2022-02-08, 10:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är redan bevisat att Esbjörn inte är dement.
Jag tycker inte att SH verkar anse det bevista hur vida Esbjörn är dement eller inte. Det verkar inte heller som SH bryr sig om hur många gånger det skrivs här heller. Eller med vilken övertygelse det skrivs.

Vi kan alltså konstatera att det inte är bevisat huruvida Esbjörn är dement eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Ebba har inte handlat fel. Det har vi redan konstaterat många gånger om. Ebba har gjort allt rätt i denna affären, och hon har gått långt utöver det normala och vad som kan förväntas av en köpare, i sina ansträngningar för att tillse Esbjörns intressen i affären. Ebbas agerande i affären är gudomligt från början till slut. Och en stjärna i kanten får hon för att hon inte lät en grovt kriminell barnvåldtäktsman smita undan ansvar för sina brott. Bara en ängel agerar som Ebba agerar.
ursäkta What? Bara för du har konstaterat en sak med, din myndiga röst, som uppenbarligen inte är van att bli ifrågasatt, så betyder det inte att någon köpt det du konstaterat.

Enligt mig är det fan så mycket mera konstaterat att Ebba begick allvarliga felaktigheter och innan under och efter köpet.

Ebba har gjort alltifrån ljuget om från vilken information hon gett Esbjörn innan köpet. (Jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren tagit del av), och påståendet om att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader på det värderade huset. Till att lova att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill, till att hävda bestämt att hon inte ska säga stämma honom.

Ebba har vidare blivet polisanmäld två gånger i denna affär, varav en blev nedlagd och en ledde till fällande dom. Hon köpte sig fri ur en skadestånds- process. Så förutom en villkorlig dom, har hon fått betala stora pengar.

Om man kallar hennes agerande för änglalikt måste det vara Lucifer man refererar till.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Inte ens en läkare diagnostiserar demens genom kroppsspråk, det klarar bara MisterSeemen.
Jo det gör man. Alla som jobbat med äldre eller haft en anhörig som utvecklat demens vet att kroppsspråk kan vara tydliga tecken. Och Esbjörn har ett flertal tydliga tecken.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det råder ingen tvekan om att Ebba rustar sig till tänderna.
Det är inte av omtanke om Esbjörn som hon ger rådet till honom. Det är av omtanke om sig själv.

Hur skulle det se ut att hon startar ett krig mot en man som varken har alla hästar hemma och som dessutom inte har ett ombud.

Tvärtom är budskapet till Esbjörn: Kriget har startat. J
Exakt. Ebba tar noll hänsyn till att Esbjörn är gammal, och det faktum att människor över 80 år inte är lika snabbtänkta längre och att de kan behöva tydliga fakta, som de har tid på sig att gå igenom i lugn och ro. Ebba såg Esbjörn som en politisk motståndare som skulle besegras.
2022-02-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker inte att SH verkar anse det bevista hur vida Esbjörn är dement eller inte. Det verkar inte heller som SH bryr sig om hur många gånger det skrivs här heller. Eller med vilken övertygelse det skrivs.

Vi kan alltså konstatera att det inte är bevisat huruvida Esbjörn är dement eller inte.
ursäkta What? Bara för du har konstaterat en sak med, din myndiga röst, som uppenbarligen inte är van att bli ifrågasatt, så betyder det inte att någon köpt det du konstaterat.

Enligt mig är det fan så mycket mera konstaterat att Ebba begick allvarliga felaktigheter och innan under och efter köpet.

Ebba har gjort alltifrån ljuget om från vilken information hon gett Esbjörn innan köpet. (Jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren tagit del av), och påståendet om att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader på det värderade huset. Till att lova att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill, till att hävda bestämt att hon inte ska säga stämma honom.

Ebba har vidare blivet polisanmäld två gånger i denna affär, varav en blev nedlagd och en ledde till fällande dom. Hon köpte sig fri ur en skadestånds- process. Så förutom en villkorlig dom, har hon fått betala stora pengar.

Om man kallar hennes agerande för änglalikt måste det vara Lucifer man refererar till.
Jo det gör man. Alla som jobbat med äldre eller haft en anhörig som utvecklat demens vet att kroppsspråk kan vara tydliga tecken. Och Esbjörn har ett flertal tydliga tecken.
Exakt. Ebba tar noll hänsyn till att Esbjörn är gammal, och det faktum att människor över 80 år inte är lika snabbtänkta längre och att de kan behöva tydliga fakta, som de har tid på sig att gå igenom i lugn och ro. Ebba såg Esbjörn som en politisk motståndare som skulle besegras.

