2022-02-07, 22:40
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Känner du Gud, Vår himmelske Fader, Skaparen, gudars Gud, då behöver du inte avgudadyrka genom att tillbe en mellanhand som Jesus och behöver inte bryta mot förbuden om spiritism heller. Gud är en god kärleksfull far!

"Nådig och barmhärtig är Herren, sen till vrede och rik på kärlek. Herren är god mot alla, barmhärtig mot allt han har skapat. Herre, allt du har skapat skall tacka dig, dina trogna skall lovsjunga dig." Psaltaren 145:8-10
Det är inte fråga om någon avgudadyrkan. Du har kört fast i rabbinsk judendom och dess Jesushat.
Citera
2022-02-07, 22:45
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Det är inte fråga om någon avgudadyrkan. Du har kört fast i rabbinsk judendom och dess Jesushat.
Vill du svartmåla mig och judendomen, istället för att bemöta med argument? Hatar du mig?

Du påstår att jag hatar, men det är ditt grundlösa påstående.
Däremot tror du och jag olika i mycket, det är inte hat.
Citera
2022-02-07, 22:46
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Vill du svartmåla mig och judendomen, istället för att bemöta med argument? Hatar du mig?

Du påstår att jag hatar, men det är ditt grundlösa påstående.
Däremot tror du och jag olika i mycket, det är inte hat.
Nej, jag hatar inte dig. Men dina rabbiner hatar Jesus.
Citera
2022-02-07, 22:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Nej, jag hatar inte dig. Men dina rabbiner hatar Jesus.
Nej, de hatar inte.
De bryr sig bara inte om Jesus för Jesus inte är relevant för den som i första hand tror på den ursprungliga eviga bibeln, gt.

Vill du svartmåla de som inte tror som du genom att hitta på att de hatar din tro?

Det är inte synd att ha religiösa missuppfattningar ex tro på Jesus.
Synd är att bryta mot Guds bud, så ber du till Vår Fader i Himmelen (istället för Jesus) så kan du tro precis vad du vill.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-02-07 kl. 22:59.
Citera
2022-02-07, 23:00
Medlem
jararvs avatar
Bibeln i katolska kyrkan och svenska kyrkan är till för jesuiterna.
Citera
2022-02-07, 23:00
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Nej, de hatar inte.
De bryr sig bara inte om Jesus för Jesus inte är relevant för den som i första hand tror på den ursprungliga eviga bibeln, gt.

Vill du svartmåla de som inte tror som du genom att hitta på att de hatar din tro?
Inget svartmålande alls. Det är fakta. Du vet väl t ex vad "Yeshu" betyder och innebär? BirkatHaMinim likaså.

Den som förnekar Guds Son går evigt förlorad. Skall du kalla det för "svartmålande" också?
Citera
2022-02-07, 23:02
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Bibeln i katolska kyrkan och svenska kyrkan är till för jesuiterna.
Bara på Flashbacks religionsfora.
Citera
2022-02-07, 23:06
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:

Den som förnekar Guds Son går evigt förlorad. Skall du kalla det för "svartmålande" också?

Du får ha religiösa missuppfattningar, ex om försoning. Men inga gammaltestamentliga texter godkänner en människas eller en guds död på ett kors som försoning för mänsklighetens synder. Grundlöst, men du syndar inte om du tror så. Jag hatar inte dig för du tror sakar som jag tycker är grundlösa.

Tro, all tro, är på många sätt grundlös, annars hade det varit vetande.
Citera
2022-02-07, 23:11
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Du får ha religiösa missuppfattningar, ex om försoning. Men inga gammaltestamentliga texter godkänner en människas eller en guds död på ett kors som försoning för mänsklighetens synder. Grundlöst, men du syndar inte om du tror så. Jag hatar inte dig för du tror sakar som jag tycker är grundlösa.

Tro, all tro, är på många sätt grundlös, annars hade det varit vetande.
Den som förnekar att Jesus är Messias och Guds Son går evigt förlorad.
Citera
2022-02-07, 23:13
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Den som förnekar att Jesus är Messias och Guds Son går evigt förlorad.
Ja, du har skrivit det redan. Jag tror fortfarande att det är fel. Det har inget med hat att göra.
Citera
2022-02-07, 23:41
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ja, du har skrivit det redan. Jag tror fortfarande att det är fel. Det har inget med hat att göra.
Enligt Jesus har det med hat att göra (Matt.6:24). Paulus omtalar även människorna i sina naturliga tillstånd som varandes i fiendeskap mot Gud (Ef.2:1-3).
Citera
2022-02-07, 23:44
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Enligt Jesus har det med hat att göra (Matt.6:24). Paulus omtalar även människorna i sina naturliga tillstånd som varandes i fiendeskap mot Gud (Ef.2:1-3).
Så säger era texter, då är det dem som sprider hat mot mig, inte du personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in