Citat:
Ursprungligen postat av
ola-hammastrom
Kan man tycka att Keisha verkar omogen och söker drama, men också se att det Niklas och Gerty gjorde var elakt också? (genuint nyfiken)
Jag får känslan att här vill man gärna ha det "änglar vs demoner". Är man på ena sidan ska man tycka dom andra är demoner och dom man själv hejar på är änglar.....Eller vissa här iallafall..
Själv svävar jag mellan pakterna hela tiden, och försöker se hur enskilda individer är i olika situationer.
Just i dagens situation mellan Keisha, Niklas och Gerty kan jag inte förstå hur man kan se det på nått annat sätt än att dom var elaka mot henne och hon reagerade på det bara, så som man borde göra. Det borde man kunna se oavsett vem man hejar på annars....Eller?
Jag baserar inte min kommentar på vem jag hejar på (FYI så "hejar" jag nog mest på Victoria och hon tillhör inte någon uttalad gruppering vad jag vet), utan vem jag tycker betedde sig mest rimligt i situationen. Keisha försökte återigen, som Gerty förklarade i synken, skapa drama av en skitsak.
På vilket sätt var de elaka mot henne?
Hon hade sina grejer på två olika ställen och hade flera olika sovplatser. Det framkom att hon inte sovit i det stora rummet på minst två nätter, varför ska hon då ockupera en sängplats där? Att ta någons saker och lägga dem på en annan plats är knappast en kränkande handling, och jag har svårt att tro att varken Gerty eller någon annan rotat igenom hennes grejer.
Men hon kanske blev upprörd
för att hon stulit öl och smör från gruppen och inte ville bli påkommen?