Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-07, 18:27
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nyheten på engelska:
https://freewestmedia.com/2022/01/14...vaccine-death/

Verkar ha sitt ursprung i denna källa på franska:
https://ns2017.wordpress.com/2022/01...e-ses-enfants/

Sammanfattningsvis så ska en välbeställd fransos ha dött efter att han blev vaxxad. Hans försäkringsbolag vägrade betala ut hans livförsäkring med värde motsvarande flera miljoner dollar. Försäkringsbolaget vann mot mannens arvtagare i en resulterande rättsprocess. Domen motiverades på följande sätt:
-Covid kan inte betraktas som en livshotande sjukdom ("critical illness");
-Mannen borde ha varit medveten om att vaxxet är experimentellt, och att han därmed tog en onödig risk;
-Därför är hans död att jämställa med självmord (!)

(Jag lägger avsiktligt tråden i "alternativa teorier" endast av den anledningen att händelsen är svår att bekräfta till 100%. Namnet på mannen och försäkringsbolaget framgår inte i dom källor jag sett. Om det i efterhand går att bekräfta att allt detta faktiskt stämmer så kanske Mod kan flytta tråden till "finrummet" i ett senare skede.)

I den första artikeln jag länkade så nämns det att kraven för vaccinskador på försäkringsbolag globalt har ökat från $3.5 miljarder till $5.5 miljarder.

Vi fick också nyligen veta att försäkringsbolaget OneAmerica har sett en 40-procentig ökning av dödsfall bland försäkrade i arbetsför ålder:
https://thelibertyloft.com/2022/01/0...-working-aged/

...Vilket såklart medför ökade kostnader. Lite kontraintuitivt så ansåg dom att det är dom ovaxxade som ska behöva punga ut för mellanskillnaden:
https://thelibertyloft.com/2022/01/0...for-insurance/

Så vad kan vi dra för slutsatser av allt detta?

-Först av allt: Kan denna rapport från Frankrike verkligen stämma? Konstigare saker har väl hänt, men just detta med att domstolen kallar det självmord låter nästan för skruvat för att vara sant. Guldstjärna till den som hittar en trovärdig källa som kan bekräfta storyn, eller som kan hitta belägg för att den är förfalskad.

-Kommer vi här i Sverige få betala högre försäkringspremier i framtiden? Eller kanske bara vi som är ovaxxade?

-Kommer försäkringsbolag vägra ge ersättning för vaccinskador? Kommer de hänvisa till "Force Majeure"? Eller avfärda alla vaxxade som självmordskandidater?

-Du som är vaxxad och har livförsäkring: Har du kollat upp vad som gäller i ditt fall? Kommer dina efterlevande få ut nåt om det värsta skulle inträffa?

Räckte läsa lite för att förstå att det var bullshit - "........no sources or court records are given....."
Och med det skrivet kan detta också läggas åt sidan.
Citera
2022-02-07, 18:29
Medlem
Beträffande livförsäkring ska jag erkänna att jag inte kollat vad som gäller. Men när det gäller min privata sjukförsäkring kollade jag vad som gällde(I sommras).

Svaret jag fick var att om jag blir arbetsomförmögen pga sjukdom(alltså covid19 eller vilken som helst) då är jag berättigad till ersättning enligt försäkringsbrevet.

Jag är dock inte berättigad till ersättning i det fall jag skulle bli arbetsomförmögen pga av biverkningar av vaccin ( frågade specifikt om vaccin mot covid19 men förstod det som om det gällde oavsett vaccin)

Det gick heller inte att teckna en försäkring som skulle ge mig ersättning vid vaccinskada utan då är man utlämnad til statens försäkringar, och set man till hur det gick för dom som skadades av panderix (svininfluensa vaccinet) så är denna försäkring rena skämtet)

Summa summarum; sjuk i covid19 =försäkringen ersätter allt möjligt ex förlorad arbetsinkomst. Sjuk/skadad av vaccin= inte ett öre betalas ut oavsett hur lite man kan arbeta/försörja sig.

Tveksamt om det är så många som ens funderat på detta.... jag är ensam i min bekantskapskrets har jag förstått.
Citera
2022-02-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Beträffande livförsäkring ska jag erkänna att jag inte kollat vad som gäller. Men när det gäller min privata sjukförsäkring kollade jag vad som gällde(I sommras).

Svaret jag fick var att om jag blir arbetsomförmögen pga sjukdom(alltså covid19 eller vilken som helst) då är jag berättigad till ersättning enligt försäkringsbrevet.

