2022-02-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tycker faktiskt det var elakt att flytta keishas saker utan att prata med henne...
Håller med om det.
Även om hon är en negativ dyngspridare(kan vara hennes masterplan att sprida rykten, maska o vara otrevlig för att knäcka konkurrenterna...) hade det varit på plats att involvera henne i hennes egen flytt.
Citera
2022-02-07, 20:32
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tycker faktiskt det var elakt att flytta keishas saker utan att prata med henne...

Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Håller med om det.
Även om hon är en negativ dyngspridare(kan vara hennes masterplan att sprida rykten, maska o vara otrevlig för att knäcka konkurrenterna...) hade det varit på plats att involvera henne i hennes egen flytt.

Exakt, riktigt fult beteende. Sen när hon frågar dom varför så skyller dom på varandra och inte vågar stå för det.
Allt slänga ut någons saker ur rummet som att man vill säga "du är inte välkommen att vara i samma rum som oss" är på en helt ny nivå.
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 20:35.
Citera
2022-02-07, 20:51
Medlem
Citera
2022-02-07, 20:54
Medlem
Abelssuns avatar
Varför tror ni någon åker hem imorgon?
Citera
2022-02-07, 21:00
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
https://imgur.com/a/nJIM3qT
Jag bara såg det där framför mig.. jag vet inte varför
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 21:03.
Citera
2022-02-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Varför tror ni någon åker hem imorgon?

Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Fina grabbar det där
https://imgur.com/a/YQVonPT
Kolla Jonas
Jonas som drängen Alfred i Emil i Lönneberga, nu istället drängen Jonas i dokusåpan Farmen 😀
Citera
2022-02-07, 21:10
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jonas som drängen Alfred i Emil i Lönneberga, nu istället drängen Jonas i dokusåpan Farmen 😀
Ja det är verkligen Alfred känsla över honom. Det är som att man har plockat honom från en by direkt från 1800 talet
Citera
2022-02-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ja det är verkligen Alfred känsla över honom. Det är som att man har plockat honom från en by direkt från 1800 talet
Ja, precis 😀👍
Citera
2022-02-07, 21:19
Medlem
farlings avatar
Keisha alltså, vilket skräp till så kallad människa hon är. Börjar dagen med att tala om att hon ska "göra kaoz" med gården, för att sedan mucka gräl med Gerty över en sådan fullständigt trivial sak som att de flyttat på hennes saker.
Hon är över 30 år men framstår som en liten fjortis som älskar drama.

Tycker också att det är lite väl magstarkt av dem att stå och prata om heder och att vara ärlig, när de i teasern inför morgondagens avsnitt visas att de (Keisha) har stulit öl och smör från gruppen.
Vilket tattigt jävla beteende, skämmes!

Hon har verkligen seglat upp till en av de deltagarna jag tycker allra sämst om av de säsonger jag sett. Hon får Emelie (blåmesen) från säsong 2019 att framstå som en sympatisk människa.
Citera
2022-02-07, 21:30
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Keisha alltså, vilket skräp till så kallad människa hon är. Börjar dagen med att tala om att hon ska "göra kaoz" med gården, för att sedan mucka gräl med Gerty över en sådan fullständigt trivial sak som att de flyttat på hennes saker.

Tycker också att det är lite väl magstarkt av dem att stå och prata om heder och att vara ärlig, när de i teasern inför morgondagens avsnitt visas att de (Keisha) har stulit öl och smör från gruppen.

Hon har verkligen seglat upp till en av de deltagarna jag tycker allra sämst om av de säsonger jag sett. Hon får Emelie (blåmesen) från säsong 2019 att framstå som en sympatisk människa.

Kan man tycka att Keisha verkar omogen och söker drama, men också se att det Niklas och Gerty gjorde var elakt också? (genuint nyfiken)
Jag får känslan att här vill man gärna ha det "änglar vs demoner". Är man på ena sidan ska man tycka dom andra är demoner och dom man själv hejar på är änglar.....Eller vissa här iallafall..
Själv svävar jag mellan pakterna hela tiden, och försöker se hur enskilda individer är i olika situationer.

Just i dagens situation mellan Keisha, Niklas och Gerty kan jag inte förstå hur man kan se det på nått annat sätt än att dom var elaka mot henne och hon reagerade på det bara, så som man borde göra. Det borde man kunna se oavsett vem man hejar på annars....Eller?
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 21:34.
Citera
2022-02-07, 21:49
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Hade någon flyttat mina saker hade jag flippat. Tycker hon regerade ganska lugnt och sansat.
Citera
2022-02-07, 21:51
Medlem
farlings avatar
Citat:
Kan man tycka att Keisha verkar omogen och söker drama, men också se att det Niklas och Gerty gjorde var elakt också? (genuint nyfiken)
Jag får känslan att här vill man gärna ha det "änglar vs demoner". Är man på ena sidan ska man tycka dom andra är demoner och dom man själv hejar på är änglar.....Eller vissa här iallafall..
Själv svävar jag mellan pakterna hela tiden, och försöker se hur enskilda individer är i olika situationer.

Just i dagens situation mellan Keisha, Niklas och Gerty kan jag inte förstå hur man kan se det på nått annat sätt än att dom var elaka mot henne och hon reagerade på det bara, så som man borde göra. Det borde man kunna se oavsett vem man hejar på annars....Eller?

Jag baserar inte min kommentar på vem jag hejar på (FYI så "hejar" jag nog mest på Victoria och hon tillhör inte någon uttalad gruppering vad jag vet), utan vem jag tycker betedde sig mest rimligt i situationen. Keisha försökte återigen, som Gerty förklarade i synken, skapa drama av en skitsak.

På vilket sätt var de elaka mot henne?
Hon hade sina grejer på två olika ställen och hade flera olika sovplatser. Det framkom att hon inte sovit i det stora rummet på minst två nätter, varför ska hon då ockupera en sängplats där? Att ta någons saker och lägga dem på en annan plats är knappast en kränkande handling, och jag har svårt att tro att varken Gerty eller någon annan rotat igenom hennes grejer.

Men hon kanske blev upprörd för att hon stulit öl och smör från gruppen och inte ville bli påkommen?
Senast redigerad av farling 2022-02-07 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in