deras affärer är såklart inte bra, men jag tror inte kvinnosynen är bättre i något annat omklädningsrum.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-02-08 kl. 13:54.
Citera
2022-02-08, 15:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Man har gjort en studie på hur länge bollen egentligen spelas och i premier league är det 51,48 minuter.

Helt jävla sanslöst. Vad kan man göra åt saken?

Ligan som spelade boll mest var på 58 minuter och även det tycker jag är skandal.

Källa: UtdArena
Citera
2022-02-08, 15:22
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Polisen kommer inte göra något åt djurplågaren Kurt, hoppas West ham gör något.

Källa: Sky
Citera
2022-02-08, 15:23
Medlem
Citat:
Vad du än väljer att tro intresserar mig lika mkt som när din mamma har diarré, alltså 0,0%. Men saken är klar, Arsenal drog sig ur förhandlingarna med Lyon p g a att fransmännen krävde mer för Guimares än vad styrelsen var villiga att betala för honom, så Guimares hade inte möjligheten att välja mellan Arsenal och Newcastle - oberoende av vad han än hade valt. Kort o gott..
Kan du länka nåt som säger arsenal drog sig ur?jag har googlat som en dåre och hittar inget som säger det.
För vad du säger intresserar mig lika mycket som alla dina bortförklaringar du haft till mig.
Citera
2022-02-08, 15:26
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Vad du än väljer att tro intresserar mig lika mkt som när din mamma har diarré, alltså 0,0%. Men saken är klar, Arsenal drog sig ur förhandlingarna med Lyon p g a att fransmännen krävde mer för Guimares än vad styrelsen var villiga att betala för honom, så Guimares hade inte möjligheten att välja mellan Arsenal och Newcastle - oberoende av vad han än hade valt. Kort o gott..

När Arsenal slog en signal så kastade Vlahovic på luren och ghostade mittenklubben. Bruno väljer hellre Newcastle än mittenklubben. Saka vill lämna. Spelarna väljer Fucking Aston Villa framför dom också.

Ser allt annat än ljust ut för din framtid förlåt menade The arse framtid.
Citera
2022-02-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag skulle kunnat skrivit ett PM istället men du förtjänar cred officiellt för ett vansinnigt bra skrivet inlägg med sunda värderingar och tankar. Tack!

Tyvärr har du nog mer rätt i dina antagande än man faktiskt vill skall vara sanningen, Jag liksom du vill vänta med domen på Greenwood även om där precis som Zantera påpekar är många indicier på hur klubb, sponsorer och lagkamrater agerar som mer tyder på en skuld i fallet men om det är på det sättet så hoppas jag han får strängaste straffet som finns för brottet han begått så får han vara hur mycket största talangen någonsin.

Zouma är lättare att döma - det är bara att hoppas att West Ham vågar göra det rätta i detta fallet.
Citera
2022-02-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan du länka nåt som säger arsenal drog sig ur?jag har googlat som en dåre och hittar inget som säger det.
För vad du säger intresserar mig lika mycket som alla dina bortförklaringar du haft till mig.

Mannen han kommer inte länka källor, han gör de aldrig. Men han vet och de är det viktigaste enligt han xD De är bara en googling bort enligt han på svar på alla hans tidigare påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in