Jag är dock inte berättigad till ersättning i det fall jag skulle bli arbetsomförmögen pga av biverkningar av vaccin ( frågade specifikt om vaccin mot covid19 men förstod det som om det gällde oavsett vaccin)

Det gick heller inte att teckna en försäkring som skulle ge mig ersättning vid vaccinskada utan då är man utlämnad til statens försäkringar, och set man till hur det gick för dom som skadades av panderix (svininfluensa vaccinet) så är denna försäkring rena skämtet)

Summa summarum; sjuk i covid19 =försäkringen ersätter allt möjligt ex förlorad arbetsinkomst. Sjuk/skadad av vaccin= inte ett öre betalas ut oavsett hur lite man kan arbeta/försörja sig.

Tveksamt om det är så många som ens funderat på detta.... jag är ensam i min bekantskapskrets har jag förstått.
Smart drag. Försäkringsbolag har inte råd att använda sig av manipulerad data på samma sätt som staten.
Citera
2022-02-07, 18:44
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Smart drag. Försäkringsbolag har inte råd att använda sig av manipulerad data på samma sätt som staten.

Det lär väl gälla alla typer av vaccinationer, inte bara de som tas pga en global konspiration orkestrerad av WEF.
Citera
2022-02-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det lär väl gälla alla typer av vaccinationer, inte bara de som tas pga en global konspiration orkestrerad av WEF.

Så förstod jag det också. Bra poäng.
Citera
2022-02-07, 18:52
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så förstod jag det också. Bra poäng.

Det kan iofs bero på att Staten tog över ansvaret för vaccinskador via läkemedelsförsäkringen. Orkar inte rota i det. :-P
Citera
2022-02-07, 18:52
Medlem
karateyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Är det nån som har egen erfarenhet av att få ersättning från en livförsäkring? Hur funkar det i Sverige?

Till vilken grad undersöker försäkringsbolaget dödsorsaken? Går dom bara efter dödsattesten?
Man kommer ju inte få ut nåt om man dött av en överdos eller nån annan idioti.
Eller finns det livförsäkringar med drulle-tillägg?

Först vill jag bara säga snygg trådstart Rusty!
Det enda positiva i denna bajsmacka är ju iaf att om de inte erkänner vaccinskador så får ju folk iaf ut pengar på livförsäkringen. Men det kan man ju kalla en klen tröst.

Denna är också lite konstig ; https://www.reuters.com/world/refuge...ts-2021-12-16/
Citat:
Tens of millions of migrants may be denied COVID-19 vaccines from a global programme because some major manufacturers are worried about legal risks from harmful side effects, according to officials and internal documents from Gavi, the charity operating the programme, reviewed by Reuters.
Hoppsan.. Man vill inte vaccinera flyktingar, varför då? För att det är ingen stat som ingått avtal med vaccintillverkarna då. Staten har tagit på sig ansvaret för vaccinerna och sen lagt ut den på individerna, vilket är vad vi nu kommer få se mer av. Det är erat egna fel om ni tagit experimentellt vaccin. Då bryr man sig om biverkningar, men bara på grund av att det kan kosta dom pengar. Jisses.
Citera
2022-02-07, 19:12
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Det var fan. Ser man på.
Du låter som en klok människa, som kollade upp saken.

Vi vet ju fortfarande inte vad som gäller specifikt för livförsäkringar, men baserat på det du tog reda på så skulle ju regelverket möjligen kunna skilja sig från hur det ser ut i USA, enligt vad som beskrevs i detta inlägg:https://www.flashback.org/sp78998215

Det råkar inte vara så att du har en livförsäkring också?
Skulle du vara villig att kolla upp vad som gäller i så fall?
Då blir du trådhjälte.
Citera
2022-02-07, 19:24
Medlem
Vart är domen?
Som vanligt så är antivaxxers feta finniga kvinnofienltiga människor
Citera
2022-02-07, 19:35
Medlem
Citat:

Jag kan bekräfta det du skriver för att jag har också kollat upp det och fick samma svar.
Citera
2022-02-07, 19:40
Medlem
Min personförsäkring täcker inte Vaccinskador.
Å andra sidan täcker den inte heller sjukdom som av WHO fastställts som pandemi.

Livförsäkringen nämner inget liknande men å andra sidan hade den så pass många undantag att jag har svårt att se en situation där den skulle betalas ut.
Citera
2022-02-07, 19:40
Medlem
Rezards avatar
Ni kan vara lugna, Svenska regeringen avsatte 10 000 00 SEK för ev. vaccinskador. Om vi delar ut det jämt till alla i den där facebookgruppen Biverkningar av vaccin – offentligt forum” så blir det 333 SEK per skalle. Staten tar hand oss alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in