Jag tycker inte att SH verkar anse det bevista hur vida Esbjörn är dement eller inte. Det verkar inte heller som SH bryr sig om hur många gånger det skrivs här heller. Eller med vilken övertygelse det skrivs.
Vi kan alltså konstatera att det inte är bevisat huruvida Esbjörn är dement eller inte.
Enligt mig är det fan så mycket mera konstaterat att Ebba begick allvarliga felaktigheter och innan under och efter köpet.
Ebba har gjort alltifrån ljuget om från vilken information hon gett Esbjörn innan köpet. (Jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren tagit del av), och påståendet om att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader på det värderade huset. Till att lova att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill, till att hävda bestämt att hon inte ska säga stämma honom.
Ebba har vidare blivet polisanmäld två gånger i denna affär, varav en blev nedlagd och en ledde till fällande dom. Hon köpte sig fri ur en skadestånds- process. Så förutom en villkorlig dom, har hon fått betala stora pengar.
Om man kallar hennes agerande för änglalikt måste det vara Lucifer man refererar till.
Vi kan alltså konstatera att det inte är bevisat huruvida Esbjörn är dement eller inte.
Citat:
ursäkta What? Bara för du har konstaterat en sak med, din myndiga röst, som uppenbarligen inte är van att bli ifrågasatt, så betyder det inte att någon köpt det du konstaterat. Ebba har inte handlat fel. Det har vi redan konstaterat många gånger om. Ebba har gjort allt rätt i denna affären, och hon har gått långt utöver det normala och vad som kan förväntas av en köpare, i sina ansträngningar för att tillse Esbjörns intressen i affären. Ebbas agerande i affären är gudomligt från början till slut. Och en stjärna i kanten får hon för att hon inte lät en grovt kriminell barnvåldtäktsman smita undan ansvar för sina brott. Bara en ängel agerar som Ebba agerar.
Enligt mig är det fan så mycket mera konstaterat att Ebba begick allvarliga felaktigheter och innan under och efter köpet.
Ebba har gjort alltifrån ljuget om från vilken information hon gett Esbjörn innan köpet. (Jag har gjort två skriftliga värderingar som säljaren tagit del av), och påståendet om att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader på det värderade huset. Till att lova att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill, till att hävda bestämt att hon inte ska säga stämma honom.
Ebba har vidare blivet polisanmäld två gånger i denna affär, varav en blev nedlagd och en ledde till fällande dom. Hon köpte sig fri ur en skadestånds- process. Så förutom en villkorlig dom, har hon fått betala stora pengar.
Om man kallar hennes agerande för änglalikt måste det vara Lucifer man refererar till.
Citat:
Jo det gör man. Alla som jobbat med äldre eller haft en anhörig som utvecklat demens vet att kroppsspråk kan vara tydliga tecken. Och Esbjörn har ett flertal tydliga tecken.
Citat:
Exakt. Ebba tar noll hänsyn till att Esbjörn är gammal, och det faktum att människor över 80 år inte är lika snabbtänkta längre och att de kan behöva tydliga fakta, som de har tid på sig att gå igenom i lugn och ro. Ebba såg Esbjörn som en politisk motståndare som skulle besegras.
Det råder ingen tvekan om att Ebba rustar sig till tänderna.
Det är inte av omtanke om Esbjörn som hon ger rådet till honom. Det är av omtanke om sig själv.
Hur skulle det se ut att hon startar ett krig mot en man som varken har alla hästar hemma och som dessutom inte har ett ombud.
Tvärtom är budskapet till Esbjörn: Kriget har startat. J
Det är inte av omtanke om Esbjörn som hon ger rådet till honom. Det är av omtanke om sig själv.
Hur skulle det se ut att hon startar ett krig mot en man som varken har alla hästar hemma och som dessutom inte har ett ombud.
Tvärtom är budskapet till Esbjörn: Kriget har startat. J