Kan man lita på esb ord om han är nu dement?
2022-02-08, 10:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Tragiskt att en gammal man med lindrig kognitiv svikt som inte är ovanligt mht hans ålder, konstant ska behöva utstå kränkande påståenden att han är dement, från nötknäpparen, Merrybum och MisterSeven.
Skäms på er!
Jamen oj nu
Skäms jag verkligen…Så där, nu har jag skämts klart.
Var fort det gick att bli klar känner jag.

Jag tycker du och co borde skämmas över hur mycket skit ni skrivet om Esbjörn och människorna kring honom. Att ni kallat Esbjörn för tjuvgubbe och springnotan. Att påstått de mest vidriga sakerna om Majkgård, Monica, samtliga juridiska ombud, Matz osv osv.
2022-02-08, 10:40
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kan man lita på esb ord om han är nu dement?
Läs på lite om demens känner jag. Det känns som du tror att dement har ett likhetstecken med att sitta och dregla i en rullstol iklädd blöjor. Samt en total avsaknad av orientering i tid och rum.
2022-02-08, 10:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Men snälla, varför framhärdar du felaktigheter som är så lätta att motbevisa? Hata Ebba med all kraft, fine, men faktat finns där ändå som säger att du inte har torrt på fötterna.

Upp till bevis. Var och när har Ebba påstått att hon har två skriftliga värderingar?

Var och när har hon påstått att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader?

Hur vet du att Ebbas löfte om att backa affären, är en lögn? Har Ebba sagt det? För annars kan man bara gå på handlingarna där och Esbjörn valde att inte syna det löftet. Alltså ingen lögn.

Ebba har ingen fällande dom på sig.

Att Ebba gick med på en förlikning där hon tog sina egna kostnader, var omtänksamt mot Esbjörn. Men har hon köpt sig fri? Esbjörn har inte fått en krona extra mot vad köpekontraktet sa, eller hur?

Att ställa en diagnos utfrån ihopklippta intervjuscener är vanskligt och jag tror inte ens vårdpersonal som jobbar med dementa personer skulle våga sätta en diagnos på Esbjörn utifrån samma material. Om Esbjörn vore så tydligt dement, varför har inte vården upptäckt det?
2022-02-08, 10:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ebba har gjort alltifrån ljuget om från vilken information hon gett Esbjörn innan köpet. (Jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren tagit del av),

Nu är du felinformerad eller ljuger du medvetet!
från hennes face.

"Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning."

för övrigt är det Inte bevisat att han inte var dement då avtalet skrevs allt annat saknar betydelse!
2022-02-08, 10:53
Medlem
Citat:
Läs på lite om demens känner jag. Det känns som du tror att dement har ett likhetstecken med att sitta och dregla i en rullstol iklädd blöjor. Samt en total avsaknad av orientering i tid och rum.

Hur man man lita på esb ord om han är dement?
2022-02-08, 10:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Men snälla, varför framhärdar du felaktigheter som är så lätta att motbevisa? Hata Ebba med all kraft, fine, men faktat finns där ändå som säger att du inte har torrt på fötterna.

Upp till bevis. Var och när har Ebba påstått att hon har två skriftliga värderingar?

Var och när har hon påstått att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader?

Hur vet du att Ebbas löfte om att backa affären, är en lögn? Har Ebba sagt det? För annars kan man bara gå på handlingarna där och Esbjörn valde att inte syna det löftet. Alltså ingen lögn.

Ebba har ingen fällande dom på sig.

Att Ebba gick med på en förlikning där hon tog sina egna kostnader, var omtänksamt mot Esbjörn. Men har hon köpt sig fri? Esbjörn har inte fått en krona extra mot vad köpekontraktet sa, eller hur?

Att ställa en diagnos utfrån ihopklippta intervjuscener är vanskligt och jag tror inte ens vårdpersonal som jobbar med dementa personer skulle våga sätta en diagnos på Esbjörn utifrån samma material. Om Esbjörn vore så tydligt dement, varför har inte vården upptäckt det?

jag kan ge dig sanningen om henes värderingar då Merrybum bara fabulerar!

"Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning."
Senast redigerad av braattha 2022-02-08 kl. 11:01.
2022-02-08, 10:55
Medlem
Citat:
Jamen oj nu

Jag tycker du och co borde skämmas över hur mycket skit ni skrivet om Esbjörn och människorna kring honom. Att ni kallat Esbjörn för tjuvgubbe och springnotan. Att påstått de mest vidriga sakerna om Majkgård, Monica, samtliga juridiska ombud, Matz osv osv.

Du hoppas på han ska vara dement.
Du påstått vidriga saker om Busch, hennes vänner och familj.
2022-02-08, 10:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jamen oj nu

Esbjörn är en man som tydligt flyr från problem

Han dumpade sin sambo sedan 40 år, när hon blev sjuk och flyttade ihop med någon annan. Han invalidiserar och skadar en cyklist allvarligt, men vill inte ens be om ursäkt. Han säljer en fastighet men drar med handpenningen och går under jorden. Han skriver på en förlikning, tar pengarna och överklagar obegripligt nog stadsfästningen när han är sur på sina ombud.

Det är hårda fakta.

Sedan har vi alla Esbjörns mindre sanningsenliga påståenden, riktade mot Ebba och hennes familj.

Hade Esbjörn haft papper på att han var väck i pallet, hade jag kunnat överse hans agerande, men nu säger hans papper att han är funktionell och kapabel. Då får man stå för sin skit, även om man är 80+.
2022-02-08, 10:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Man väljer vad man vill se finns vissa här som detta passar nästan perfekt på!
från samma sida som du hänvisar till!

Kommunikationssvårigheter (dysfasi/afasi – språkliga problem)
• Tappar ord
• Uttryckssvårigheter
• Upprepar och stakar sig, kastar om ord och uttryck
• Fyller ut texten och/eller byter ämne
• Sviktande förmåga att hålla en konversation flytande
• Sviktande förmåga att läsa och förstå text
• Svårt att skriva brev och fylla i blanketter

Det kanske är dax att sluta leta nu då han inte är dement
Nu är det ju förvisso inte helt ovanligt att en demens upptäcks när människor söker för att de är deprimerad. Eller blir deprimerade när man inser sin diagnos.

Esbjörn har för övrigt svårt att utrycka sig, man ser att han letar efter vad han vill få fram, men att det är svårt för honom. Man märker tydligt att han tappar ord. Det finns ju så lite material att stunders på honom. Han har väl i stort sett bara uttalat sig en gång där i början. Samt det han sagt på polisförhören angående trädfällningen och bilolyckan.

Men där tycker jag man märker en klart bristande förmåga att berätta sammanhängande. Det vill säga hålla konversationen flytande.

Han säger själv att han inte kunde tillgodo se sig texten i kontraktet utan att han upplevde det som att man pekade och säger skriv där och skriv där.

När han ångrar sig angående husköpet så får han hjälp att skriva brevet och behöver hjälp med detta. Och det var på grund av att han inte länger klarade sin ekonomi (fylla i blanketter) som man kopplade in Monica.

Vad bra att du lyfte fram även dessa punkter. Esbjörns svårigheter passar ju in på nästan alla punkter.
2022-02-08, 11:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu är det ju förvisso inte helt ovanligt att en demens upptäcks när människor söker för att de är deprimerad. Eller blir deprimerade när man inser sin diagnos.

Esbjörn har för övrigt svårt att utrycka sig, man ser att han letar efter vad han vill få fram, men att det är svårt för honom. Man märker tydligt att han tappar ord. Det finns ju så lite material att stunders på honom. Han har väl i stort sett bara uttalat sig en gång där i början. Samt det han sagt på polisförhören angående trädfällningen och bilolyckan.

Men där tycker jag man märker en klart bristande förmåga att berätta sammanhängande. Det vill säga hålla konversationen flytande.

Han säger själv att han inte kunde tillgodo se sig texten i kontraktet utan att han upplevde det som att man pekade och säger skriv där och skriv där.

När han ångrar sig angående husköpet så får han hjälp att skriva brevet och behöver hjälp med detta. Och det var på grund av att han inte länger klarade sin ekonomi (fylla i blanketter) som man kopplade in Monica.

Vad bra att du lyfte fram även dessa punkter. Esbjörns svårigheter passar ju in på nästan alla punkter.
Ja det passar även mycket bra in på vissa här som upprepar samma felaktigheter gång på gång på gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in