Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
All heder till de ryska läkarna som möjliggör för infertila att bilda familj. Det är synd att de tvingas bo i det samhälle de gör.
Jag lyckas knappt ta mig igenom den där meningen. Vad tusan svamlar du om?
Håller med om att det är tragiskt att 42-åriga damer blivit lurade av Köjävregimen att gå ut i krig istället för att leva ett normalt liv i Köjäv och kanske starta en mysig familj. Ett exempel på Ukraina inte bara faller sönder ekonomiskt men även socialt just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
All heder till de ryska läkarna som möjliggör för infertila att bilda familj. Det är synd att de tvingas bo i det samhälle de gör.
Jag lyckas knappt ta mig igenom den där meningen. Vad tusan svamlar du om?
Jag noterar att Västmedia skickar ner korrespondenter till den Köjävstyrda sidan av östra Ukraina för att rapportera om... vadå? Att soldaterna sitter i samma skyttegravar som för 7 år sedan? Artiklarna är jingoistiska och utmålar de ukrainska nationalisterna (ofta från fascistoida milisgrupper som Azov och National Corpus) som hjältar. Inga tuffa frågor, inget resonemang, inget försök att intervjua den separatistiska sidan osv. Trots att säker 95%+ av de Köjävstyrda milisgrupperna utgörs av män så intervjuas huvudsakligen kvinnor. Syftet är uppenbart - att tuta i korkade svenska liberaler att det jämställda, demokratiska, feministiska Ukrainas sak är vår och att detta är en kamp mot den nazzzzistiska håmåfåba RyZZland
Ett av de mest uppenbara exemplen på senare tid är den oligarkägda tidningen Expressens propagandaartiklar:
https://www.expressen.se/nyheter/de-forbereder-sig-for--nagot-vi-vet-inte-vad/
Intressant att se att västs oligarker och regimstyrda propagandakanaler lägger så mycket energi och pengar på att driva falska narrativ. I detta fall avdelade Expressen två anställda som fick trava runt i snön i det Köjävockuperade Donbass i en hel vecka.
Artikeln utmynnar förstås i
reductio ad Hitlerum, vad annars:
Citat:
Om ryssarna kommer hit och om vi förlorar det här slaget så kommer de gå vidare, historien lär oss att sådana som Putin gör allting som om världen vore deras. Så fram till den punkten när hela världen stoppar honom så kan det fortsätta, så som med Hitler.